SME

Chopok po rokoch útlmu znova ožíva

Cestovný ruch na južnej strane Chopku niekoľko rokov stagnoval, čo považovali vyznávači bieleho športu za veľkú chybu. Dnes sa však výrazne preberá k životu a netají sa ambíciami stať sa popredným lyžiarskym strediskom u nás.


FOTO SME – JÁN KROŠLÁK


Z hľadiska výhodnej polohy a podmienok má na to všetky predpoklady. Ako nám povedal konateľ spoločnosti Chopok-juh Roland Urban, v budúcnosti bude lokalita Chopok-juh – Bystrianska dolina – Tále tvoriť súčasť významného regiónu zimných športov s odhadovanou kapacitou prepravných zariadení približne 15-tisíc osôb.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Posledná väčšia investícia sa urobila začiatkom 90. rokov, ani štvorsedačková lanovka na úseku Srdiečko-Kosodrevina už nedokázala vrátiť lokalite význam z predchádzajúcich období. Z infraštruktúry hotelových a reštauračných zariadení zostal počas obdobia stagnácie v celoročnej prevádzke len horský hotel Trangoška. Kamenná chata pod vrcholom Chopka roky nahrádza služby reštauračných a ubytovacích zariadení na trase Dereše – Chopok – Ďumbier.

SkryťVypnúť reklamu

Významným krokom bola zmena akcionárskej štruktúry v spoločnosti Ski Jasná pred dvoma rokmi. Okrem strediska Jasná spravuje aj južnú stranu Chopka. Už začiatkom roku 2002 otvorili hotel Kosodrevina, začiatkom tohto roka v obmedzenej prevádzke aj hotel Srdiečko.

Na konci minulého roka pribudol kvalitný nový vlek, ktorý obnovil spojenie s trasou Kosodrevina – Chopok. Stredisko tak mohlo opäť vytvoriť komplexný lyžiarsky okruh Chopok – Dereše – Krupová – Srdiečko – Kosodrevina. Podľa Urbana majú pred sebou ďalšie veľké ciele. Druhá etapa výstavby strediska zahŕňa v tomto roku dobudovanie zasnežovacích systémov, dokončenie letnej úpravy lyžiarskych tratí nad úrovňou lesa, teda prevažne zjazdoviek v lokalite Predné a Zadné Dereše, Štále a Krupová. Celková dĺžka upravených zjazdových tratí tak dosiahne jedenásť kilometrov, s maximálnou dĺžkou jednej súvislej trate štyri kilometre.

SkryťVypnúť reklamu

Opätovná obnova prepojenia južnej a severnej časti Chopku prostredníctvom vysokokapacitných sedačiek sa plánuje v tomto a nsledujúcom roku. Strediská cestovného ruchu tak nadviažu na tradíciu, ktorá bola v 80. rokoch známa aj za hranicami. KVETA FAJČÍKOVÁ

Ceny vlekov Dospelí Dôchodcovia Deti

celodenný 450 370 290

poldňový 350 290 230

2 dni 790 650 500

3 dni 1 140 930 730

4 dni 1 470 1 210 940

5 dní 1 780 1 460 1 140

6 dní 2 060 1 690 1 320

7 dní 2 310 1 900 1 480

Ostatné dovolenkové činnosti, atrakcie a lokality

V centre Nízkych Tatier:

– Chopok-juh – Jaskyňa Mŕtvych netopierov – speleologický vstup do jaskyne, nachádzajúcej sa pod masívom Ďumbiera, jediná atrakcia svojho druhu na území Slovenska – návštevníci obdržia špeciálny speleol, odev a putujú priestormi jaskyne v sprievode speleológa, vysoká náročnosť neumožňuje vstup s malými deťmi.

SkryťVypnúť reklamu

– Chopok a Ďumbier – členitosť svahov umožňuje realizovať rôzne stupne náročných horolezeckých výstupov – realizácia 1-3 dňových vysokohorských túr po masíve centrálnych Nízkych Tatier (trasa Trangoška-Ďumbier-Chopok-Dereše-Chabenec, trasa Trangoška-Ďumbier-Čertovica-Kráľova hoľa) s možnosťou ubytovania po trase.

V blízkom okolí a v podhorských oblastiach:

– jazdecká farma koní v lokalite Bystrá (cca 10 km)

– rybolov v lokalite Krpáčovo (cca 10 km)

– otvorené kúpalisko Tále (cca 6 km)

– golfové ihrisko Tále (najväčšie svojho druhu v strednej Európe) (cca 7 km)

– Čiernohorská železnica v Hronci (cca 20 km)

Ubytovacie kapacity:

– v stredisku Nízke Tatry Chopok juh 180 lôžok (Horský hotel Trangoška, Chata Kosodrevina, Kamenná chata), od leta roku 2003 do 300 lôžok (Hotel Srdiečko)

SkryťVypnúť reklamu

– v podhorskej časti (hotely, penzióny, na súkromí cca 700 lôžok)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na Marka oharka do jarka
  2. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 12 796
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 12 786
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 273
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 320
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 3 899
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 861
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 2 326
  8. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 109
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Soňa Fröhlichová: Bazilej (Basel, Bâle) je pozoruhodné mesto, žijúce kultúrou, športom a tradíciami
  2. Soňa Fröhlichová: Bazilejský karneval trvá 72 hodín
  3. Iveta Bakitová: Fínsko - 5 dní v krajine tisícich jazier v zime
  4. Irena Šimuneková: Rozhľadňa pod Klenovou
  5. Blanka Ulaherová: Pokakalsapeter, veselý cintorín, plno kaktusov a hmyz na zožratie (Mexiko 2024/2)
  6. Martin Majzlan: Icefields Parkway – Najkrajšia cesta na svete
  7. Ladislav Kucharik: Thajsko Krabi Maya Bay
  8. Dada Vozáriková: Človek by nepovedal, aké krásne sú albánske hory
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 554
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 208
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 68 059
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 017
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 583
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 695
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 435
  8. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 8 408
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  4. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu