SME
Piatok, 19. august, 2022 | Meniny má Lýdia

Vlaky nahradia autobusmi

Komisia dopravy Bratislavského samosprávneho kraja bude hľadať východisko zo situácie, ktorá by v regióne mala nastať po zrušení osobnej dopravy na vlakových úsekoch Plavecký Mikuláš – Zohor a Zohor – Záhorská Ves. Komisia vidí možné riešenie v znížení ..

Komisia dopravy Bratislavského samosprávneho kraja bude hľadať východisko zo situácie, ktorá by v regióne mala nastať po zrušení osobnej dopravy na vlakových úsekoch Plavecký Mikuláš – Zohor a Zohor – Záhorská Ves. Komisia vidí možné riešenie v znížení nákladov na prevádzku osobnej dopravy na regionálnych tratiach v Bratislavskom kraji. Vysoké náklady sú totiž hlavným dôvodom, prečo ministerstvo dopravy rozhodlo o zrušení týchto tratí od 2. februára. „Chceme docieliť, aby sa osobná doprava na týchto dvoch tratiach zachovala, ale znížila by sa frekvencia spojov,“ povedal predseda komisie Roman Filistein. Dodal, že zámerom komisie je ponechať dostatok spojov v čase dopravnej špičky, keď ľudia cestujú do práce a z práce. V ostatných častiach dňa by pritom jazdilo menej vlakových spojov, čo by sa malo vykompenzovať autobusovou dopravou. „Je to návrh riešenia, ktoré je iba dočasné, pretože očakávame, že v budúcom roku vstúpi do platnosti vládne uznesenie o transformácii regionálnych dráh,“ uviedol Filistein. Vysoké náklady na prevádzku regionálnej osobnej dopravy podľa Filisteina spôsobilo to, že Železnice Slovenskej republiky prenajímajú Železničnej spoločnosti vlakovú dráhu za príliš vysokú čiastku. Transformáciou by rozhodovanie o zabezpečovaní regionálnej železničnej dopravy prešlo na územnú samosprávu, teda na orgány obcí, miest a samosprávnych krajov. Železničná dráha na regionálnych tratiach by sa mala stať majetkom vyšších územných celkov. Tie by potom prenajímali dráhy na svojom území Železničnej spoločnosti, pričom by určovali aj cenu za prenájom a tým aj náklady na prevádzku vlakovej osobnej dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

V súvislosti s hľadaním východiska komisia dopravy kraja zriadila pracovnú skupinu. Okrem zástupcov kraja sú v nej predstavitelia Železničnej spoločnosti, Slovenskej autobusovej dopravy a starostovia troch obcí z oblasti Záhoria. Účasť bola ponúknutá aj predstaviteľom ministerstva dopravy a Železníc Slovenskej republiky. Zástupcovia ministerstva ani železníc však na rokovanie neprišli. (sita)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  5. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  6. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  7. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  8. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  1. Majstrovstvá Slovenska v hode telefónom sa uskutočnia v sobotu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Shell myslí na slovenské komunity
  5. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  6. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  7. Agrokomplex 2022
  8. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 39 143
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 16 733
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 11 142
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 7 008
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 4 938
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 234
  7. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run 3 379
  8. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 3 163
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Erika Kladna: Australský outback
  2. Blanka Ulaherová: Konečne opäť Bosna
  3. Vladimír Benčík: Malta 1/3 – návšteva u „hadích kňazov“ s dlhými lebkami
  4. Martin Majzlan: Skaza a tragédia Aralského jazera
  5. Aleš Tvrdý: Vlakom po Európe
  6. Ján Komrska: Hora Harvard, Kolorádo
  7. Soňa Fröhlichová: Na švajčiarskej hore Mont Fort servírujú syrové fondue vo výške 3300 metrov nad morom
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 9 883
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 294
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 6 868
  4. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 4 453
  5. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 4 190
  6. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 983
  7. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 983
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (12. - 18.8.1922) 3 436
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu