Prakticky sa tým rozšírila pôsobnosť portálu o dva veľké cieľové trhy Slovenska. Portál sa tak stal dostupným už v piatich jazykoch: slovenčina, angličtina, nemčina, poľština a maďarčina, informoval hovorca Slovenskej agentúry pre cestovný ruch (SACR) Ivan Garčár.
Podľa jeho slov slovakia.travel je oficiálny centrálny propagačno-informačný systém cestovného ruchu (CR) Slovenska na internete. Jeho úlohou je propagovať Slovensko ako cieľovú destináciu cestovného ruchu. Poslaním tohto portálu je poskytovanie informácií a motivácia účastníkov turizmu doma a v zahraničí, teda v rámci incomingového CR a tiež aktívneho zahraničného turizmu.
Zároveň je slovakia.travel vstupnou bránou, ktorá vedie k informáciám o atraktívnych miestach a aktivitách, ku kontaktom na poskytovateľov ubytovania, stravovania a iných služieb v odvetví turizmu, ďalej k mapám, podujatiam, produktovým balíkom, fotografiám o Slovensku a k ďalším zaujímavým novinkám. Tým podporuje proces rozhodovania, výberu, plánovania a realizácie návštevy a pobytu na Slovensku.
"Portál obsahuje viac ako 4 500 publikovaných entít, 4 000 obrázkov a fotografií, 138 máp miest a mapu Slovenska. Tento rozsah pokrýva dôležité témy celoslovenského, regionálneho a lokálneho charakteru s ohľadom na všetky významné produkty CR Slovenska," uviedol Garčár.
Portál www.slovakia.travel má koncovku .travel. Ide o špeciálny typ internetovej domény, ktorá charakterizuje spojenie s CR. Táto koncovka je vyhradená pre celý svet na oficiálnu prezentáciu jednotlivých krajín ako turistických destinácií. Spoločná filozofia prezentovania s koncovkou "travel" určila Svetová organizácia cestovného ruchu UNWTO.