SME

V tuneli Sitina už prerazili obidve tunelové rúry

BRATISLAVA 3. mája (SITA) - V tuneli Sitina sú prerazené už obidve tunelové rúry. Po marcovom prerazení západnej rúry, prerazili stavbári v utorok už aj východnú rúru. "Zavŕšila sa tak základná a najťažšia ...

BRATISLAVA 3. mája (SITA) - V tuneli Sitina sú prerazené už obidve tunelové rúry. Po marcovom prerazení západnej rúry, prerazili stavbári v utorok už aj východnú rúru. "Zavŕšila sa tak základná a najťažšia fáza výstavby tohto diaľničného tunela," skonštatoval hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti Marcel Jánošík. Stavebné práce začali spoločnosti Taisei a Skanska BS koncom roka 2003, prerazenie oboch tunelových rúr im tak trvalo 17 mesiacov. V decembri tohto roka by sa podľa Jánošíka mali ukončiť banské práce a začne sa s montážou technológie tunela. Koncom budúceho roka by mal byť tunel odovzdaný do užívania, jeho definitívne dokončenie plánuje Národná diaľničná spoločnosť na apríl 2007.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Stavebné práce na tuneli sú súčasťou projektu D2 Lamačská cesta - Staré grunty Bratislava. "Kontraktačná cena celého projektu predstavuje približne 3,5 mld. Sk, konečná cena sa však pravdepodobne zvýši," skonštatoval predseda predstavenstva a výkonný riaditeľ Skanska SK Daniel Bél. Podľa generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti Dušana Faktora 82 % stavby financuje Japonsko, zvyšných 18 % prostriedkov poskytuje slovenská strana.

Celý projekt diaľnice D2, ktorého obstarávateľom je Národná diaľničná spoločnosť, má dĺžku 3,3 kilometra. Samotný tunel má v oboch smeroch takmer 1,5 kilometra, pričom východná rúra meria 1 415 metrov a západná 1 440 metrov. Na prácach v tuneli sa podľa Beku podieľa zhruba 80 pracovníkov, pričom priemerný denný výkon predstavuje 1,5 až 2 metre. Podľa zmluvy sa na projekte podieľa japonská spoločnosť Taisei 55 %, zvyšok pripadá na slovenskú stranu.

SkryťVypnúť reklamu

Po dokončení celého projektu bude kompletne vybudovaný obchvat hlavného mesta Slovenska a vytvorí sa tak súvislé diaľničné spojenie z Českej republiky cez Bratislavu do Maďarska. "Projekt je významný nielen preto, že odľahčí premávku v Bratislave, ale zároveň bude mať pozitívny vplyv na životné prostredie, zvýšenie komfortnosti a bezpečnosti dopravy," zdôraznil minister dopravy Pavol Prokopovič.


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Koľko stojí dovolenka na lodi a koľko apartmán pri mori?
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  5. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 869
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 100
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 455
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 133
  5. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 369
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 346
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 1 977
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár 1 520
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Irena Šimuneková: Čriepky z Bojníc
  2. Pavel Baláž: V Bologni si vykrútite krky - pri pohľadoch na vysoké veže
  3. Ján Komrska: Mulhacén, Španielsko
  4. Patrik Užák: Balada o Balatóne
  5. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  6. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  7. Soňa Fröhlichová: Bazilej (Basel, Bâle) je pozoruhodné mesto, žijúce kultúrou, športom a tradíciami
  8. Soňa Fröhlichová: Bazilejský karneval trvá 72 hodín
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 24 714
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 068
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 16 309
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 962
  5. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 5 108
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 522
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 349
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 071
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťZatvoriť reklamu