SME
Sobota, 10. apríl, 2021 | Meniny má IgorKrížovkyKrížovky

Najhoršie nehody sú v Grécku, Lotyšsku a v Litve

BRUSEL – Chcete jazdiť autom po Európe? Vyhnite sa Grécku, Lotyšsku a Litve.

BRUSEL – Chcete jazdiť autom po Európe? Vyhnite sa Grécku, Lotyšsku a Litve. Podľa európskeho štatistického úradu Eurostat bolo v roku 1998 v týchto oblastiach najviac automobilových havárií so smrteľnými následkami. V prepočte na milión obyvateľov má najväčšiu úmrtnosť na dopravné nehody Lotyšsko – asi 258 mŕtvych. Nasleduje Litva s približne 225 obeťami, tretie je Grécko so zhruba 210 mŕtvymi na jeden milión. Najmenej smrteľných nehôd – 60 na milión obyvateľov – je vo Švédsku.

Vysoký počet smrteľných nehôd v Lotyšsku, Litve a Grécku je podľa Eurostatu spôsobený aj tým, že tam rýchlo rastie počet áut, cestná infraštruktúra však zostáva stará a nevyhovujúca. Napríklad v Lotyšsku sa za posledné desaťročie zvýšil počet áut o 61 percent a v Grécku o 77 percent.

Skryť Vypnúť reklamu

Najnebezpečnejšou je z tohto hľadiska Sterea Ellada v Grécku s 2587 smrteľnými nehodami na milión súkromných áut a lotyšské regióny Vidzeme a Zemgale. V roku 1998 tam bolo 2152, respektíve 2083 smrteľných nehôd na milión súkromných áut. Vysokú nehodovosť so smrteľnými následkami má celé Grécko okrem Peloponézu. Dôvodom je podľa Eurostatu tiež tamojší vysoký počet cyklistov, pre ktorých sa zrážka s automobilom často končí fatálne.

Z prieskumu vyplýva, že najmenej smrteľných autonehôd sa stane vo veľkých európskych mestách, ako je Hamburg, Viedeň, Štokholm alebo Berlín. Vodiči jazdia po osídlených aglomeráciách s veľkou prevádzkou pomalšie a ľudia viac využívajú hromadnú dopravu. Napríklad v Berlíne klesol v rokoch 1994 až 1998 počet smrteľných nehôd o 43 percent, v Prahe o 48 percent.

Skryť Vypnúť reklamu

Počet smrteľných nehôd v rokoch 1988 až 1998 sa v Európskej únii znížil o pätinu napriek tomu, že počet áut na obyvateľa vzrástol o tretinu.

(čtk)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  2. Pán Králiček: Aj keď predávate „len“ kávu, musíte inovovať
  3. Nové medzinárodné príležitosti vo vzdelávaní 2021 – 2027
  4. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19
  5. Novinka, ktorá sa neodmieta: Niké predstavuje Bonus bez limitu
  6. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko
  7. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  8. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov?
  9. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen?
  10. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou
  1. Virtuálny Suptech workshop o Blockchain technológiách
  2. Ranný rituál plný zdravia pre celú rodinu
  3. Koľko ovocia by ste mali denne zjesť? Máme odpoveď
  4. Wüstenrot poisťovňa dosiahla čistý zisk 1,8 milióna eur
  5. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  6. Skúšanie a monitorovanie technických systémov na FVT
  7. Prekonalo Vaše dieťa COVID-19?
  8. Za 16 rokov pomohli Prešovskému kraju získať milióny eur
  9. Slovník investora 04: Kto môže investovať
  10. Na čo si dať pozor pri zateplení fasády
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 28 600
  2. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 27 781
  3. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov? 22 618
  4. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen? 20 437
  5. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 13 677
  6. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 13 301
  7. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 13 112
  8. Aj sladkosti môžu byť zdravé. Viete, ako ich spoznáte? 9 028
  9. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 6 564
  10. Najprv eštebák, potom oligarcha. Aká bola Širokého éra? 6 421
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu