Ako sa to nedá

Je to drobnosť, ale nedá spávať. Ako je možné, že v Česku dokážu upraviť jeden - dva autobusy a ponúknuť ich ľuďom. Nie na to, aby sa dostali do práce, ale aby mohli ísť relaxovať. Oplatí sa im to? Ak nie, nezruinuje to dopravné podniky alebo mestá? ...

Je to drobnosť, ale nedá spávať. Ako je možné, že v Česku dokážu upraviť jeden - dva autobusy a ponúknuť ich ľuďom. Nie na to, aby sa dostali do práce, ale aby mohli ísť relaxovať. Oplatí sa im to? Ak nie, nezruinuje to dopravné podniky alebo mestá? A u nás nie je pre koho? V Česku je zrejme viac cyklistov aj cyklochodníkov. Navyše ich majú pedantne vyznačené na desiatkach cyklomáp. Ale žeby u nás nebolo kde urobiť cyklotrasy, či nemá kto?

Mestá aj dopravné podniky tvrdia, že nie sú peniaze - počuli ste za posledných sto rokov iný dôvod, prečo niečo nejde? Nie je to o tom, že u nás sa akékoľvek služby robia len pre biznis? A keď sa na tom nedá veľa zarobiť, tak sa do toho ani netreba púšťať?

Čo ak to je o stave kultúrnosti národa? Urobiť niečo len tak - pre ľudí, nad rámec tradičných služieb. Nemusí to byť práve zadarmo, ale snaha čo najviac zarobiť na všetkom by nemala dominovať. Pretože ak niečo kúpim za päť korún a nepredám za pätnásť, tak sa to u nás neoplatí.

Alebo sme bez fantázie? Dokonca ani nevieme prevziať už vymyslené a dobre fungujúce. A netýka sa to len cyklobusov, ale napríklad aj bezbariérových vstupov do múzeí, divadiel alebo na úrady, verejných toaliet, údržby parkov, čistoty miest a okolia - teda drobností, ktoré zväčša závisia od samospráv. Ani nespomínam drobných podnikateľov - na mimoriadne nepriaznivé podnikateľské prostredie sa vyhovárajú takmer všade, nielen u nás. Aj miestne špecifiká majú všade na svete. Pritom v susednom Česku (aby sme nešli do Rakúska s inou historickou skúsenosťou) je takmer v každej dedinke reštaurácia (nie krčma) s miestnymi špecialitami a množstvo remeselníckych dielní, kde si môžete kúpiť suveníry. U nás nie. Nechce sa nám, lebo sa to neoplatí? Nikto to nebude kupovať, prípadne prídu výpalníci? Alebo to nemá zmysel? Mávnuť rukou nám ide výborne.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  6. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Create your own map in a new museum
  2. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  3. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  4. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  5. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  6. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  7. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  8. S dobrým pivom leto chutí
  9. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  10. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 30 026
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 115
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 435
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 074
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 760
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 854
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 766
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 436
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 235
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 823