BRATISLAVA 17. júla (SITA) - S narastajúcim počtom dovoleniek sa množia otázky, ktoré dostávajú pracovníci pôšt v súvislosti s doručovaním, či nedoručovaním zásielok v čase neprítomnosti. Ľudia sa pýtajú, ako sa dá vyhnúť preplneným poštovým schránkam, do ktorých by sa listy "nakopili" počas ich dovoleniek. Mnohí nevedia, ako je to s preberaním doporučených zásielok, či poštových peňažných poukazov. Na všetky otázky im teraz odpovie zákaznícky servis Slovenskej pošty, ktorý je k dispozícii na bezplatnej telefónnej linke 0800 122 413 v pracovné dni od 8:00 do 18:00. Okrem toho sú k dispozícii aj odkazovače, na ktoré môžu záujemcovia svoje otázky nahrať a v čo najkratšom čase by im mali na ne odpovedať operátori. Svoje otázky môžu občania posielať aj na e-mail zakaznickyservis@slposta.sk.
Dovolenkujúci, ktorí očakávajú zásielku počas dovolenky a nevedia, či ju nájdu po návrate na pošte Slovenská pošta upokojuje. Odberná lehota zásielok je totiž 18 kalendárnych dní a na žiadosť adresáta môže byť predĺžená až na 30 kalendárnych dní. O predĺženie musí pritom každý požiadať osobne na pošte pomocou tlačiva. Dovolenkujúci, ktorí sa rozhodli oddychovať dlhodobejšie na svojej chalupe na Slovensku, si môžu zabezpečiť doručovanie pošty na zmenenú adresu. Treba o to tiež požiadať tlačivom. Ak sa niekto obáva, že jeho preplnená schránka bude signálom pre zlodejov, môže požiadať, aby mu v určenom čase zásielky nechodili domov. Po návrate z dovolenky si ich však nesmie zabudnúť vyzdvihnúť na pošte.