EXPEDÍCIA VIETNAMSKO 2016

Neriadený chaos. Taká je doprava v Indii

Hranica do Indie nás stála štvorhodinové meškanie. Kombinácia tamojších šoférov a bahna ho ešte zvýšila

Jazda v Mjanmarsku bola náročná, ale to čo sme zažívali v Indii bol des.(Zdroj: vietnamsko.sk)

Konečne sme v Indii. Krajina je stále pomerne hornatá, máme krásne výhľady. Cesty sú však také, že miestami ideme krokom. Bežne chýba aj polovica cesty, pretože je zosunutá po zráze aj na niekoľko sto metrov. Preto pomalšie tempo, nechceme sa tam skotúlať.

Arogancia vodičov nákladiakov nemá zdá sa vrchol, akoby im bolo jedno, či nás vytlačia v ústrety istej smrti. Niektoré zákruty sú čisté blato, úzke a vychodené na jedno auto, ďalej je zosunutá cesta a posádka má výhľad na stovky metrov takmer kolmého zrázu. Nároky na šoférov rastú a sústredenie musí byť maximálne.

Článok pokračuje pod video reklamou

Neriadený chaos

V meste je to iná káva. Neriadený chaos bez pravidiel, špina a puch. Z dvoch pruhov urobia šesť, z nich je päť zrazu protismer. To všetko nás baví, treba to zažiť. 

Prekvapila nás všadeprítomná armáda. Žiadni chlapci s pištoľami, ale automatické zbrane, kontrolné stanovištia zamaskované sieťami a obohnané ostatným drôtom. Vyzerá to tu ako keby štátu vládla armáda.

Ako cestuje expedícia Vietnamsko.sk

Už dlho sme nechytili žiadny mobilný signál, ani len FM rádio tu nie je. India zjavne cestu na Bangladéš udržuje iba minimálne, zato ju dôkladne stráži.

Prečítajte si tiež: Expedícia sa nezačala podľa plánov

Náš cieľ na dnešný deň je od nás ešte vyše 250 km, čo je na Slovensku krátky výlet, ale tu je to na dva dni. Skúsime to stihnúť, už aj tak máme veľké meškanie, uvidíme ako sa nám pôjde po tme.

Ideme do nebezpečnej oblasti

Po piatich hodinách jazdy horskou džungľou a štyroch priebežných vojenských kontrolách nás odstavili na checkpointe. Podrobná kontrola a zapisovanie všetkých dokladov nás znervóznila. Okolo stálo asi 15 vojakov so samopalmi.

Po príchode veliteľa nám priateľsky vysvetlil, že oblasť, do ktorej sa chystáme, už nie je bezpečná. Dostali sme jeho telefónne číslo na prípady núdze a vydali sa na cestu.

Po niekoľkých kilometroch sa na motorke začal prehrievať motor a po pár sekundách sa motorka vypla. Hrubú vrstvu blata na celom motore sme bambusom oškriabali, motor po vychladnutí umyli a môžeme pokračovať v nočnom presune.

Web vietnamsko.skWeb vietnamsko.sk (zdroj: Vietnamsko.sk)

Čas nás tlačí a nepraje nám, ale nevzdávame sa.

Už sme po kolená zablatení všetci, Jano na motorke to prechádza relatívne s prehľadom, ale s autom to nie je vôbec jednoduché.

Keď sa zdá, že sme s najväčšej jamy von, o 50 metrov je ďalšia, hlbšia, mokrejšia. Podľa domácich nás to čaká ešte 5 kilometrov. Tak šliapeme vedľa auta a kričíme si najlepšiu stopu.

Blato, blatko, hlboké a hnusné nás obklopuje z každej strany. Zapadnuté kamióny pred nami to vzdali, autom popri nich neprejdeme. Motorka by zrejme prešla, Jano bojuje statočne, ale nemá zmysel sa v tejto oblasti rozdeliť. Vyjazdené koľaje sú miestami meter a pol hlboké a plné kameňov a bahna.

Prečítajte si tiež: Z Viedne cez Moskvu do Saigonu

S pomocou armády sa cesta pred nami začína čistiť. Síce žiadnu techniku nemajú, ale koordinujú vodičov, pretože sami potrebujú prejsť. Podarilo sa im presvedčiť jedného z vodičov kamiónov, aby zatiaľ najťažšiu časť nacúval a potiahol nás. Ešte 3 kilometre, ale pohli sme sa.

Domáci vodiči sú nekoordinovaní, nedisciplinovaní, pchajú sa do každej medzery bez uváženia. Sme hladní, unavení a frustrovaní.

Trápenie s bahnom a vodičmi trvalo celú noc. Ale sme z toho von. Zničení, zablatení, unavení...

Nemali sme inú možnosť ako ťahať celú noc. Ráno sa z oboch strán kopca rozbehli obrovské nákladiaky, ktoré sa stretli uprostred v najhoršom teréne a myslíme si, že tam strávia aj týždeň. Ak by sme sa na to v noci vykašľali, boli by sme tam teraz spolu s nimi.

Ako cestuje expedícia Vietnamsko.sk

Teraz, kto môže, dospáva a snažíme sa dostať na hranicu s Bangladéšom. Ak tam budú také cesty, ako sme išli včera, meškanie sa zase zhorší. Celé auto máme od blata aj zvnútra, smrdíme od potu a blata a radi by sme dnes spali v hoteli s posteľou, studenou sprchou a dobrým internetom. Zatiaľ je to preto bez fotiek.

Nikdy nebolo tak zle, aby nemohlo byť horšie

Prečítajte si tiež: Z Budapešti do Saigonu

Po totálne zničených cestách sme sa konečne dostali na hranicu s Bangladéšom. Indický úradník nás síce pekne pohostil čajom a keksíkami, ale musíme sa otočiť a celý Bangladéš obísť severom.

Ind po zdĺhavom telefonáte s jeho proťajškom zistil, že Bangladéš už carnet (pas pre auto a motorku) neuznáva a do krajiny nás na nich jednoducho nepustia.

Veci sa aj takto môžu zmeniť, odkedy sme si cestu plánovali. Veľmi neradi, zničení po celonočnom trápení v blate, ale otáčame sa a hľadáme novú trasu severom.

 

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  2. Aj staršie životné poistenie môže mať nové výhody
  3. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko
  4. Nukleárna magnetická rezonančná liečba znova v Košiciach
  5. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  6. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  7. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov
  8. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  9. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť
  10. Zelené Grunty pripravujú nové byty do predaja
  1. Naše finančné družstvo zveľaďuje svoje aktíva
  2. Obchodník roka: Najvyššie ocenenie si piatykrát odnáša Martinus
  3. Za palivo Shell BMW domov
  4. Shell ponúkne najrýchlejšie dobíjanie elektromobilov v Európe
  5. Za tankovanie môžete platiť mobilom
  6. Shell zásadne inovoval celý sortiment palív
  7. Shell uviedol nový koncept rýchleho občerstvenia
  8. Cykloturistický trip_vol. 5
  9. Hravá inštalácia študentov SPU v mestskom parku
  10. Aj staršie životné poistenie môže mať nové výhody
  1. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike 19 910
  2. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 17 228
  3. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 15 967
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 14 063
  5. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 11 589
  6. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 5 567
  7. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov 5 017
  8. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko 5 015
  9. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 4 336
  10. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú 3 386