POPRAD – Internetová stránka regiónu Vysoké Tatry má päť jazykových mutácií a ročne má asi 250-tisíc návštevníkov. Okrem slovenskej a anglickje verzie funguje aj v poľštine, ukrajinčine a litovčine.
„V roku 2015 sme v porovnaní s predošlým rokom zaznamenali sedempercentný nárast vracajúcich sa návštevníkov. Zároveň sa oproti roku 2014 predĺžil čas, ktorý ľudia strávia na stránke, a to o 34 percent,“ uviedla Lenka Maťašovská výkonná riaditeľka Oblastnej organizácie cestovného ruchu (OOCR) Región Vysoké Tatry. Ľudia majú záujem najmä o destinácie a počasie, ponukuy služieb, atrakcií, web kamier, podujatí, noviniek i aktualít.
Produkty, ktoré internetová stránka ponúka sú rozdelené do šiestich hlavných tém: príroda a turistika, cykloturistika, rodina a zábava, zdravý životný štýl a wellness, gurmánstvo a emócie a história regiónu. Návštevníci stránky si môžu pozrieť aj fotografie či video.

S internetovou stránkou je priamo prepojená aj aplikácia v slovenskom, anglickom a nemeckom jazyku. V minulom roku si ju stiahlo viac ako 11-tisíc ľudí. Aj tá sa denne aktualizuje. Návštevníci si vďaka nej môžu priamo stiahnuť trasy na turistiku či cykloturistiku. Pri popise trás sú uvedené aj ich dĺžky, náročnosť, prevýšenie a podobne.
„Nájdu si prostredníctvom nej body záujmu v lokalite, kde sa nachádzajú. Vedia si priamo pozrieť ponuku ubytovacích zariadení, reštaurácie, atrakcie i atraktivity. Nachádzajú sa tam aj kontakty a vedia sa tiež priamo prekliknúť na internetovú stránku daného zariadenia,“ doplnila Maťašovská, podľa ktorej predstavuje mobilná aplikácia istým spôsobom aj online mapu do ruky.