SACR chce s podporou odbornej verejnosti zvýšiť príjazdovú turitisku

Bratislava 14. októbra (TASR) - K vytváraniu pozitívneho obrazu o Slovensku ako turistickej destinácii v zahraničí prispieva svojimi aktivitami Slovenská ...

Bratislava 14. októbra (TASR) - K vytváraniu pozitívneho obrazu o Slovensku ako turistickej destinácii v zahraničí prispieva svojimi aktivitami Slovenská agentúra pre cestovný ruch (SACR). Zároveň chce s podporou odbornej verejnosti dosiahnuť rast príjazdovej turistiky. To by sa malo prejaviť na prekročení 2,7-% podielu aktívneho zahraničného cestovného ruchu (AZCR) na hrubom domácom produkte SR. Uviedla to generálna riaditeľka SACR Svetlana Gavorová na dnešnom podujatí Hospitality & Tourism Summit 2008 v Bratislave.

Aktivity propagácie na prilákanie zahraničných návštevníkov zastrešuje komunikačná stratégia SACR na cieľových zahraničných trhoch (Česko, Poľsko, Maďarsko, Rakúsko, Nemecko, Taliansko a Veľká Británia). Propagačné aktivity o SR financujú štrukturálne fondy EÚ, pričom sa na prelome rokov 2007 a 2008 podarilo do propagácie začleniť aj Bratislavský samosprávny kraj. Komunikačný plán pripravuje agentúra už na rok 2009, resp. do roku 2013. Ráta pri tom s účasťou krajov a 7 regionálnych zastúpení SACR, ktoré majú pomôcť odstrániť nedostatok destinačného manažmentu. Chceme tak naštartovať turistický a hotelový priemysel na Slovensku do roku 2013, povedala.

V propagácii pomáha agentúre aj jej 7 zahraničných zastúpení a 2 zmluvné zastúpenia vo Veľkej Británii a v Číne. Kúpele, hory a akvaparky propaguje SACR aj v Rusku, Francúzsku a v Škandinávii. V rámci V4, dodala, sa spoločne uchádzame aj o trhy USA, Japonska a Číny.

Na podporu domáceho turizmu SACR uvažuje aj o celoštátnom rezervačnom systéme a o širšom zábere portálu www.slovakia.travel, kde plánuje informácie ponúkať v 8 jazykoch. Na portál sú napojené aj kraje a turisticko-informačné kancelárie. Portál mesačne navštívi asi 120.000 ľudí.

V tohtoročnej komunikačnej stratégii pripravila SACR napr. 30 infociest pre novinárov, z toho bolo 80 v cudzine, s rozpočtom viac ako 6 miliónov Sk (200.000 eur). Agentúra sa zúčastní celkovo na 38 veľtrhoch a workshopoch v zahraničí.

(1 EUR = 30,1260 SKK)

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 11 099
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 245
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 801
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 3 635
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 450
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 099
  7. Kam do tepla v januári? 2 206
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 959
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 800
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 093