SACR chce s podporou odbornej verejnosti zvýšiť príjazdovú turitisku

Bratislava 14. októbra (TASR) - K vytváraniu pozitívneho obrazu o Slovensku ako turistickej destinácii v zahraničí prispieva svojimi aktivitami Slovenská ...

Bratislava 14. októbra (TASR) - K vytváraniu pozitívneho obrazu o Slovensku ako turistickej destinácii v zahraničí prispieva svojimi aktivitami Slovenská agentúra pre cestovný ruch (SACR). Zároveň chce s podporou odbornej verejnosti dosiahnuť rast príjazdovej turistiky. To by sa malo prejaviť na prekročení 2,7-% podielu aktívneho zahraničného cestovného ruchu (AZCR) na hrubom domácom produkte SR. Uviedla to generálna riaditeľka SACR Svetlana Gavorová na dnešnom podujatí Hospitality & Tourism Summit 2008 v Bratislave.

Aktivity propagácie na prilákanie zahraničných návštevníkov zastrešuje komunikačná stratégia SACR na cieľových zahraničných trhoch (Česko, Poľsko, Maďarsko, Rakúsko, Nemecko, Taliansko a Veľká Británia). Propagačné aktivity o SR financujú štrukturálne fondy EÚ, pričom sa na prelome rokov 2007 a 2008 podarilo do propagácie začleniť aj Bratislavský samosprávny kraj. Komunikačný plán pripravuje agentúra už na rok 2009, resp. do roku 2013. Ráta pri tom s účasťou krajov a 7 regionálnych zastúpení SACR, ktoré majú pomôcť odstrániť nedostatok destinačného manažmentu. Chceme tak naštartovať turistický a hotelový priemysel na Slovensku do roku 2013, povedala.

V propagácii pomáha agentúre aj jej 7 zahraničných zastúpení a 2 zmluvné zastúpenia vo Veľkej Británii a v Číne. Kúpele, hory a akvaparky propaguje SACR aj v Rusku, Francúzsku a v Škandinávii. V rámci V4, dodala, sa spoločne uchádzame aj o trhy USA, Japonska a Číny.

Na podporu domáceho turizmu SACR uvažuje aj o celoštátnom rezervačnom systéme a o širšom zábere portálu www.slovakia.travel, kde plánuje informácie ponúkať v 8 jazykoch. Na portál sú napojené aj kraje a turisticko-informačné kancelárie. Portál mesačne navštívi asi 120.000 ľudí.

V tohtoročnej komunikačnej stratégii pripravila SACR napr. 30 infociest pre novinárov, z toho bolo 80 v cudzine, s rozpočtom viac ako 6 miliónov Sk (200.000 eur). Agentúra sa zúčastní celkovo na 38 veľtrhoch a workshopoch v zahraničí.

(1 EUR = 30,1260 SKK)

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 37 137
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 676
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 20 728
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 976
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 229
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 994
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 704
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 585
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 356
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 742