"Štiavnica je položená excentricky a dostať sa sem autobusmi či vlakovými spojmi je náročné," tvrdí primátor Marián Lichner. V minulosti autobus medzi oboma mestami premával, no neskôr ho zrušili. Maďarských turistov, ktorí prichádzajú do mesta, pritom z roka na rok pribúda.
Marián Lichner nadviazal kontakty s primátorom Šiah, ktoré linku tiež potrebujú, a pokúšajú sa ju obnoviť spolu. Podľa Lichnera je jedinou možnosťou získať súkromného dopravcu, lebo mestá samotné by neboli schopné dopravu financovať. "Veríme, že získať povolenie od ministerstva dopravy nebude problémom. Spočiatku by mohol spoj premávať aspoň trikrát do týždňa a v prípade vyťaženosti každý deň," dodal.
Mesto predpokladá, že spojenie budú využívať aj obchodníci, bežní cestujúci a študenti. V poslednom období Štiavnica zintenzívnila kontakty s nástupníckymi fakultami preslávenej baníckej akadémie v Miškolci a Šoproni. Výmenu vedeckých informácií plánujú aj v budúcnosti, keďže v Štiavnici sa formuje súkromná akadémia životného prostredia. Priame spojenie oboch miest by mohlo pomôcť aj výmene študentov. Tradícia návratov na dávnu materskú vysokú školu sa začne už tento rok na jeseň, keď príde do Štiavnice 500 študentov zo Šoprone a Miškolca.
Banícka akadémia bola prvou vysokou školou technického zamerania vo svete. V roku 1762 ju založila Mária Terézia pre budúcich banských odborníkov monarchie. Po vzniku prvej ČSR v roku 1919 sa akadémia presťahovala zo Štiavnice do Šoprone.