SME

Je definitívne rozhodnuté o druhom cestnom moste

TRENČÍN 27. januára (SITA) – Územné rozhodnutie na výstavbu druhého cestného mosta v Trenčíne nadobudlo právoplatnosť. Ako agentúru SITA informoval hovorca mesta Tibor Hlobeň, počas schvaľovacieho procesu ...

TRENČÍN 27. januára (SITA) – Územné rozhodnutie na výstavbu druhého cestného mosta v Trenčíne nadobudlo právoplatnosť. Ako agentúru SITA informoval hovorca mesta Tibor Hlobeň, počas schvaľovacieho procesu územného rozhodnutia nedošlo k žiadnym námietkam, nikto sa neodvolal, právoplatnosť je jednoznačná. "Je teda definitívne rozhodnuté o umiestnení a trase stavby,“ dodal Hlobeň.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Víťaz verejnej súťaže, spoločnosť Dopravoprojekt, momentálne spracováva pre samosprávu projektovú dokumentáciu pre stavebné povolenie a ponukové konanie. Dokumentácia by mala byť hotová najneskôr do konca apríla. Následne sa bude vydávať stavebné povolenie.

SkryťVypnúť reklamu

Na základe dohody s Ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií SR a Slovenskou správou ciest je táto stavba zaradená do plánu dopravných investičných akcií so začiatkom výstavby koncom roku 2006, prípadne začiatkom roku 2007. Minister dopravy, pôšt a telekomunikácií Pavol Prokopovič ešte minulý rok v Trenčíne uviedol, že celkové náklady sa odhadujú na 3,2 mld. korún, štát by mal prispieť čiastkou 2,5 mld. korún. Stavba by mala podľa Prokopoviča trvať predbežne tri roky, "je to však aj otázka financií a priorít budúcej vlády,“ dodal.

„Po modernizácii železničnej trate je to druhý projekt, ktorý by mal zásadným spôsobom vyriešiť problémy v doprave nielen v centre mesta, ale v rámci celého Trenčína,“ uviedol trenčiansky primátor Branislav Celler.

SkryťVypnúť reklamu

Most bude nadväzovať na diaľničný privádzač, situovaný približne dva kilometre južne od už stojaceho mosta. Začiatok trasy je na konci diaľničného privádzača za križovatkou s cestou 1/61 Za Mostami. Trasa pokračuje priemyselnými areálmi v mestskej časti Zámostie k Biskupickému kanálu a k Váhu, ktorý križuje pod haťou Trenčianske Biskupice. Za riekou Váh trasa obchvatu križuje Biskupickú ulicu, vedie pozdĺž areálu Leteckých opravovní Trenčín a križuje Legionársku ul., železničnú trať Trenčín -Topoľčany a cestu II/507, kde končí pri čerpacej stanici. Celková dĺžka trasy je 2,4 kilometra.


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Koľko stojí dovolenka na lodi a koľko apartmán pri mori?
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  5. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 719
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 139
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 455
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 066
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 524
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 433
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 1 937
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár 1 539
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Irena Šimuneková: Čriepky z Bojníc
  2. Pavel Baláž: V Bologni si vykrútite krky - pri pohľadoch na vysoké veže
  3. Ján Komrska: Mulhacén, Španielsko
  4. Patrik Užák: Balada o Balatóne
  5. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  6. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  7. Soňa Fröhlichová: Bazilej (Basel, Bâle) je pozoruhodné mesto, žijúce kultúrou, športom a tradíciami
  8. Soňa Fröhlichová: Bazilejský karneval trvá 72 hodín
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 24 966
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 242
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 16 442
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 063
  5. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 4 799
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 554
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 359
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 081
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťZatvoriť reklamu