SME

SACR chce s podporou odbornej verejnosti zvýšiť príjazdovú turitisku

Bratislava 14. októbra (TASR) - K vytváraniu pozitívneho obrazu o Slovensku ako turistickej destinácii v zahraničí prispieva svojimi aktivitami Slovenská ...

Bratislava 14. októbra (TASR) - K vytváraniu pozitívneho obrazu o Slovensku ako turistickej destinácii v zahraničí prispieva svojimi aktivitami Slovenská agentúra pre cestovný ruch (SACR). Zároveň chce s podporou odbornej verejnosti dosiahnuť rast príjazdovej turistiky. To by sa malo prejaviť na prekročení 2,7-% podielu aktívneho zahraničného cestovného ruchu (AZCR) na hrubom domácom produkte SR. Uviedla to generálna riaditeľka SACR Svetlana Gavorová na dnešnom podujatí Hospitality & Tourism Summit 2008 v Bratislave.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Aktivity propagácie na prilákanie zahraničných návštevníkov zastrešuje komunikačná stratégia SACR na cieľových zahraničných trhoch (Česko, Poľsko, Maďarsko, Rakúsko, Nemecko, Taliansko a Veľká Británia). Propagačné aktivity o SR financujú štrukturálne fondy EÚ, pričom sa na prelome rokov 2007 a 2008 podarilo do propagácie začleniť aj Bratislavský samosprávny kraj. Komunikačný plán pripravuje agentúra už na rok 2009, resp. do roku 2013. Ráta pri tom s účasťou krajov a 7 regionálnych zastúpení SACR, ktoré majú pomôcť odstrániť nedostatok destinačného manažmentu. Chceme tak naštartovať turistický a hotelový priemysel na Slovensku do roku 2013, povedala.

V propagácii pomáha agentúre aj jej 7 zahraničných zastúpení a 2 zmluvné zastúpenia vo Veľkej Británii a v Číne. Kúpele, hory a akvaparky propaguje SACR aj v Rusku, Francúzsku a v Škandinávii. V rámci V4, dodala, sa spoločne uchádzame aj o trhy USA, Japonska a Číny.

SkryťVypnúť reklamu

Na podporu domáceho turizmu SACR uvažuje aj o celoštátnom rezervačnom systéme a o širšom zábere portálu www.slovakia.travel, kde plánuje informácie ponúkať v 8 jazykoch. Na portál sú napojené aj kraje a turisticko-informačné kancelárie. Portál mesačne navštívi asi 120.000 ľudí.

V tohtoročnej komunikačnej stratégii pripravila SACR napr. 30 infociest pre novinárov, z toho bolo 80 v cudzine, s rozpočtom viac ako 6 miliónov Sk (200.000 eur). Agentúra sa zúčastní celkovo na 38 veľtrhoch a workshopoch v zahraničí.

(1 EUR = 30,1260 SKK)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Komerčné články

  1. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie
  2. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  3. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  4. Máš jedno euro navyše? Pripoj sa do potravinovej zbierky
  5. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym
  6. S appkou Fumbi zvládneš do krypta investovať do pol hodiny
  7. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  8. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  1. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  2. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  3. Máš jedno euro navyše? Pripoj sa do potravinovej zbierky
  4. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym
  5. S appkou Fumbi zvládneš do krypta investovať do pol hodiny
  6. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  7. Slovenská značka získala Obal roka 2025
  8. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  1. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina 8 523
  2. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie 7 068
  3. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym 4 176
  4. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu 3 881
  5. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie 3 273
  6. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne 2 627
  7. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok. 2 442
  8. Slovenská značka získala Obal roka 2025 1 984
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ľuboš Vodička: Slovenský Tádž Mahal, mauzóleum v Krásnohorskom Podhradí
  2. Soňa Fröhlichová: Cestovanie po Švajčiarsku, Grand Tour of Switzerland, etapa číslo 4 (Ženeva, Lausanne, Montreux, Vallorbe, Château-d’Œx)
  3. Blanka Ulaherová: ... a každý deň sme videli Ararat
  4. Dada Vozáriková: Cez pol Európy na trajekt. Do Írska. (+ video)
  5. Ľuboš Vodička: Drevená vodárenská veža v Palárikove, slovenský unikát
  6. Radoslav Záhumenský: Celé Slovensko v mini verzii? Park, kde prejdete celé Slovensko za pár minút!
  7. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky LII.
  8. Irena Šimuneková: Topoľčiansky hrad
  1. Rastislav Puchala: Konečne dobrá správa o slovenskej ekonomike a spoločnosti vôbec 34 295
  2. Ivan Čáni: „Matovič, Lipšic a Naď už dávno mali sedieť v base.“ 19 362
  3. Jozef Černek: André Rieu – muž, umelec, megaloman, otec. Kráľ gýču. Alebo človek, ktorý spravil vážnu hudbu zábavnou. 14 526
  4. Martin Fronk: Slovenský "Mordor": Podzemný labyrint plný vína, bosoriek a atómových krytov, o ktorom vedel len málokto 11 250
  5. Jozef Maťaše: Toto si Martin Benka nezaslúži! 8 026
  6. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika! 7 691
  7. Ján Valchár: Niet dňa bez rafinérie (alebo Pray for Hatatitla!) 6 259
  8. Rado Surovka: Rómska otázka ? Huliak to vyrieši. 6 070
  1. Věra Tepličková: Podobnosť čisto náhodná alebo Čo sa ti to deje, národ slovenský?
  2. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika!
  3. Věra Tepličková: Otvárajte kasíno, Huliak nie je diliiino
  4. Radko Mačuha: Ficove vlastenectvo je ako riedené mlieko.
  5. Karol Galek: Kto nič nerobí nič nepokazí - heslo ministerky Sakovej nás stálo miliardy
  6. Monika Nagyova: V lete som ešte nevedela, či som feministka
  7. Radko Mačuha: "Najväčšia hrozba pre EU nieje Rusko".
  8. Post Bellum SK: Samizdat – symbol vzdoru v čase neslobody
SkryťZatvoriť reklamu