BRATISLAVA - Na Slovensko by v roku 2013 malo smerovať vyše 27 miliónov turistov, o dva milióny viac ako dnes.
Martin Kóňa
Externý prispievateľ
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
FOTO - SITA
Každý návštevník by tu mal za deň minúť 1,5-násobok toho, čo v súčasnosti. Predpokladá to stratégia rozvoja cestovného ruchu, ktorú schválila vláda.
"Na Slovensku dosiaľ nič podobné nevzniklo. Ciele, ktoré si stratégia kladie, sú v horizonte ôsmich rokov reálne. Závisí to však od postoja všetkých dotknutých organizácií štátnej správy, samosprávy aj súkromného sektora," hovorí šéf odboru cestovného ruchu na ministerstve hospodárstva Gabriel Kuliffay.
Existenciu materiálu považujú za pozitívum aj podnikatelia. "Čo sa týka jeho kvality, ide o prvý takýto materiál. Pokiaľ viem, autori spolupracovali aj s odborníkmi z podnikateľských kruhov a samosprávy. Aj keď sa v ňom určite dajú nájsť nedostatky, myslím si, že výsledný dokument je dobrým krokom," povedal prezident asociácie cestovných kancelárií Róbert Kohlmann.
Dosiaľ Slovensko vyhľadávali menej nároční turisti pre jeho cenovú dostupnosť. V roku 2004 sa karta obrátila. Koruna začala spevňovať, poskytovatelia služieb aj napriek ich nedostatočnej kvalite častokrát neúmerne zvýšili ceny. Zahraničným návštevníkom prekáža aj nedostatočná znalosť cudzích jazykov a slabo rozvinutá dopravná infraštruktúra.
Rozvoju turistického ruchu by malo napomôcť zriaďovanie regionálnych združení turistického ruchu. Tie by okrem združovania subjektov podnikajúcich v odvetví mali na starosti komunikáciu s orgánmi štátnej správy a samosprávy, ktoré majú za úlohu svojimi aktivitami podporovať cestovný ruch. Úrady by tiež mali vytvoriť stimuly pre cestovné agentúry. V ich ponuke badať výraznú orientáciu na pasívny zahraničný cestovný ruch. To by sa malo zmeniť. Pre cestovné kancelárie by malo byť výhodné zaradiť do katalógov ponuky dovolenky na Slovensku pre domácich aj zahraničných klientov.