Superrýchliky TGV budú križovať Európu

Paríž 21. novembra (TASR) - Onedlho si Francúzsko pripomenie 25. výročie prvej jazdy superrýchlika TGV. Práve rozvoju prepravy osôb rýchlikmi, ktoré dosahujú ...

Paríž 21. novembra (TASR) - Onedlho si Francúzsko pripomenie 25. výročie prvej jazdy superrýchlika TGV. Práve rozvoju prepravy osôb rýchlikmi, ktoré dosahujú cestovnú rýchlosť 320 kilometrov za hodinu, vďačí spoločnosť SNCF za to, že v 1. polroku tohto roka dosiahla hrubý zisk 289 miliónov EUR, čo je v prepočte asi 11,184 miliardy SKK. Obrat SNCF vlani v porovnaní s rokom 2003 vzrástol o 5,5 % a tento rok bude jeho vzostup tiež viac ako 5-%. TGV prepravili vo Francúzsku už viac ako miliardu cestujúcich.

SNCF vlani investovali do infraštruktúry vyše 2,2 miliardy EUR a v nasledujúcich piatich rokoch vložia do rozvoja technickej základne, hlavne tratí, 11 miliárd EUR.

Francúzsko má 1 500 kilometrov tratí vhodných pre vlaky TGV. Je to asi tretina z ich celkovej dĺžky v Európe. Do roku 2020 sa majú podľa plánu vybudovať ďalšie trate, takže v cieľovom roku by malo byť v Európe viac ako 15 000 kilometrov najmodernejších tratí.

Pre TGV bude významným rok 2007. V ňom sa dokončí výstavba trate na britskej pôde od podmorského tunela až do Londýna. Paríž a Londýn budú od seba vzdialené len 140 minút jazdy vlakom. Do Amsterdamu sa cestujúci z Paríža dostanú za 180 minút a do nemeckého Kolína za 190 minút.

Budovanie tratí pre TGV má však aj druhú stránku. Do 15 rokov ich bude musieť Francúzsko obnoviť tretinu, ináč by po nich museli superrýchliky jazdiť podstatne pomalšie. Na ich obnovu sa bude musieť vynaložiť v nasledujúcich desiatich rokoch 15,3 miliardy EUR. Francúzska vláda zhromažďuje potrebné prostriedky a poverila železničnú spoločnosť SNCF, aby do marca budúceho roka vypracovala program obnovy tratí.

Informoval o tom nemecký denník Süddeutsche Zeitung.

(1 EUR = 38,711 SKK)

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 8 921
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 6 306
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 378
  4. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 091
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 085
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 879
  7. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 852
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 846
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 686
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 887