SME

Cudzinci k nám priviezli 24 miliárd korún

BRATISLAVA - Slovensko sa dostáva do cestovnej mapy. Prichádza k nám čoraz viac cudzincov - turistov aj biznismenov. Hraničné priechody a letiská hlásia, že od januára do augusta 2005 prišlo na Slovensko z cudziny 19,9 milióna ľudí, čiže takmer o dva ...

FOTO - TASR


BRATISLAVA - Slovensko sa dostáva do cestovnej mapy. Prichádza k nám čoraz viac cudzincov - turistov aj biznismenov. Hraničné priechody a letiská hlásia, že od januára do augusta 2005 prišlo na Slovensko z cudziny 19,9 milióna ľudí, čiže takmer o dva milióny viac ako vlani v rovnakom období.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Spolu s počtom návštevníkov rastie aj suma, ktorú u nás utrácajú. Za prvých osem mesiacov tohto roka cudzinci na Slovensku minuli takmer 24 miliárd korún, čo bolo o 40 percent viac ako vlani. V priemere jeden zahraničný návštevník minul 1200 korún, kým minulý rok to nebolo ani 950 korún. Vyplýva to z údajov zverejnených ministerstvom hospodárstva.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Šéf Slovenskej asociácie cestovných kancelárií Robert Kohlmann pripomína, že pre veľa cudzincov zostáva Slovensko len tranzitnou krajinou. "Zdržať sa u nás zvyknú Česi, Nemci a Poliaci, ktorí trávia dovolenky prevažne v slovenských horách a kúpeľoch," dodal Kohlmann. Z týchto troch štátov k nám prichádza dovolenkovať zhruba 2,8 milióna turistov ročne.

Zatiaľ čo hory a kúpele lákajú zo zahraničia turistov, do hlavného mesta majú namierené biznismeni. Hovorca bratislavského primátora Milan Vajda vyčíslil, že počet cudzincov v Bratislave vlani medziročne vzrástol o štvrtinu na 380,8 tisíca. "V jednotlivých mesiacoch od januára do júla tohto roka ich bolo v porovnaní s vlaňajškom viac o 8,8 percenta," dodáva Vajda.

Kohlmann z asociácie cestoviek tvrdí, že Bratislava nie je turistickou, ale obchodnou destináciou najmä pre drahé ubytovanie. "V Bratislave je málo ubytovacích kapacít. Hotely v hlavnom meste ledva postačia pokryť dopyt obchodných cestujúcich a ceny za prenocovanie sú preto vyššie ako v porovnateľných hlavných mestách," tvrdí Kohlmann. Priemerný cudzinec strávi v Bratislave dve noci.

SkryťVypnúť reklamu

Postupne sa začína meniť aj spôsob, ako k nám cudzinci chodia. Za prvých osem mesiacov tohto roka vybavili na slovenských letiskách o tretinu viac cudzincov ako vlani v rovnakom období. Celkový podiel leteckej dopravy však zostáva stále malý - lietadlom sa k nám dovezie len každý stý zahraničný návštevník. (tv)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Komerčné články

  1. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  2. V strednej Európe nemajú obdobu. Ako sa v Kolárove melie múka?
  3. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  4. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  5. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  6. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  7. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  8. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  1. V strednej Európe nemajú obdobu. Ako sa v Kolárove melie múka?
  2. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  3. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  4. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  5. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  6. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  7. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  8. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  1. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 8 448
  2. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina 7 647
  3. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 5 074
  4. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym 4 856
  5. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok. 4 503
  6. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu 3 906
  7. Slovenská značka získala Obal roka 2025 3 355
  8. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 3 106
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ľuboš Vodička: Slovenský Tádž Mahal, mauzóleum v Krásnohorskom Podhradí
  2. Soňa Fröhlichová: Cestovanie po Švajčiarsku, Grand Tour of Switzerland, etapa číslo 4 (Ženeva, Lausanne, Montreux, Vallorbe, Château-d’Œx)
  3. Blanka Ulaherová: ... a každý deň sme videli Ararat
  4. Dada Vozáriková: Cez pol Európy na trajekt. Do Írska. (+ video)
  5. Ľuboš Vodička: Drevená vodárenská veža v Palárikove, slovenský unikát
  6. Radoslav Záhumenský: Celé Slovensko v mini verzii? Park, kde prejdete celé Slovensko za pár minút!
  7. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky LII.
  8. Irena Šimuneková: Topoľčiansky hrad
  1. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika! 13 472
  2. Martin Fronk: Slovenský "Mordor": Podzemný labyrint plný vína, bosoriek a atómových krytov, o ktorom vedel len málokto 11 362
  3. Ivan Čáni: Súdruh Blaha nie je rozhodne žiadne neviniatko, ale toto si ani on nezaslúži. 8 824
  4. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou? 8 770
  5. Rado Surovka: Rómska otázka ? Huliak to vyrieši. 6 086
  6. Ivan Čáni: „Matovič, Lipšic a Naď už dávno mali sedieť v base.“ 5 885
  7. Jozef Maťaše: Toto si Martin Benka nezaslúži! 4 266
  8. Ján Valchár: Súboj mentálnych atlétov alebo Nobelovu cenu za novú vojnu 4 185
  1. Dušan Koniar: Trnafský Kazisvet, náš agilný sused zo spoločného dvora
  2. Radko Mačuha: Leninovec Blaha sa rozčuluje nad stratou sochy Čulena.
  3. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou?
  4. Radko Mačuha: Viete čo má spoločné Róbert Fico a Benito Mussolini?
  5. Věra Tepličková: Podobnosť čisto náhodná alebo Čo sa ti to deje, národ slovenský?
  6. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika!
  7. Věra Tepličková: Otvárajte kasíno, Huliak nie je diliiino
  8. Radko Mačuha: Ficove vlastenectvo je ako riedené mlieko.
SkryťZatvoriť reklamu