SACR chce s podporou odbornej verejnosti zvýšiť príjazdovú turitisku

Bratislava 14. októbra (TASR) - K vytváraniu pozitívneho obrazu o Slovensku ako turistickej destinácii v zahraničí prispieva svojimi aktivitami Slovenská ...

Bratislava 14. októbra (TASR) - K vytváraniu pozitívneho obrazu o Slovensku ako turistickej destinácii v zahraničí prispieva svojimi aktivitami Slovenská agentúra pre cestovný ruch (SACR). Zároveň chce s podporou odbornej verejnosti dosiahnuť rast príjazdovej turistiky. To by sa malo prejaviť na prekročení 2,7-% podielu aktívneho zahraničného cestovného ruchu (AZCR) na hrubom domácom produkte SR. Uviedla to generálna riaditeľka SACR Svetlana Gavorová na dnešnom podujatí Hospitality & Tourism Summit 2008 v Bratislave.

Aktivity propagácie na prilákanie zahraničných návštevníkov zastrešuje komunikačná stratégia SACR na cieľových zahraničných trhoch (Česko, Poľsko, Maďarsko, Rakúsko, Nemecko, Taliansko a Veľká Británia). Propagačné aktivity o SR financujú štrukturálne fondy EÚ, pričom sa na prelome rokov 2007 a 2008 podarilo do propagácie začleniť aj Bratislavský samosprávny kraj. Komunikačný plán pripravuje agentúra už na rok 2009, resp. do roku 2013. Ráta pri tom s účasťou krajov a 7 regionálnych zastúpení SACR, ktoré majú pomôcť odstrániť nedostatok destinačného manažmentu. Chceme tak naštartovať turistický a hotelový priemysel na Slovensku do roku 2013, povedala.

V propagácii pomáha agentúre aj jej 7 zahraničných zastúpení a 2 zmluvné zastúpenia vo Veľkej Británii a v Číne. Kúpele, hory a akvaparky propaguje SACR aj v Rusku, Francúzsku a v Škandinávii. V rámci V4, dodala, sa spoločne uchádzame aj o trhy USA, Japonska a Číny.

Na podporu domáceho turizmu SACR uvažuje aj o celoštátnom rezervačnom systéme a o širšom zábere portálu www.slovakia.travel, kde plánuje informácie ponúkať v 8 jazykoch. Na portál sú napojené aj kraje a turisticko-informačné kancelárie. Portál mesačne navštívi asi 120.000 ľudí.

V tohtoročnej komunikačnej stratégii pripravila SACR napr. 30 infociest pre novinárov, z toho bolo 80 v cudzine, s rozpočtom viac ako 6 miliónov Sk (200.000 eur). Agentúra sa zúčastní celkovo na 38 veľtrhoch a workshopoch v zahraničí.

(1 EUR = 30,1260 SKK)

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  8. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 26 626
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 173
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 792
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 571
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 482
  6. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 219
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 216
  8. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 110
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 073
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 065