SME
Nedeľa, 24. január, 2021 | Meniny má TimotejKrížovkyKrížovky

Český supervlak Pendolino už premáva medzi Prahou a Brnom

Praha 29. novembra (TASR) Najrýchlejší, najmodernejší a najdrahší český vlak Pendolino dnes začal riadne premávať na trati medzi Brnom a Prahou. S novým ...

Praha 29. novembra (TASR) Najrýchlejší, najmodernejší a najdrahší český vlak Pendolino dnes začal riadne premávať na trati medzi Brnom a Prahou. S novým českým cestovným poriadkom od 11. decembra pribudne spojenie týmto typom vlaku aj medzi hlavným mestom a Ostravou.

Pokiaľ ide o záujem cestujúcich, tak ten bol obrovský. Cestujúci využili, že bola nasadená súprava Pendolino a z ich strany bol záujem obrovský. Keďže ten vlak nie je povinne miestenkový, tak došlo k tomu, že niektorí z cestujúcich museli stáť, popísal pre TASR obrovský záujem o ranný spoj z Brna Aleš Ondrůj z tlačového odboru Českých dráh.

Skryť Vypnúť reklamu

Vlak s aerodynamicky tvarovanou lokomotívou a výkyvnými skriňami má maximálnu konštrukčnú rýchlosť 230 kilometrov za hodinu, technická dokumentácia je schválená pre rýchlosť 200 km/h, ale pri testovacích jazdách dosiahlo Pendolino český národný rekord 237 km/h. V ČR vzhľadom na možnosť tratí bude vlak premávať iba maximálne 160-kilometrovou rýchlosťou.

S Pendolinom sa cestujúci v ČR mali možnosť voziť v priebehu celého roku, ale iba na trati medzi Prahou a Děčínom v rámci dlhodobého certifikačného testovania.

Český supervlak by sa mal od druhej dekády decembra objaviť aj na tratiach do Nemecka, Slovenska a Rakúska, ale České dráhy stále čakajú na certifikát od Nemeckého spolkového železničného úradu a súhlas príslušných úradov SR a Rakúska.

Skryť Vypnúť reklamu

Sedem súprav Pendolino stálo České dráhy 4,5 miliardy Kč. Vlaky mali v Česku premávať už šesť rokov. Konzorcium firiem vedené českou ČKD dostalo objednávku aj zálohu ešte v roku 1995. ČKD však skrachovala a nový impulz prišiel o päť rokov neskôr, kedy sa projektu ujali talianske spoločnosti Fiat a Alstom.

O zdržanie sa v závere postarali aj problémy s elektromagnetickou kompatibilitou vlaku, ktorý rušil niektoré železničné zabezpečovacie zariadenia.

(spravodajca TASR Bohdan Kopčák) dem

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 39 382
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 37 574
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 10 340
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 339
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 996
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 945
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 218
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 929
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 729
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 625
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu