SME
Utorok, 1. december, 2020 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky
NAJVYŠŠÍ NÁRAST PRÍJAZDOVEJ TURISTIKY V PRVOM POLROKU SA PODĽA SLOVENSKEJ AGENTÚRY PRE CESTOVNÝ RUCH TÝKA POĽSKA, ODKIAĽ NA SLOVENSKO PRIŠLO O 32 % TURISTOV VIAC NEŽ VLANI

Na Slovensko cestuje viac cudzincov, ich pobyty sú kratšie

BANSKÁ BYSTRICA 25. novembra (SITA) - Počet zahraničných návštevníkov Slovenska sa v prvom polroku tohto roka medziročne zvýšil o 14 %, spolu ich bolo takmer 820-tisíc. V tom istom období sa počet prenocovaní ...

BANSKÁ BYSTRICA 25. novembra (SITA) - Počet zahraničných návštevníkov Slovenska sa v prvom polroku tohto roka medziročne zvýšil o 14 %, spolu ich bolo takmer 820-tisíc. V tom istom období sa počet prenocovaní zahraničných turistov u nás zvýšil na takmer 2,5 milióna, čo je o 6,6 % viac než vlani. Znamená to, že priemerná dĺžka pobytu zahraničného návštevníka na Slovensku sa skrátila. Informovali o tom na utorňajšej tlačovej besede predstavitelia Slovenskej agentúry pre cestovný ruch (SACR).

Najvyšší nárast príjazdovej turistiky v prvom polroku sa týka Poľska, odkiaľ na Slovensko prišlo o 32 % turistov viac než vlani. Podľa Jána Bošnoviča zo zahraničného zastúpenia SACR v Poľsku môžu byť jedným z dôvodov obavy Poliakov zo zdražovania na Slovensku po zavedení eura. "Chcú zrejme navštíviť Slovensko ešte kým sa tu platí korunami," povedal Bošnovič. Hoci z Ruska prišlo na Slovensko v prvom polroku len o necelé dve percentá viac turistov než vlani, podľa Ľubice Alušicovej zo zahraničného zastúpenia SACR v Rusku je to aj tak dosť a touroperátori hlásia, že zimná sezóna bude vyrovnaná. Hoci Rusi cestujú do zahraničia častejšie, podľa Alušicovej je to hlavne do Izraela po zavedení bezvízového styku. Turizmus Rusov do iných krajín stagnuje alebo klesá. "Ak hotely na Slovensku zvýšia ceny tak, že sa vyrovnajú Rakúsku alebo Taliansku, Rusi pôjdu tam, lebo je tam vyššia úroveň služieb," pripomenula Alušicová.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa riaditeľa sekcie marketingu cestovného ruchu SACR Martina Horvátha by intenzita nárastu príjazdového cestovného ruchu mohla byť ešte vyššia. "Treba pre to na tých teritóriách, kde je Slovensko známou destináciou, robiť viac prezentácií pre touroperátorov, touragentov a pracovať aj s odbornými médiami. A tam, kde Slovensko nie je až také známe, ako je napríklad Veľká Británia, vytvárať povedomie, že existuje značka cestovného ruchu, ktorá sa volá Slovensko," povedal Horváth. Dodal, že pre budovanie značky Slovenska v cestovnom ruchu je veľkou konkurenčnou výhodou blížiaci sa vstup krajiny do eurouzóny. Výrazne totiž zlepšuje imidž Slovenska a naznačuje, že ide o modernú krajinu.

SACR má v súčasnosti sedem riadnych zahraničných zastúpení - v ČR, Poľsku, Maďarsku, Holandsku, Rusku, Rakúsku, Nemecku - a dve zmluvné zahraničné zastúpenia - v Čine a vo Veľkej Británii, ktoré otvorila v júli tohto roka. Podľa vedúcej odboru zahraničných vzťahov, V4 a zahraničných zastúpení SACR Lívie Lukáčovej sa bude agentúra na budúci rok usilovať zintenzívniť prácu na existujúcich zastúpeniach aj o zriadenie nových zastúpení. "Na zámorských trhoch nás zaujímajú USA a Japonsko, na domácom kontinente Taliansko a Ukrajina, výhľadovo potom krajiny Škandinávie a južnej Európy," uviedla Lukáčová.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  2. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  3. Máte problémy s trávením? Známy gastroenterológ radí ako na ne
  4. Ako inovácie menia naše návyky? Čo už dnes môžete robiť inak
  5. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom
  6. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí
  7. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  8. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  9. Zdravé varenie: zábava pre celú rodinu
  10. Venujte na Vianoce darček plný informácií
  1. FMMR svojím výskumom reaguje na aktuálne živé témy
  2. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  3. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  4. Novinka medzi prefabrikátmi
  5. Virtuálne prechádzky ako pomoc turistom pri orientácií
  6. 3D virtuálne prechádzky pozdĺž maďarsko-slovenských hraníc
  7. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  8. The future of M&A in Europe
  9. Prvé zamestnanie: 3 veci, na ktoré by ste nemali zabudnúť
  10. ADLO sa presťahovalo bližšie k zákazníkom
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 33 858
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 382
  3. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 14 572
  4. Aká je chémia vôní 10 352
  5. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 9 476
  6. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 382
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 763
  8. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 727
  9. Bývanie v meste predlžuje život 8 166
  10. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 7 708
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu