SME
Utorok, 28. jún, 2022 | Meniny má Beáta

Z Tatier sa bude lietať aj do Bratislavy a Bologne

POPRAD 11. decembra (SITA) - Od marca budúceho roku pribudnú na letisku Poprad -Tatry k zatiaľ jedinej pravidelnej linke do Londýna ďalšie dve linky. Prvá by mala spojiť Poprad s Bratislavou, druhá by ...

POPRAD 11. decembra (SITA) - Od marca budúceho roku pribudnú na letisku Poprad -Tatry k zatiaľ jedinej pravidelnej linke do Londýna ďalšie dve linky. Prvá by mala spojiť Poprad s Bratislavou, druhá by mala lietať do talianskej Bologne. Linka Poprad - Bologna by mala lietať dvakrát do týždňa a linka Poprad - Bratislava až štyrikrát do týždňa. Let z Popradu do Bratislavy by mal trvať len 35 minút. "Lietať začneme od letného letového poriadku, to znamená od marca 2009. Spoločnosťou, ktorá bude lietať, je Danube Wings,“ informovala riaditeľka popradského letiska Ivana Herkeľová. Na oboch linkách bude lietať turbovrtuľové lietadlo ATR-72 s kapacitou do 70 miest.

SkryťVypnúť reklamu

K zvýšeniu kvality cestovania prispeje ešte pred tohtoročnými Vianocami najnovšia investícia, ktorou je prístavba príletového terminálu. Nový príletový terminál umožní bezproblémové vybavenie lietadiel s kapacitou 200 cestujúcich aj s prihliadnutím na väčší objem batožín. Výstavba terminálu trvala od júla do začiatku decembra tohto roku. Celkové náklady na výstavbu príletovej haly predstavujú vyše 31,147 mil. Sk (1,034 mil. €) bez DPH. Letisko Poprad-Tatry v tomto roku zrekonštruovalo aj svetelnú približovaciu sústavu dráhy 27. Doterajšia sústava fungovala len na základe výnimky Leteckého úradu SR. Nová svetelná približovacia sústava "umožní pristávanie lietadiel za zníženej viditeľnosti a za hmly, čím významne prispeje k zvýšeniu bezpečnosti letovej prevádzky,“ uviedla Herkeľová. Celkové náklady na rekonštrukciu približovacej sústavy predstavujú vyše 18,906 mil. Sk (627,56 tis. €) bez DPH. Na výstavbu príletovej haly i rekonštrukciu svetelnej sústavy získalo letisko prostriedky z fondov Európskej únie a štátneho rozpočtu. V tomto roku sa zatiaľ nepodarilo rozšíriť parkoviská pred letiskovou budovou.

SkryťVypnúť reklamu

Letisko Poprad-Tatry je najvyššie položeným letiskom v strednej Európe. Leží v nadmorskej výške 718 m n. m. História letiska siaha do roku 1938, kedy bolo v rámci obranných opatrení vybudované poľné letisko. Prvá pravidelná linka začala lietať v roku 1943 na trase Bratislava - Sliač - Poprad - Prešov. Od roku 1970 má letisko betónovú pristávaciu dráhu. V sedemdesiatych a osemdesiatych rokoch vybavilo ročne priemerne 70 tis. cestujúcich. V roku 2007 vybavilo letisko Poprad - Tatry 60 109 cestujúcich. Najúspešnejším rokom v histórii letiska bol rok 1976, keď letisko vybavilo 156 tis. cestujúcich.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Spacák na kozmetiku?
  2. Trápia Vás bolesti a únava? Máme skvelé riešenie k vám domov
  3. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  4. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete
  6. IMMOFINANZ pokračuje v úspechoch nájomných zmlúv aj v roku 2022
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  8. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  1. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  2. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  3. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  4. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  5. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  6. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  7. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  8. Spacák na kozmetiku?
  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 22 145
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 10 349
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 173
  4. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 4 104
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 926
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 462
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 017
  8. Máte v hľadáčiku dovolenku v Turecku? Táto inšpirácia padne vhod 1 332
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Irena Šimuneková: Na návšteve u susedov - Strážnice a okolie časť 1.
  2. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách
  3. Robert Drál: Mt. Kilimanjaro - BASE Camp
  4. Daniel Schikor: Jordánsko - v hlavnom meste
  5. Iveta Bakitová: Tarragona a ešte pár cestovateľských tipov na Costa Dorada v Španielsku
  6. Aleš Tvrdý: Juhoafrická Republika a jej poklad
  7. Iveta Bakitová: Veľká Noc v Španielsku - dnes neplánovane o Salvadore Dalím
  8. Lubo Repka: Cartagena – karibská časť Kolumbie
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 324
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 367
  3. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 867
  4. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 5 637
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 727
  6. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 153
  7. Věra Tepličková: Mala by som byť po dnešku pokojnejšia, pani Kavecká? 3 110
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 077
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu