Cestujúci tvrdia, že zmeny v MHD im komplikujú život

BRATISLAVA 5. septembra (SITA) - Už v prvý deň zmien v linkovaní autobusov bratislavskej MHD časť obyvateľov Bratislavy čakajúcich na spoje neskrývala rozhorčenie a nespokojnosť. Ako pre agentúru SITA ...

BRATISLAVA 5. septembra (SITA) - Už v prvý deň zmien v linkovaní autobusov bratislavskej MHD časť obyvateľov Bratislavy čakajúcich na spoje neskrývala rozhorčenie a nespokojnosť. Ako pre agentúru SITA uviedla Daniela Crčková z Bratislavy, zmeny môžu jej cestu do práce predĺžiť až o 20 minút. "Cestujem zo zastávky Pekná cesta na petržalskú železničnú stanicu. Mne osobne sa nepáči, že autobus číslo 59 oddnes funguje ako školský spoj a posledné autobusy idú zo zastávky Pekná cesta o 7:06 a 7:26," uviedla. Ako dodala, doteraz jej cesta trvala 20 minút, ak však teraz nestihne posledný ranný spoj, musí ísť električkou na Vazovovu ulicu a odtiaľ autobusom číslom 94. "Tým sa mi cesta predĺži minimálne o ďalších 20 minút," skonštatovala.

Nespokojný bol aj približne 50-ročný muž čakajúci ráno na autobus na zastávke Bzovícka v Petržalke. "Tí hore myslia iba sami na seba a na obyčajných ľudí tu nikto neberie ohľad. Žijem tu už vyše dvadsať rokov, ale takýto bordel som tu ešte nezažil," povedal. Neuviedol však aká zmena v linkovaní MHD ho nahnevala. Žena v strednom veku počas čakania na ranný spoj skonštatovala, že zmeny sú postavené na hlavu. Myslí si, že "koniec Petržalky je úplne odrezaný od Hlavnej stanice a Šafárikovho námestia. "Linky, ktoré by mohli zrušiť nezrušia, ale tie, čo veľa ľudí potrebuje, presunú bohvie kam."

Podľa Zuzany Džurinovej je zatiaľ priskoro hodnotiť upravené linkovanie autobusov. "Už teraz však viem, že budem musieť viac prestupovať a aj niektoré autobusy by mali chodiť častejšie, dúfam ale, že do centra sa z Petržalky dostanem načas," dodala. Nové linkovanie podľa 50-ročnej Petržalčanky strpčí nielen cestovanie do centra mesta. "Neviem si predstaviť, ako budem zo zastávky Terno cestovať na koniec Petržalky linkou 99 takmer dvadsať minút. Veď je to skoro za rohom, to radšej pôjdem pešo," zhodnotila.

Ďalšia Petržalčanka tvrdí, že pred zmenami sa ľudia z ulíc Mlynarovičova a Lachova mohli dostať z priľahlej zastávky Lachova do mesta autobusom číslo 83, ktorým sa mohli odviezť až do Dúbravky. Teraz majú najbližšiu zastávku tohto spoja až na Námestí hraničiarov, kam musia ísť takmer 10 minút pešo alebo sa odviezť iným autobusom. "Neupieram dopravnému podniku, že sa dostanem všade, kam potrebujem, ale stojí ma to viac peňazí a času, preto začínam cestovať autom," dodala.

Návrhy, sťažnosti a pripomienky k aktuálnym zmenám v bratislavskej MHD môžu občania vyjadriť nielen prostredníctvom svojich volených zástupcov, ale aj na pracovisku Služby občanom v budove magistrátu na Primaciálnom námestí v Bratislave. Občania môžu prísť osobne na útvar Agenda - prevádzka dopravy v priestoroch Služieb občanov, prípadne telefonovať na číslo 02/59356 270 alebo poslať sťažnosť elektronickou poštou na adresu sluzbyobcanom@bratislava.sk. Do štyroch mesiacov od spustenia zmien vypracuje námestník bratislavského primátora pre dopravu Karol Kolada analýzu, na základe ktorej mesto a dopravný podnik prípadné nevýhodné nové linkovania upravia.

Sledovať zmeny bude aj Vladimír Bajan, starosta mestskej časti Petržalka, ktorej sa zmeny v linkovaní spojov MHD týkajú najviac. Petržalský miestny úrad už podľa neho eviduje viacero nesúhlasných e-mailov od občanov, aj na základe nich chce zmeny pripomienkovať. "Budem rád, ak svoje osobné postrehy a skúsenosti budú obyvatelia Petržalky adresovať kompetentným, prípadne ich uvítam aj ja, aby som mal dostatok argumentov pri hodnotení vzniknutej situácie," uviedol na internetovej stránky mestskej časti


SITA vydá k správe aj zvukovú správu.


Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  2. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  3. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Už aj seniori presadajú do SUV
  2. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  3. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  6. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  7. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  10. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 22 953
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 392
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 428
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 328
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 986
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 874
  7. Zo stredomorskej stravy sa nepriberá 851
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 802
  9. Túžite po práci z pláže? 7 rád, ako sa stať digitálnym nomádom 680
  10. Prísne kontroly a veľa tepla. Takto sa vyrába mlieko 672