SME
Nedeľa, 24. január, 2021 | Meniny má TimotejKrížovkyKrížovky

Mešká lietadlo? Postarať sa má letecká spoločnosť

BRATISLAVA - Cestu na dovolenku môže turistom neraz skomplikovanie meškanie lietadla. V takom prípade by sa o nich malo na pokyn dopravcu postarať letisko.


Keď lietadlo mešká, letecká spoločnosť by mala požiadať letisko, aby sa o jej klientov postaralo.



FOTO - ARCHÍV TASR



"Letisko vždy koná na pokyn dopravcu. Keď sa dopravca dohodne s letiskom, že napríklad po troch hodinách meškania treba občerstvenie, po šiestich teplé občerstvenie a podobne, tak letisko všetko zabezpečí," povedala hovorkyňa bratislavského letiska Denisa Hanzlovičová. Ak mešká lietadlo dlhšie, letisko vie zabezpečiť hotel, ale znova iba na pokyn leteckej spoločnosti. "Vždy by sme dokázali ubytovať ľudí, keby nás o to dopravca požiadal." Priamo pri bratislavskom letisku hotel nie je.

Tradičné letecké spoločnosti majú presný program, čo robiť pri meškaní lietadla. Napríklad České aerolínie v prípade dvoj- až štvorhodinového meškania zaistia občerstvenie, cestujúcich v luxusnej triede pozvú do letiskového VIP salónu, pri meškaní štyri až šesť hodín je väčšie občerstvenie, pri meškaní nad šesť hodín hlavné jedlo v reštaurácii, pri väčšom ako osemhodinovom meškaní odpočinok v hoteli. Existuje množstvo ďalších služieb ako kontakt s rodinou či náhradné spojenie do cieľa cesty.

Minulý mesiac malo lietadlo slovenskej spoločnosti Sky Europe technickú poruchu pri odlete z Paríža do Bratislavy a muselo sa vrátiť. Cestujúci zostali v Paríži celú noc, ubytovanie si museli zaplatiť sami. Podľa hovorcu Sky Europe Stanislava Šalinga poskytuje firma pri meškaní občerstvenie, pri zrušenom lete vráti peniaze alebo vymení letenku na iný let. Ubytovanie sem nepatrí.

"Nízkonákladoví dopravcovia to neposkytujú. Hotely preplácajú v prípade dlhého meškania alebo zrušenia letu tradičné letecké spoločnosti, čo majú pasažierov schopných platiť niekoľkosto eur za letenku. Naše ceny sa začínajú pri 25 eurách." Aby sa pasažieri vyhli nedorozumeniam, Šaling odporúča vždy preštudovať si prepravné podmienky leteckej spoločnosti.

Meškanie sa niekedy nevyhne ani takzvaným chartrovým letom. Katarína Fabiánová z leteckej agentúry Kolumbus hovorí, že aj pri chartrovom lete je stanovené, že keď lietadlo určitý čas mešká, cestujúci majú nárok na občerstvenie.

"Vlani sme mali taký problém, a keď sa naplnil určitý čas meškania, spoločnosť zabezpečila studený bufet, každý dostal pitie a obloženú bagetu," hovorí Fabiánová. Podľa nej pri viac ako štvorhodinovom meškaní môžu cestujúci dostať poukážky, za ktoré si kúpia teplú stravu, alebo letecká spoločnosť zabezpečí večeru.

"Závisí aj od možností letiska. Napríklad košické letisko nemá možnosť, aby 150 ľudí naraz dostalo teplú stravu. Vždy sa hľadá model, aby ľudí odškodnili za meškanie. Môže sa stať aj to, že dovolenkári odletia pre technickú poruchu o deň neskôr a prvý nocľah im prepadne. Potom záleží na dohode cestovnej kancelárie a leteckej spoločnosti, ako budú kompenzovať meškanie. Väčšinou je to finančné odškodnenie." (rf)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  9. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 39 219
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 37 443
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 349
  4. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 10 190
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 996
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 933
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 205
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 917
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 717
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 605
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu