Pätina Slovákov si dovolenku vyberá na poslednú chvíľu

Približne pätina Slovákov si necháva výber dovolenky na poslednú chvíľu a spolieha sa na last minute.

Pláž Marinha leží na pobreží portugalského Algarve.(Zdroj: flickr/cc/Quentin LEPAGE)

BRATISLAVA. Asi pätina Slovákov si necháva výber dovolenky na poslednú chvíľu a spolieha sa na zaujímavé ponuky v rámci takzvaných last minute.

Naopak, 14 % dovolenkárov si radšej zájazd rezervuje hneď v rámci prvých ponúk, takzvaných first minute. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti MasterCard.

Výsledky prieskumu tiež ukázali, že takmer polovica, čiže 44 % Slovákov si dopraje zahraničnú dovolenku aspoň raz za tri roky, pričom pätina ľudí chodí na takúto dovolenku aspoň raz za rok. Súčasne ale 28 % respondentov v prieskume uviedlo, že na zahraničné dovolenky nechodia vôbec.

Článok pokračuje pod video reklamou
Prečítajte si tiež: Polovica Slovákov strávi dovolenku na Slovensku

Skoro polovica, teda 48 % ľudí platí v zahraničí kartou. Podľa prieskumu pritom ochota platiť v zahraničí kartou rastie so vzdelaním a príjmom respondentov. Výber miestnej meny z bankomatov priamo v cieľovej destinácii uprednostňuje zhruba tretina, čiže 36 % opýtaných.

Platbu kartou v zahraničí pritom využíva 87 % Slovákov v obchodoch, 51 % v reštauráciách a 49 % na čerpacích staniciach. Čo sa týka platby na mýtnych bránach a za diaľničné známky, tam využíva kartu v zahraničí 30 % ľudí a pri vstupoch do múzeí, na výstavy či na športoviská je to 21 % respondentov.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  2. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  3. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  6. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  7. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  8. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Virtuálne sídlo v Bratislave
  2. Dovolenka snov či chladnička plná jedla? Oslavujte s BILLA
  3. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  4. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  5. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  6. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  7. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  8. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  9. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 045
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 981
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 484
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 733
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 8 790
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 599
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 7 236
  8. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 6 127
  9. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 6 057
  10. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 956