NOVÝ DOPRAVNÝ ÚSEK, KTORÝ SPÁJA DIAĽNICU A4 Z VIEDNE S HRANIČNÝM PRIECHODOM KITTSEE A UMOŽNÍ TAK PRIAME DIAĽNIČNÉ SPOJENIE MEDZI METROPOLAMI SLOVENSKA A RAKÚSKA, BUDE V PREVÁDZKE OD UTORKA

Otvorili diaľnicu A6 spájajúcu Viedeň a Bratislavu

BRATISLAVA 19. novembra (SITA) - Rakúski a slovenskí predstavitelia v pondelok slávnostne otvorili novú diaľnicu A6. Nový dopravný úsek, ktorý spája diaľnicu A4 z Viedne s hraničným priechodom Kittsee ...

BRATISLAVA 19. novembra (SITA) - Rakúski a slovenskí predstavitelia v pondelok slávnostne otvorili novú diaľnicu A6. Nový dopravný úsek, ktorý spája diaľnicu A4 z Viedne s hraničným priechodom Kittsee a umožní tak priame diaľničné spojenie medzi metropolami Slovenska a Rakúska, bude v prevádzke od utorka. O dôležitosti infraštruktúry pre región svedčí účasť predsedov vlád oboch krajín na jej slávnostnom otvorení, na ktorom politici zdôraznili najmä veľký hospodársky význam tohto dopravného spojenia. Rakúsky minister dopravy, inovácie a technológie Werner Faymann ocenil, že plánované náklady na výstavbu diaľnice boli nakoniec o vyše 30 mil. eur nižšie. Realizovaný projekt diaľnice podľa slovenského ministra dopravy pôšt a telekomunikácií Ľubomíra Vážneho podporí hospodársky rozvoj medzi oboma krajinami, rozvoj cestovného ruchu a aj iné oblasti. Vážny tiež pripomenul, že sa toto cestné spojenie realizovalo o niečo neskôr, ako slovenská strana dúfala.

Predpoklady pre rozvoj prihraničného regiónu sú v najbližších rokoch pozitívne, povedal na slávnostnom otvorení spolkový kancelár Rakúskej republiky Alfred Gusenbauer, ktorý mal na mysli otvorenie schengenskej hranice, spoločnú menu a tiež dobrú dopravnú infraštruktúru. "V krátkom čase uvidíme, ako sa na oboch stranách usídlia nové firmy, aj letiská budú viac spolupracovať," povedal Gusenbauer. Slovenský premiér Robert Fico rakúskej strane poďakoval za dokončenie diaľnice. "Výstavba diaľnice je symbolicky spojená so Schengenom," povedal Fico, ktorý zároveň ubezpečil, že Slovensko bude garantovať bezpečnú hranicu s Ukrajinou. "Všetci veríme, že Slovensko splní maastrichtské kritériá a k 1.1. 2009 bude euro realitou," povedal Fico na otvorení.

"Na Slovensku sa stavali diaľnice neúmerne draho, a ak to porovnáme z hľadiska Európy, tak určite sa tam dostalo veľa peňazí bokom," povedal Fico novinárom po prestrihnutí pásky. Ako prípad uviedol tunel Branisko, kde podľa jeho slov došlo k obrovskému navýšeniu záverečnej sumy. "V minulosti sa robili rôzne dodatky k zmluvám a ceny sa šplhali veľmi vysoko", poznamenal. Fico podporil zámer využívať súkromné partnerstvá, ktoré už neumožňujú "také zlodejstvá, ako sa diali na diaľniciach v minulosti". Slovenský premiér sa vyjadril aj k spoločnému podniku medzi bratislavským a viedenským letiskom, ktorý označil za dobrú myšlienku, lebo štát nestratí kontrolu a letisko sa bude môcť rozvíjať svojou vlastnou cestou. Projekt musí spĺňať právne náležitosti z hľadiska Európskej únie. Rokovania sú podľa premiéra náročné, čaká sa na rozhodnutia príslušných inštitúcií. Do úvahy prichádzajú aj iné alternatívy, podotkol Fico. "Pokiaľ by právne prekážky neumožnili takúto spoluprácu, ak by bol spoločný podnik vnímaný ako nepovolená koncentrácia v danom priestore, tak budeme musieť hľadať aj iné riešenia," povedal. Definitívne rozhodnutie, kto bude partnerom SR v tomto projekte, musí podľa Fica padnúť do konca roka.

Na stavbe severovýchodnej diaľnice A6 pracovalo viac ako 400 zamestnancov, ktorí v rekordnom čase troch rokov postavili 22-kilometrový úsek s 37 mostmi. Projekt, ktorý sa plánoval 12 rokov, realizovalo 16 stavebných firiem a 30 inžinierskych kancelárií. Jeho pôvodný rozpočtový rámec bol 185 mil. eur a diaľnicu sa nakoniec podarilo vybudovať za 154 mil. eur.


(1 EUR = 33,085 SKK)


Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  5. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  1. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  2. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  3. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  6. Bezplatné rozšírenie do prehliadača
  7. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť.
  8. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  10. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 5 265
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 4 517
  3. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 3 465
  4. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 079
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 3 066
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 247
  7. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 017
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 614
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 612
  10. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 1 365