SME
Utorok, 13. apríl, 2021 | Meniny má AlešKrížovkyKrížovky
NOVÝ DOPRAVNÝ ÚSEK, KTORÝ SPÁJA DIAĽNICU A4 Z VIEDNE S HRANIČNÝM PRIECHODOM KITTSEE A UMOŽNÍ TAK PRIAME DIAĽNIČNÉ SPOJENIE MEDZI METROPOLAMI SLOVENSKA A RAKÚSKA, BUDE V PREVÁDZKE OD UTORKA

Otvorili diaľnicu A6 spájajúcu Viedeň a Bratislavu

BRATISLAVA 19. novembra (SITA) - Rakúski a slovenskí predstavitelia v pondelok slávnostne otvorili novú diaľnicu A6. Nový dopravný úsek, ktorý spája diaľnicu A4 z Viedne s hraničným priechodom Kittsee ...

BRATISLAVA 19. novembra (SITA) - Rakúski a slovenskí predstavitelia v pondelok slávnostne otvorili novú diaľnicu A6. Nový dopravný úsek, ktorý spája diaľnicu A4 z Viedne s hraničným priechodom Kittsee a umožní tak priame diaľničné spojenie medzi metropolami Slovenska a Rakúska, bude v prevádzke od utorka. O dôležitosti infraštruktúry pre región svedčí účasť predsedov vlád oboch krajín na jej slávnostnom otvorení, na ktorom politici zdôraznili najmä veľký hospodársky význam tohto dopravného spojenia. Rakúsky minister dopravy, inovácie a technológie Werner Faymann ocenil, že plánované náklady na výstavbu diaľnice boli nakoniec o vyše 30 mil. eur nižšie. Realizovaný projekt diaľnice podľa slovenského ministra dopravy pôšt a telekomunikácií Ľubomíra Vážneho podporí hospodársky rozvoj medzi oboma krajinami, rozvoj cestovného ruchu a aj iné oblasti. Vážny tiež pripomenul, že sa toto cestné spojenie realizovalo o niečo neskôr, ako slovenská strana dúfala.

Skryť Vypnúť reklamu

Predpoklady pre rozvoj prihraničného regiónu sú v najbližších rokoch pozitívne, povedal na slávnostnom otvorení spolkový kancelár Rakúskej republiky Alfred Gusenbauer, ktorý mal na mysli otvorenie schengenskej hranice, spoločnú menu a tiež dobrú dopravnú infraštruktúru. "V krátkom čase uvidíme, ako sa na oboch stranách usídlia nové firmy, aj letiská budú viac spolupracovať," povedal Gusenbauer. Slovenský premiér Robert Fico rakúskej strane poďakoval za dokončenie diaľnice. "Výstavba diaľnice je symbolicky spojená so Schengenom," povedal Fico, ktorý zároveň ubezpečil, že Slovensko bude garantovať bezpečnú hranicu s Ukrajinou. "Všetci veríme, že Slovensko splní maastrichtské kritériá a k 1.1. 2009 bude euro realitou," povedal Fico na otvorení.

Skryť Vypnúť reklamu

"Na Slovensku sa stavali diaľnice neúmerne draho, a ak to porovnáme z hľadiska Európy, tak určite sa tam dostalo veľa peňazí bokom," povedal Fico novinárom po prestrihnutí pásky. Ako prípad uviedol tunel Branisko, kde podľa jeho slov došlo k obrovskému navýšeniu záverečnej sumy. "V minulosti sa robili rôzne dodatky k zmluvám a ceny sa šplhali veľmi vysoko", poznamenal. Fico podporil zámer využívať súkromné partnerstvá, ktoré už neumožňujú "také zlodejstvá, ako sa diali na diaľniciach v minulosti". Slovenský premiér sa vyjadril aj k spoločnému podniku medzi bratislavským a viedenským letiskom, ktorý označil za dobrú myšlienku, lebo štát nestratí kontrolu a letisko sa bude môcť rozvíjať svojou vlastnou cestou. Projekt musí spĺňať právne náležitosti z hľadiska Európskej únie. Rokovania sú podľa premiéra náročné, čaká sa na rozhodnutia príslušných inštitúcií. Do úvahy prichádzajú aj iné alternatívy, podotkol Fico. "Pokiaľ by právne prekážky neumožnili takúto spoluprácu, ak by bol spoločný podnik vnímaný ako nepovolená koncentrácia v danom priestore, tak budeme musieť hľadať aj iné riešenia," povedal. Definitívne rozhodnutie, kto bude partnerom SR v tomto projekte, musí podľa Fica padnúť do konca roka.

Skryť Vypnúť reklamu

Na stavbe severovýchodnej diaľnice A6 pracovalo viac ako 400 zamestnancov, ktorí v rekordnom čase troch rokov postavili 22-kilometrový úsek s 37 mostmi. Projekt, ktorý sa plánoval 12 rokov, realizovalo 16 stavebných firiem a 30 inžinierskych kancelárií. Jeho pôvodný rozpočtový rámec bol 185 mil. eur a diaľnicu sa nakoniec podarilo vybudovať za 154 mil. eur.


(1 EUR = 33,085 SKK)


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vlastný zlatý poklad môže byť dobrou ochranou pred infláciou
  2. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  3. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič
  4. V blízkosti Prezidentského paláca je na predaj 37 apartmánov
  5. Kedysi rádio, dnes mozog auta. Poznáte históriu infotainmentu?
  6. Kia prechádza transformáciou, vo vrecku má aj Guinnessov rekord
  7. Prešovská spoločnosť MAXECO sa presadila na medzinárodnom trhu
  8. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  9. Pán Králiček: Aj keď predávate „len“ kávu, musíte inovovať
  10. Nové medzinárodné príležitosti vo vzdelávaní 2021 – 2027
  1. Jar je vo vzduchu. Alergie tiež
  2. Kia prechádza transformáciou, vo vrecku má aj Guinnessov rekord
  3. SodaStream predstavuje príchute ikonických nápojov od PepsiCo
  4. V blízkosti Prezidentského paláca je na predaj 37 apartmánov
  5. Bratia Žampovci majú za sebou veľmi úspešnú lyžiarsku sezónu
  6. Biobavlnu nahradila viskóza
  7. Kedysi rádio, dnes mozog auta. Poznáte históriu infotainmentu?
  8. Prešovská spoločnosť MAXECO sa presadila na medzinárodnom trhu
  9. Helping people with apps and social networks in Kosice
  10. Vlastný zlatý poklad môže byť dobrou ochranou pred infláciou
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 54 163
  2. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 27 159
  3. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov? 23 364
  4. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 23 016
  5. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 18 081
  6. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 12 623
  7. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 10 230
  8. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 9 659
  9. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 9 418
  10. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19 8 396
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu