vom mesta, ktoré sa malo otázkou zaoberať, sa v Žiari objavili letáky občianskeho združenia SOS, ktoré proti trase plánovanej diaľnice bojuje.
Hlavným dôvodom sú negatívne vplyvy na životné prostredie v oddychovej zóne mesta a odrezanie mesta od rieky Hron. Poslanci mestského zastupiteľstva nakoniec plánovanú trasu podporili s viacerými podmienkami. Vyžadujú technické úpravy, ktoré budú minimalizovať dopad rušnej dopravy na mesto.
Ako nám povedal prednosta Okresného úradu v Žiari nad Hronom Michal Novotný, budovanie rýchlostnej komunikácie je nevyhnutné aj z toho dôvodu, že sa pripravuje preloženie frekventovanej cesty na Prievidzu. Tú bez budovania rýchlostnej komunikácie I/65 nemožno začať stavať. Štvorprúdovka do Prievidze vedie prakticky celým Žiarom a v posledných rokoch si kolízie áut s chodcami vyžiadali niekoľko ľudských životov.
Petícia obyvateľov Žiaru proti plánovanej rýchlostnej komunikácii vznikla už v roku 2001. Obyvatelia v nej kritizujú predovšetkým to, že naruší hlukom a emisiami jedinú oddychovú zónu v meste - zachovaný biskupský park s plážovým kúpaliskom. Cesta má okrem toho viesť pomerne blízko niektorých obytných častí Žiaru.
Úsek od Žiaru nad Hronom po Šášovské Podhradie počíta s vysokou frekvenciou vozidiel - podľa odhadov by cesta uniesla intenzitu od 16- do 25-tisíc áut za deň. Priamo či nepriamo by cesta postihla veľkú časť Žiaru - podľa odhadov iniciátorov petičnej akcie by išlo približne o 2500 obyvateľov mesta.
(eta)