SME
Piatok, 7. október, 2022 | Meniny má Eliška

Chopok po rokoch útlmu znova ožíva

Cestovný ruch na južnej strane Chopku niekoľko rokov stagnoval, čo považovali vyznávači bieleho športu za veľkú chybu. Dnes sa však výrazne preberá k životu a netají sa ambíciami stať sa popredným lyžiarskym strediskom u nás.


FOTO SME – JÁN KROŠLÁK

Z hľadiska výhodnej polohy a podmienok má na to všetky predpoklady. Ako nám povedal konateľ spoločnosti Chopok-juh Roland Urban, v budúcnosti bude lokalita Chopok-juh – Bystrianska dolina – Tále tvoriť súčasť významného regiónu zimných športov s odhadovanou kapacitou prepravných zariadení približne 15-tisíc osôb.

Posledná väčšia investícia sa urobila začiatkom 90. rokov, ani štvorsedačková lanovka na úseku Srdiečko-Kosodrevina už nedokázala vrátiť lokalite význam z predchádzajúcich období. Z infraštruktúry hotelových a reštauračných zariadení zostal počas obdobia stagnácie v celoročnej prevádzke len horský hotel Trangoška. Kamenná chata pod vrcholom Chopka roky nahrádza služby reštauračných a ubytovacích zariadení na trase Dereše – Chopok – Ďumbier.

Významným krokom bola zmena akcionárskej štruktúry v spoločnosti Ski Jasná pred dvoma rokmi. Okrem strediska Jasná spravuje aj južnú stranu Chopka. Už začiatkom roku 2002 otvorili hotel Kosodrevina, začiatkom tohto roka v obmedzenej prevádzke aj hotel Srdiečko.

Na konci minulého roka pribudol kvalitný nový vlek, ktorý obnovil spojenie s trasou Kosodrevina – Chopok. Stredisko tak mohlo opäť vytvoriť komplexný lyžiarsky okruh Chopok – Dereše – Krupová – Srdiečko – Kosodrevina. Podľa Urbana majú pred sebou ďalšie veľké ciele. Druhá etapa výstavby strediska zahŕňa v tomto roku dobudovanie zasnežovacích systémov, dokončenie letnej úpravy lyžiarskych tratí nad úrovňou lesa, teda prevažne zjazdoviek v lokalite Predné a Zadné Dereše, Štále a Krupová. Celková dĺžka upravených zjazdových tratí tak dosiahne jedenásť kilometrov, s maximálnou dĺžkou jednej súvislej trate štyri kilometre.

Opätovná obnova prepojenia južnej a severnej časti Chopku prostredníctvom vysokokapacitných sedačiek sa plánuje v tomto a nsledujúcom roku. Strediská cestovného ruchu tak nadviažu na tradíciu, ktorá bola v 80. rokoch známa aj za hranicami. KVETA FAJČÍKOVÁ

Ceny vlekov Dospelí Dôchodcovia Deti

celodenný 450 370 290

poldňový 350 290 230

2 dni 790 650 500

3 dni 1 140 930 730

4 dni 1 470 1 210 940

5 dní 1 780 1 460 1 140

6 dní 2 060 1 690 1 320

7 dní 2 310 1 900 1 480

Ostatné dovolenkové činnosti, atrakcie a lokality

V centre Nízkych Tatier:

– Chopok-juh – Jaskyňa Mŕtvych netopierov – speleologický vstup do jaskyne, nachádzajúcej sa pod masívom Ďumbiera, jediná atrakcia svojho druhu na území Slovenska – návštevníci obdržia špeciálny speleol, odev a putujú priestormi jaskyne v sprievode speleológa, vysoká náročnosť neumožňuje vstup s malými deťmi.

– Chopok a Ďumbier – členitosť svahov umožňuje realizovať rôzne stupne náročných horolezeckých výstupov – realizácia 1-3 dňových vysokohorských túr po masíve centrálnych Nízkych Tatier (trasa Trangoška-Ďumbier-Chopok-Dereše-Chabenec, trasa Trangoška-Ďumbier-Čertovica-Kráľova hoľa) s možnosťou ubytovania po trase.

V blízkom okolí a v podhorských oblastiach:

– jazdecká farma koní v lokalite Bystrá (cca 10 km)

– rybolov v lokalite Krpáčovo (cca 10 km)

– otvorené kúpalisko Tále (cca 6 km)

– golfové ihrisko Tále (najväčšie svojho druhu v strednej Európe) (cca 7 km)

– Čiernohorská železnica v Hronci (cca 20 km)

Ubytovacie kapacity:

– v stredisku Nízke Tatry Chopok juh 180 lôžok (Horský hotel Trangoška, Chata Kosodrevina, Kamenná chata), od leta roku 2003 do 300 lôžok (Hotel Srdiečko)

– v podhorskej časti (hotely, penzióny, na súkromí cca 700 lôžok)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  3. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  4. Dizajnový krb či krbové kachle? Šetriť dokážu obe
  5. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy
  6. S Alžbetou II. odchádza aj kus osobných dejín Britov
  7. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  8. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  1. Dizajnový krb či krbové kachle? Šetriť dokážu obe
  2. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy
  3. Biometricky presné progresívne okuliarové šošovky Rodenstock
  4. S Alžbetou II. odchádza aj kus osobných dejín Britov
  5. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  6. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  7. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  8. Riešenie Atosu zachraňuje životy
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 21 879
  2. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 7 809
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 337
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 7 189
  5. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 6 013
  6. Dôležitosť duševnej pohody 5 087
  7. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma 3 345
  8. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami 2 986
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľudmila Magdolenová: S deťmi po Balkáne. Časť tretia- Čierna Hora- Zátoka Boka Kotorska, Kotor, Bar, čiernohorské pobrežie
  2. Veronika Michalčíková: Španielska Andalúzia (1): Arabská pevnosť, katolícka katedrála a gigantická koncentrácia skleníkov
  3. Ľuboš Vodička: Hrady české, moravské a sliezske: Bítov
  4. Aleš Tvrdý: Durban ma privítal "vo veľkom štýle"
  5. Vladimír Benčík: Malta 1/3 – návšteva u „hadích kňazov“ s dlhými lebkami
  6. Nikoleta Čáková: Púť na koniec sveta II. (Finisterre Camino)
  7. Blanka Ulaherová: Konečne opäť Bosna
  8. Martin Majzlan: Skaza a tragédia Aralského jazera
  1. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 5 564
  2. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ? 4 959
  3. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 814
  4. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 238
  5. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 4 059
  6. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 032
  7. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 817
  8. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu. 2 779
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu