SME

Na každých 1 000 cestujúcich ČSA pripadlo vlani 10 kusov zatúlanej batožiny

Praha 24. februára (TASR) - Na každých 1 000 cestujúcich leteckej spoločnosti České aerolínie (ČSA) pripadlo vlani 9,9 kusa oneskorenej, teda tzv. "zatúlanej", ...

Praha 24. februára (TASR) - Na každých 1 000 cestujúcich leteckej spoločnosti České aerolínie (ČSA) pripadlo vlani 9,9 kusa oneskorenej, teda tzv. "zatúlanej", batožiny. Oproti roku 2004 je to zníženie o takmer 20 %. Celkovo prepravili ČSA v minulom roku 3,7 milióna kusov batožiny s hmotnosťou viac ako 73 700 ton.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa štatistiky Asociácie európskych leteckých spoločností (AEA) bol celkový priemer "zatúlaných" batožín vo všetkých leteckých spoločnostiach sveta 14,1 kusa na 1 000 cestujúcich. V minuloročnom rebríčku AEA, ktorý obsahuje 25 európskych leteckých dopravcov, tak ČSA obsadili 11. miesto.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

"Priebežne monitorujeme všetky stanice v dopravnej sieti, identifikujeme možné dôvody oneskorenia batožiny a snažíme sa spolupracovať s letiskami, v ktorých je podiel prekládky na naše linky významný. V roku 2006 plánujeme znížiť množstvo oneskorenej batožiny pod hranicu 9 kusov na 1 000 cestujúcich," povedal viceprezident pre pozemnú prevádzku ČSA Jiří Pos.

Jedným z hlavných dôvodov oneskorenia batožiny je nedostatok času na jej preloženie na tranzitívnych letiskách, kam cestujúci priletia inou leteckou spoločnosťou. "Okrem toho je spôsobené mnohými ďalšími faktormi, ktoré nemôžeme priamo ovplyvniť," vysvetlil Pos.

Viac ako 80 % "zatúlanej" batožiny sa vďaka celosvetovému systému Worldtracer vráti majiteľovi do 24 hodín. ČSA privezú túto batožinu priamo na adresu poškodeného. Pokiaľ sa ju nepodarí doručiť v deň, keď bola strata nahlásená, poskytujú ČSA cestujúcim balíček so základnými hygienickými potrebami a oblečením. Stratu batožiny môže cestujúci nahlásiť na reklamačnom oddelení.

SkryťVypnúť reklamu

Spoločnosť ČSA, a. s., je podľa počtu prepravených cestujúcich najväčším leteckým prepravcom v rámci nových členských krajín Európskej únie (EÚ). Od roku 2001 je členom jednej z popredných svetových aliancií leteckých dopravcov SkyTeam. V roku 2005 prepravili ČSA viac ako 5 miliónov cestujúcich. V súčasnosti lietajú do 119 destinácií v 52 krajinách sveta. Majú 50 lietadiel typu ATR 42/72, Boeing 737 a Airbus A310/A320/A321.

TASR o tom informovala hovorkyňa ČSA Jitka Novotná.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Komerčné články

  1. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  2. METRO na Slovensku podporuje gastro a obchod už 25 rokov
  3. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi
  4. Slovenské firmy šetria a hľadajú flexibilné riešenia
  5. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  6. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  8. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  1. METRO na Slovensku podporuje gastro a obchod už 25 rokov
  2. Slovenské firmy šetria a hľadajú flexibilné riešenia
  3. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi
  4. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  5. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  6. Rady pre začínajúcich podnikateľov: na čo nezabudnúť pri štarte
  7. Filantropia slovenských milionárov s tichým vplyvom
  8. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  1. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 14 921
  2. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr 11 487
  3. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 8 210
  4. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja 6 155
  5. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku 5 107
  6. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 4 373
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 3 305
  8. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok. 1 761
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Irena Šimuneková: Liptovská Teplička – miesto, kde sa budeš chcieť vrátiť....
  2. Ľuboš Vodička: Slovenský Tádž Mahal, mauzóleum v Krásnohorskom Podhradí
  3. Soňa Fröhlichová: Cestovanie po Švajčiarsku, Grand Tour of Switzerland, etapa číslo 4 (Ženeva, Lausanne, Montreux, Vallorbe, Château-d’Œx)
  4. Blanka Ulaherová: ... a každý deň sme videli Ararat
  5. Dada Vozáriková: Cez pol Európy na trajekt. Do Írska. (+ video)
  6. Ľuboš Vodička: Drevená vodárenská veža v Palárikove, slovenský unikát
  7. Radoslav Záhumenský: Celé Slovensko v mini verzii? Park, kde prejdete celé Slovensko za pár minút!
  8. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky LII.
  1. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou? 15 009
  2. Rado Surovka: Prečo Fico vyhrá voľby v r.2027. 11 799
  3. Ján Valchár: Čo to, čo to? Žeby ďalšia rafinéria? 7 456
  4. Veronika Michalčíková: S KST na neprístupných miestach Belianskych Tatier. Sú to celkom fajn ľudia 6 266
  5. Ján Valchár: Palivová kríza v Rusku bujnie 6 086
  6. Angelika Herčková: V sociálnych službách nás majú za handry nielen vládni predstavitelia, ale aj rodinní príbuzní? 5 785
  7. Sebastian Drobný: Ďalšia mladá puška Smeru 5 490
  8. Juraj Sališ: Klasický dôchodcovský systém nie je nič iné ako šikovný podvod. 5 051
  1. Radko Mačuha: Herné automaty do každej tradičnej rodiny.
  2. Radko Mačuha: Desať prikázaní Glücka.
  3. Marcel Rebro: Týždeň ticha uprostred vojny
  4. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  5. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
  6. Radko Mačuha: Skúsme pochopiť Slovensko.
  7. Dušan Koniar: Ak je Únia v prdeli, kto je tá šťastná mrľa z nej trčiaca?
  8. Marcel Rebro: Pošli Vianoce deťom do ostreľovaného mesta
SkryťZatvoriť reklamu