SME

V piatok otvorili diaľničný úsek Ladce - Sverepec

BRATISLAVA 9. decembra (SITA) - Motoristi môžu od piatka využívať už 172 kilometrov na diaľnici D1 medzi Bratislavou a Žilinou. Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s. totiž v piatok sprevádzkovala diaľničný ...

BRATISLAVA 9. decembra (SITA) - Motoristi môžu od piatka využívať už 172 kilometrov na diaľnici D1 medzi Bratislavou a Žilinou. Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s. totiž v piatok sprevádzkovala diaľničný úsek Ladce - Sverepec. Pôvodný dátum spojazdnenia tohto úseku určený na polovicu roku 2006 tak stavbári predbehli o sedem mesiacov. Ako ďalej pre agentúru SITA uviedol hovorca a poradca slovenského ministra dopravy Tomáš Šarluška, celkový rozpočet výstavby diaľničného úseku Ladce - Sverepec v dĺžke 9,9 kilometra predstavoval 7,5 mld. Sk. Otvorenia úseku sa zúčastnil aj minister dopravy, pôšt a telekomunikácií Pavol Prokopovič.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Podľa Zväzu stavebných podnikateľov Slovenska (ZSPS) je ukončenie výstavby diaľničného úseku D1 Ladce - Sverepec dôkazom spôsobilosti slovenských stavebných podnikov, v tomto prípade firiem Doprastav, a.s. Bratislava a Inžinierske stavby, a.s. Košice, zrealizovať náročné inžinierske dielo. "Sprevádzkovaním tohto diaľničného úseku sa skvalitnia podmienky pre vnútroštátnu i medzinárodnú dopravu, zvýši sa rýchlosť, plynulosť a bezpečnosť cestnej premávky,“ konštatoval po otvorení diaľničného úseku prezident ZSPS Ján Majerský. Dodal, že Bratislava a Košice mali byť diaľnicou cez Žilinu spojené podľa programu výstavby diaľnic v SR z roku 1995 vypracovaného vtedajšou vládou do roku 2005. "V súčasnosti sme tesne pred Považskou Bystricou a zvyšný úsek diaľnice do Košíc sú slovenskí stavbári pripravení zrealizovať do roku 2015,“ ukončil Majerský.

SkryťVypnúť reklamu

Ďalšia rozostavaná časť diaľnice D1 spájajúcej Bratislavu a Žilinu, úsek Vrtižer - Hričovské Podhradie, plánuje NDS spojazdniť v novembri budúceho roka. Na práce na stavbe dlhej 12,6 kilometra plánuje preinvestovať 5,5 mld. Sk. Dodávateľmi stavby sú spoločnosti Doprastav a.s. a Váhostav-SK, a.s.


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Komerčné články

  1. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  2. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  3. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  4. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  5. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  6. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  7. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  8. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  1. Rady pre začínajúcich podnikateľov: na čo nezabudnúť pri štarte
  2. Filantropia slovenských milionárov s tichým vplyvom
  3. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  4. LESY SR otvorili novú predajňu Lesníckych pochúťok
  5. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  6. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  7. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  8. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  1. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 12 526
  2. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 6 401
  3. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr 6 303
  4. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 5 700
  5. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok. 5 495
  6. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku 4 541
  7. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 2 819
  8. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 2 018
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Irena Šimuneková: Liptovská Teplička – miesto, kde sa budeš chcieť vrátiť....
  2. Ľuboš Vodička: Slovenský Tádž Mahal, mauzóleum v Krásnohorskom Podhradí
  3. Soňa Fröhlichová: Cestovanie po Švajčiarsku, Grand Tour of Switzerland, etapa číslo 4 (Ženeva, Lausanne, Montreux, Vallorbe, Château-d’Œx)
  4. Blanka Ulaherová: ... a každý deň sme videli Ararat
  5. Dada Vozáriková: Cez pol Európy na trajekt. Do Írska. (+ video)
  6. Ľuboš Vodička: Drevená vodárenská veža v Palárikove, slovenský unikát
  7. Radoslav Záhumenský: Celé Slovensko v mini verzii? Park, kde prejdete celé Slovensko za pár minút!
  8. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky LII.
  1. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika! 14 040
  2. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou? 12 774
  3. Rado Surovka: Prečo Fico vyhrá voľby v r.2027. 10 314
  4. Ivan Čáni: Súdruh Blaha nie je rozhodne žiadne neviniatko, ale toto si ani on nezaslúži. 9 608
  5. Veronika Michalčíková: S KST na neprístupných miestach Belianskych Tatier. Sú to celkom fajn ľudia 5 028
  6. Ján Valchár: Palivová kríza v Rusku bujnie 4 949
  7. Věra Tepličková: Podobnosť čisto náhodná alebo Čo sa ti to deje, národ slovenský? 4 879
  8. Ján Valchár: Základný stavebný kameň každej ideológie: STRACH 4 338
  1. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  2. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
  3. Radko Mačuha: Skúsme pochopiť Slovensko.
  4. Dušan Koniar: Ak je Únia v prdeli, kto je tá šťastná mrľa z nej trčiaca?
  5. Marcel Rebro: Pošli Vianoce deťom do ostreľovaného mesta
  6. Roman Kebísek: Ako sa správa stoický filozof? Marcus Aurelius o tom písal pri Hrone
  7. Dušan Koniar: Trnafský Kazisvet, náš agilný sused zo spoločného dvora
  8. Radko Mačuha: Leninovec Blaha sa rozčuluje nad stratou sochy Čulena.
SkryťZatvoriť reklamu