SME

Neriadený chaos. Taká je doprava v Indii

Hranica do Indie nás stála štvorhodinové meškanie. Kombinácia tamojších šoférov a bahna ho ešte zvýšila

Jazda v Mjanmarsku bola náročná, ale to čo sme zažívali v Indii bol des.Jazda v Mjanmarsku bola náročná, ale to čo sme zažívali v Indii bol des. (Zdroj: vietnamsko.sk)

Konečne sme v Indii. Krajina je stále pomerne hornatá, máme krásne výhľady. Cesty sú však také, že miestami ideme krokom. Bežne chýba aj polovica cesty, pretože je zosunutá po zráze aj na niekoľko sto metrov. Preto pomalšie tempo, nechceme sa tam skotúlať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Arogancia vodičov nákladiakov nemá zdá sa vrchol, akoby im bolo jedno, či nás vytlačia v ústrety istej smrti. Niektoré zákruty sú čisté blato, úzke a vychodené na jedno auto, ďalej je zosunutá cesta a posádka má výhľad na stovky metrov takmer kolmého zrázu. Nároky na šoférov rastú a sústredenie musí byť maximálne.

SkryťVypnúť reklamu

Neriadený chaos

V meste je to iná káva. Neriadený chaos bez pravidiel, špina a puch. Z dvoch pruhov urobia šesť, z nich je päť zrazu protismer. To všetko nás baví, treba to zažiť. 

Prekvapila nás všadeprítomná armáda. Žiadni chlapci s pištoľami, ale automatické zbrane, kontrolné stanovištia zamaskované sieťami a obohnané ostatným drôtom. Vyzerá to tu ako keby štátu vládla armáda.

Ako cestuje expedícia Vietnamsko.sk

Už dlho sme nechytili žiadny mobilný signál, ani len FM rádio tu nie je. India zjavne cestu na Bangladéš udržuje iba minimálne, zato ju dôkladne stráži.

Prečítajte si tiež: Expedícia sa nezačala podľa plánov Čítajte 

Náš cieľ na dnešný deň je od nás ešte vyše 250 km, čo je na Slovensku krátky výlet, ale tu je to na dva dni. Skúsime to stihnúť, už aj tak máme veľké meškanie, uvidíme ako sa nám pôjde po tme.

SkryťVypnúť reklamu

Ideme do nebezpečnej oblasti

Po piatich hodinách jazdy horskou džungľou a štyroch priebežných vojenských kontrolách nás odstavili na checkpointe. Podrobná kontrola a zapisovanie všetkých dokladov nás znervóznila. Okolo stálo asi 15 vojakov so samopalmi.

Po príchode veliteľa nám priateľsky vysvetlil, že oblasť, do ktorej sa chystáme, už nie je bezpečná. Dostali sme jeho telefónne číslo na prípady núdze a vydali sa na cestu.

Po niekoľkých kilometroch sa na motorke začal prehrievať motor a po pár sekundách sa motorka vypla. Hrubú vrstvu blata na celom motore sme bambusom oškriabali, motor po vychladnutí umyli a môžeme pokračovať v nočnom presune.

Web vietnamsko.sk (zdroj: Vietnamsko.sk)Web vietnamsko.sk (zdroj: Vietnamsko.sk)

Čas nás tlačí a nepraje nám, ale nevzdávame sa.

Už sme po kolená zablatení všetci, Jano na motorke to prechádza relatívne s prehľadom, ale s autom to nie je vôbec jednoduché.

SkryťVypnúť reklamu

Keď sa zdá, že sme s najväčšej jamy von, o 50 metrov je ďalšia, hlbšia, mokrejšia. Podľa domácich nás to čaká ešte 5 kilometrov. Tak šliapeme vedľa auta a kričíme si najlepšiu stopu.

Blato, blatko, hlboké a hnusné nás obklopuje z každej strany. Zapadnuté kamióny pred nami to vzdali, autom popri nich neprejdeme. Motorka by zrejme prešla, Jano bojuje statočne, ale nemá zmysel sa v tejto oblasti rozdeliť. Vyjazdené koľaje sú miestami meter a pol hlboké a plné kameňov a bahna.

Prečítajte si tiež: Z Viedne cez Moskvu do Saigonu Čítajte 

S pomocou armády sa cesta pred nami začína čistiť. Síce žiadnu techniku nemajú, ale koordinujú vodičov, pretože sami potrebujú prejsť. Podarilo sa im presvedčiť jedného z vodičov kamiónov, aby zatiaľ najťažšiu časť nacúval a potiahol nás. Ešte 3 kilometre, ale pohli sme sa.

SkryťVypnúť reklamu

Domáci vodiči sú nekoordinovaní, nedisciplinovaní, pchajú sa do každej medzery bez uváženia. Sme hladní, unavení a frustrovaní.

Trápenie s bahnom a vodičmi trvalo celú noc. Ale sme z toho von. Zničení, zablatení, unavení...

Nemali sme inú možnosť ako ťahať celú noc. Ráno sa z oboch strán kopca rozbehli obrovské nákladiaky, ktoré sa stretli uprostred v najhoršom teréne a myslíme si, že tam strávia aj týždeň. Ak by sme sa na to v noci vykašľali, boli by sme tam teraz spolu s nimi.

Ako cestuje expedícia Vietnamsko.sk

Teraz, kto môže, dospáva a snažíme sa dostať na hranicu s Bangladéšom. Ak tam budú také cesty, ako sme išli včera, meškanie sa zase zhorší. Celé auto máme od blata aj zvnútra, smrdíme od potu a blata a radi by sme dnes spali v hoteli s posteľou, studenou sprchou a dobrým internetom. Zatiaľ je to preto bez fotiek.

SkryťVypnúť reklamu

Nikdy nebolo tak zle, aby nemohlo byť horšie

Prečítajte si tiež: Z Budapešti do Saigonu Čítajte 

Po totálne zničených cestách sme sa konečne dostali na hranicu s Bangladéšom. Indický úradník nás síce pekne pohostil čajom a keksíkami, ale musíme sa otočiť a celý Bangladéš obísť severom.

Ind po zdĺhavom telefonáte s jeho proťajškom zistil, že Bangladéš už carnet (pas pre auto a motorku) neuznáva a do krajiny nás na nich jednoducho nepustia.

Veci sa aj takto môžu zmeniť, odkedy sme si cestu plánovali. Veľmi neradi, zničení po celonočnom trápení v blate, ale otáčame sa a hľadáme novú trasu severom.

 

Autor: vietnamsko.sk

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 58 332
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 084
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 663
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 441
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 895
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 150
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 904
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 146
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Soňa Fröhlichová: Bazilej (Basel, Bâle) je pozoruhodné mesto, žijúce kultúrou, športom a tradíciami
  2. Soňa Fröhlichová: Bazilejský karneval trvá 72 hodín
  3. Iveta Bakitová: Fínsko - 5 dní v krajine tisícich jazier v zime
  4. Irena Šimuneková: Rozhľadňa pod Klenovou
  5. Blanka Ulaherová: Pokakalsapeter, veselý cintorín, plno kaktusov a hmyz na zožratie (Mexiko 2024/2)
  6. Martin Majzlan: Icefields Parkway – Najkrajšia cesta na svete
  7. Ladislav Kucharik: Thajsko Krabi Maya Bay
  8. Dada Vozáriková: Človek by nepovedal, aké krásne sú albánske hory
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 94 461
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 79 991
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 494
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 816
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 219
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 852
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 184
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Tupou Ceruzou: Businessman
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu