SME
Utorok, 28. jún, 2022 | Meniny má Beáta

Rýchly, žiadaný a drahý

Nová železničná trať je dlhá 219 kilometrov. Stavba, najväčšia v histórii nemeckých železníc, trvala tri roky a stála šesť miliárd eur, o 1,4 miliardy viac, než sa predpokladalo. Pätina vedie 30 tunelmi, z ktorých najdlhší meria tri a pol kilometra a ...

Nová železničná trať je dlhá 219 kilometrov. Stavba, najväčšia v histórii nemeckých železníc, trvala tri roky a stála šesť miliárd eur, o 1,4 miliardy viac, než sa predpokladalo. Pätina vedie 30 tunelmi, z ktorých najdlhší meria tri a pol kilometra a najdlhší z 18 mostov má 992 metrov. Trasa vedie cez tri nemecké pohoria. Zatiaľ, čo doposiaľ chodili vlaky IC a ICE údolím Rýna medzi Kolínom nad Rýnom a Frankfurtom na trati dlhej 222 kilometrov za 141 minút, bude to novým vlakom trvať o 76 minút menej. Prví cestujúci prejdú trasu vo zvlášť pre túto trať postavených vagónoch vlakov ICE-3 prvého augusta. Oficiálne ju generálny riaditeľ dráh Harmut Mehdorn odovzdal do prevádzky 25. júla. Medzi 700 pozvanými hosťami nechýbala ani manželka spolkového kancelára Schrödera Doris. Ale nejde iba o rýchlejšie spojenie medzi dvoma nemeckými mestami. Aj vagóny pre ICE-3 sa líšia od doposiaľ používaných. Prvý rozdiel je v tom, že sedadlá sú užšie než v predchádzajúcich vagónov vlaku ICE terajších 92 centimetrov namiesto 97,1 centimetra. Ale šéf nemeckej dráhy Mehdorn nezabudol pripomenúť, že je to stále viac než v lietadlách Lufthansy s 85 centimetrami. Druhou novinkou je, že sa podstatne znižuje počet fajčiarskych oddelení - v starých vozňoch bolo 22 percent, v novom rýchliku len osem percent. Ďalšie nové opatrenie je, že sa rušia jedálenské vozne. Nahradí ich pojazdné bistro a každý cestujúci bude mať možnosť si jedlo alebo nápoje objednať aj u sprievodcov. A konečne - mení sa aj cena. V rýchlovlakoch ICE idúcich starou trasou stojí lístok Kolín - Frankfurt 39 eur. Ten, kto sa rozhodne pre jazdu na novej trase, zaplatí 51 eur a 2,60 eura za miestenku. Ale každé sedadlo bude mať prípojku na rozhlas a laptop a v prvej triede televíznu obrazovku. Napriek vyššej cene cestovného je o lístky na novú supertrať nemeckých dráh obrovský záujem. Taký, že už teraz vedenie železníc premýšľa o stavbe ďalších rýchlodráh na tratiach do Mannheimu, Stuttgartu a Bazileja.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  2. Spacák na kozmetiku?
  3. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  4. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete
  5. IMMOFINANZ pokračuje v úspechoch nájomných zmlúv aj v roku 2022
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  7. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  8. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  1. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  2. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  3. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  4. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  5. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  6. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  7. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 13 332
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 10 680
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 258
  4. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 937
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 586
  6. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 3 076
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 072
  8. ČSOB hľadá zamestnancov: Skvelá kampaň, chystajte životopis! 1 192
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Irena Šimuneková: Na návšteve u susedov - Strážnice a okolie časť 1.
  2. Robert Drál: Mt. Kilimanjaro - BASE Camp
  3. Daniel Schikor: Jordánsko - v hlavnom meste
  4. Iveta Bakitová: Tarragona a ešte pár cestovateľských tipov na Costa Dorada v Španielsku
  5. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách
  6. Aleš Tvrdý: Juhoafrická Republika a jej poklad
  7. Iveta Bakitová: Veľká Noc v Španielsku - dnes neplánovane o Salvadore Dalím
  8. Lubo Repka: Cartagena – karibská časť Kolumbie
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 385
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 388
  3. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 879
  4. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 4 751
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 822
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 312
  7. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 095
  8. Iveta Bakitová: Zakynthos - karibský raj v Európe 3 035
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu