SME

Český supervlak Pendolino už premáva medzi Prahou a Brnom

Praha 29. novembra (TASR) Najrýchlejší, najmodernejší a najdrahší český vlak Pendolino dnes začal riadne premávať na trati medzi Brnom a Prahou. S novým ...

Praha 29. novembra (TASR) Najrýchlejší, najmodernejší a najdrahší český vlak Pendolino dnes začal riadne premávať na trati medzi Brnom a Prahou. S novým českým cestovným poriadkom od 11. decembra pribudne spojenie týmto typom vlaku aj medzi hlavným mestom a Ostravou.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pokiaľ ide o záujem cestujúcich, tak ten bol obrovský. Cestujúci využili, že bola nasadená súprava Pendolino a z ich strany bol záujem obrovský. Keďže ten vlak nie je povinne miestenkový, tak došlo k tomu, že niektorí z cestujúcich museli stáť, popísal pre TASR obrovský záujem o ranný spoj z Brna Aleš Ondrůj z tlačového odboru Českých dráh.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Vlak s aerodynamicky tvarovanou lokomotívou a výkyvnými skriňami má maximálnu konštrukčnú rýchlosť 230 kilometrov za hodinu, technická dokumentácia je schválená pre rýchlosť 200 km/h, ale pri testovacích jazdách dosiahlo Pendolino český národný rekord 237 km/h. V ČR vzhľadom na možnosť tratí bude vlak premávať iba maximálne 160-kilometrovou rýchlosťou.

S Pendolinom sa cestujúci v ČR mali možnosť voziť v priebehu celého roku, ale iba na trati medzi Prahou a Děčínom v rámci dlhodobého certifikačného testovania.

Český supervlak by sa mal od druhej dekády decembra objaviť aj na tratiach do Nemecka, Slovenska a Rakúska, ale České dráhy stále čakajú na certifikát od Nemeckého spolkového železničného úradu a súhlas príslušných úradov SR a Rakúska.

SkryťVypnúť reklamu

Sedem súprav Pendolino stálo České dráhy 4,5 miliardy Kč. Vlaky mali v Česku premávať už šesť rokov. Konzorcium firiem vedené českou ČKD dostalo objednávku aj zálohu ešte v roku 1995. ČKD však skrachovala a nový impulz prišiel o päť rokov neskôr, kedy sa projektu ujali talianske spoločnosti Fiat a Alstom.

O zdržanie sa v závere postarali aj problémy s elektromagnetickou kompatibilitou vlaku, ktorý rušil niektoré železničné zabezpečovacie zariadenia.

(spravodajca TASR Bohdan Kopčák) dem

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Komerčné články

  1. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  2. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  3. Máš jedno euro navyše? Pripoj sa do potravinovej zbierky
  4. S appkou Fumbi zvládneš do krypta investovať do pol hodiny
  5. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym
  6. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  7. Slovenská značka získala Obal roka 2025
  8. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  1. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  2. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  3. Máš jedno euro navyše? Pripoj sa do potravinovej zbierky
  4. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym
  5. S appkou Fumbi zvládneš do krypta investovať do pol hodiny
  6. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  7. Slovenská značka získala Obal roka 2025
  8. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  1. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina 8 671
  2. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym 4 461
  3. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu 4 028
  4. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok. 3 519
  5. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 3 511
  6. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie 3 372
  7. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie 2 839
  8. Slovenská značka získala Obal roka 2025 2 630
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ľuboš Vodička: Slovenský Tádž Mahal, mauzóleum v Krásnohorskom Podhradí
  2. Soňa Fröhlichová: Cestovanie po Švajčiarsku, Grand Tour of Switzerland, etapa číslo 4 (Ženeva, Lausanne, Montreux, Vallorbe, Château-d’Œx)
  3. Blanka Ulaherová: ... a každý deň sme videli Ararat
  4. Dada Vozáriková: Cez pol Európy na trajekt. Do Írska. (+ video)
  5. Ľuboš Vodička: Drevená vodárenská veža v Palárikove, slovenský unikát
  6. Radoslav Záhumenský: Celé Slovensko v mini verzii? Park, kde prejdete celé Slovensko za pár minút!
  7. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky LII.
  8. Irena Šimuneková: Topoľčiansky hrad
  1. Rastislav Puchala: Konečne dobrá správa o slovenskej ekonomike a spoločnosti vôbec 34 054
  2. Ivan Čáni: „Matovič, Lipšic a Naď už dávno mali sedieť v base.“ 19 603
  3. Jozef Černek: André Rieu – muž, umelec, megaloman, otec. Kráľ gýču. Alebo človek, ktorý spravil vážnu hudbu zábavnou. 14 712
  4. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika! 11 503
  5. Martin Fronk: Slovenský "Mordor": Podzemný labyrint plný vína, bosoriek a atómových krytov, o ktorom vedel len málokto 11 404
  6. Jozef Maťaše: Toto si Martin Benka nezaslúži! 8 134
  7. Ivan Čáni: Súdruh Blaha nie je rozhodne žiadne neviniatko, ale toto si ani on nezaslúži. 7 017
  8. Rado Surovka: Rómska otázka ? Huliak to vyrieši. 6 158
  1. Radko Mačuha: Viete čo má spoločné Róbert Fico a Benito Mussolini?
  2. Věra Tepličková: Podobnosť čisto náhodná alebo Čo sa ti to deje, národ slovenský?
  3. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika!
  4. Věra Tepličková: Otvárajte kasíno, Huliak nie je diliiino
  5. Radko Mačuha: Ficove vlastenectvo je ako riedené mlieko.
  6. Karol Galek: Kto nič nerobí nič nepokazí - heslo ministerky Sakovej nás stálo miliardy
  7. Monika Nagyova: V lete som ešte nevedela, či som feministka
  8. Radko Mačuha: "Najväčšia hrozba pre EU nieje Rusko".
SkryťZatvoriť reklamu