SACR chce s podporou odbornej verejnosti zvýšiť príjazdovú turitisku
Bratislava 14. októbra (TASR) - K vytváraniu pozitívneho obrazu o Slovensku ako turistickej destinácii v zahraničí prispieva svojimi aktivitami Slovenská ...
TASR
Tlačová agentúra
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
Bratislava 14. októbra (TASR) - K vytváraniu pozitívneho obrazu o Slovensku ako turistickej destinácii v zahraničí prispieva svojimi aktivitami Slovenská agentúra pre cestovný ruch (SACR). Zároveň chce s podporou odbornej verejnosti dosiahnuť rast príjazdovej turistiky. To by sa malo prejaviť na prekročení 2,7-% podielu aktívneho zahraničného cestovného ruchu (AZCR) na hrubom domácom produkte SR. Uviedla to generálna riaditeľka SACR Svetlana Gavorová na dnešnom podujatí Hospitality & Tourism Summit 2008 v Bratislave.
Aktivity propagácie na prilákanie zahraničných návštevníkov zastrešuje komunikačná stratégia SACR na cieľových zahraničných trhoch (Česko, Poľsko, Maďarsko, Rakúsko, Nemecko, Taliansko a Veľká Británia). Propagačné aktivity o SR financujú štrukturálne fondy EÚ, pričom sa na prelome rokov 2007 a 2008 podarilo do propagácie začleniť aj Bratislavský samosprávny kraj. Komunikačný plán pripravuje agentúra už na rok 2009, resp. do roku 2013. Ráta pri tom s účasťou krajov a 7 regionálnych zastúpení SACR, ktoré majú pomôcť odstrániť nedostatok destinačného manažmentu. Chceme tak naštartovať turistický a hotelový priemysel na Slovensku do roku 2013, povedala.
V propagácii pomáha agentúre aj jej 7 zahraničných zastúpení a 2 zmluvné zastúpenia vo Veľkej Británii a v Číne. Kúpele, hory a akvaparky propaguje SACR aj v Rusku, Francúzsku a v Škandinávii. V rámci V4, dodala, sa spoločne uchádzame aj o trhy USA, Japonska a Číny.
Na podporu domáceho turizmu SACR uvažuje aj o celoštátnom rezervačnom systéme a o širšom zábere portálu www.slovakia.travel, kde plánuje informácie ponúkať v 8 jazykoch. Na portál sú napojené aj kraje a turisticko-informačné kancelárie. Portál mesačne navštívi asi 120.000 ľudí.
V tohtoročnej komunikačnej stratégii pripravila SACR napr. 30 infociest pre novinárov, z toho bolo 80 v cudzine, s rozpočtom viac ako 6 miliónov Sk (200.000 eur). Agentúra sa zúčastní celkovo na 38 veľtrhoch a workshopoch v zahraničí.