Vlaky nahradia autobusmi

Komisia dopravy Bratislavského samosprávneho kraja bude hľadať východisko zo situácie, ktorá by v regióne mala nastať po zrušení osobnej dopravy na vlakových úsekoch Plavecký Mikuláš – Zohor a Zohor – Záhorská Ves. Komisia vidí možné riešenie v znížení ..

Komisia dopravy Bratislavského samosprávneho kraja bude hľadať východisko zo situácie, ktorá by v regióne mala nastať po zrušení osobnej dopravy na vlakových úsekoch Plavecký Mikuláš – Zohor a Zohor – Záhorská Ves. Komisia vidí možné riešenie v znížení nákladov na prevádzku osobnej dopravy na regionálnych tratiach v Bratislavskom kraji. Vysoké náklady sú totiž hlavným dôvodom, prečo ministerstvo dopravy rozhodlo o zrušení týchto tratí od 2. februára. „Chceme docieliť, aby sa osobná doprava na týchto dvoch tratiach zachovala, ale znížila by sa frekvencia spojov,“ povedal predseda komisie Roman Filistein. Dodal, že zámerom komisie je ponechať dostatok spojov v čase dopravnej špičky, keď ľudia cestujú do práce a z práce. V ostatných častiach dňa by pritom jazdilo menej vlakových spojov, čo by sa malo vykompenzovať autobusovou dopravou. „Je to návrh riešenia, ktoré je iba dočasné, pretože očakávame, že v budúcom roku vstúpi do platnosti vládne uznesenie o transformácii regionálnych dráh,“ uviedol Filistein. Vysoké náklady na prevádzku regionálnej osobnej dopravy podľa Filisteina spôsobilo to, že Železnice Slovenskej republiky prenajímajú Železničnej spoločnosti vlakovú dráhu za príliš vysokú čiastku. Transformáciou by rozhodovanie o zabezpečovaní regionálnej železničnej dopravy prešlo na územnú samosprávu, teda na orgány obcí, miest a samosprávnych krajov. Železničná dráha na regionálnych tratiach by sa mala stať majetkom vyšších územných celkov. Tie by potom prenajímali dráhy na svojom území Železničnej spoločnosti, pričom by určovali aj cenu za prenájom a tým aj náklady na prevádzku vlakovej osobnej dopravy.

V súvislosti s hľadaním východiska komisia dopravy kraja zriadila pracovnú skupinu. Okrem zástupcov kraja sú v nej predstavitelia Železničnej spoločnosti, Slovenskej autobusovej dopravy a starostovia troch obcí z oblasti Záhoria. Účasť bola ponúknutá aj predstaviteľom ministerstva dopravy a Železníc Slovenskej republiky. Zástupcovia ministerstva ani železníc však na rokovanie neprišli. (sita)

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  7. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 6 735
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 3 964
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 107
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 616
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 795
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 243
  7. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 166
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 084
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 058
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 976