SME
Streda, 28. september, 2022 | Meniny má Václav

Mešká lietadlo? Postarať sa má letecká spoločnosť

BRATISLAVA - Cestu na dovolenku môže turistom neraz skomplikovanie meškanie lietadla. V takom prípade by sa o nich malo na pokyn dopravcu postarať letisko.


Keď lietadlo mešká, letecká spoločnosť by mala požiadať letisko, aby sa o jej klientov postaralo.



FOTO - ARCHÍV TASR



"Letisko vždy koná na pokyn dopravcu. Keď sa dopravca dohodne s letiskom, že napríklad po troch hodinách meškania treba občerstvenie, po šiestich teplé občerstvenie a podobne, tak letisko všetko zabezpečí," povedala hovorkyňa bratislavského letiska Denisa Hanzlovičová. Ak mešká lietadlo dlhšie, letisko vie zabezpečiť hotel, ale znova iba na pokyn leteckej spoločnosti. "Vždy by sme dokázali ubytovať ľudí, keby nás o to dopravca požiadal." Priamo pri bratislavskom letisku hotel nie je.

Tradičné letecké spoločnosti majú presný program, čo robiť pri meškaní lietadla. Napríklad České aerolínie v prípade dvoj- až štvorhodinového meškania zaistia občerstvenie, cestujúcich v luxusnej triede pozvú do letiskového VIP salónu, pri meškaní štyri až šesť hodín je väčšie občerstvenie, pri meškaní nad šesť hodín hlavné jedlo v reštaurácii, pri väčšom ako osemhodinovom meškaní odpočinok v hoteli. Existuje množstvo ďalších služieb ako kontakt s rodinou či náhradné spojenie do cieľa cesty.

Minulý mesiac malo lietadlo slovenskej spoločnosti Sky Europe technickú poruchu pri odlete z Paríža do Bratislavy a muselo sa vrátiť. Cestujúci zostali v Paríži celú noc, ubytovanie si museli zaplatiť sami. Podľa hovorcu Sky Europe Stanislava Šalinga poskytuje firma pri meškaní občerstvenie, pri zrušenom lete vráti peniaze alebo vymení letenku na iný let. Ubytovanie sem nepatrí.

"Nízkonákladoví dopravcovia to neposkytujú. Hotely preplácajú v prípade dlhého meškania alebo zrušenia letu tradičné letecké spoločnosti, čo majú pasažierov schopných platiť niekoľkosto eur za letenku. Naše ceny sa začínajú pri 25 eurách." Aby sa pasažieri vyhli nedorozumeniam, Šaling odporúča vždy preštudovať si prepravné podmienky leteckej spoločnosti.

Meškanie sa niekedy nevyhne ani takzvaným chartrovým letom. Katarína Fabiánová z leteckej agentúry Kolumbus hovorí, že aj pri chartrovom lete je stanovené, že keď lietadlo určitý čas mešká, cestujúci majú nárok na občerstvenie.

"Vlani sme mali taký problém, a keď sa naplnil určitý čas meškania, spoločnosť zabezpečila studený bufet, každý dostal pitie a obloženú bagetu," hovorí Fabiánová. Podľa nej pri viac ako štvorhodinovom meškaní môžu cestujúci dostať poukážky, za ktoré si kúpia teplú stravu, alebo letecká spoločnosť zabezpečí večeru.

"Závisí aj od možností letiska. Napríklad košické letisko nemá možnosť, aby 150 ľudí naraz dostalo teplú stravu. Vždy sa hľadá model, aby ľudí odškodnili za meškanie. Môže sa stať aj to, že dovolenkári odletia pre technickú poruchu o deň neskôr a prvý nocľah im prepadne. Potom záleží na dohode cestovnej kancelárie a leteckej spoločnosti, ako budú kompenzovať meškanie. Väčšinou je to finančné odškodnenie." (rf)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  3. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  4. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech
  5. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou
  6. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  7. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  8. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  1. Jednodňovú zdravotnú starostlivosť preferujú lekári aj pacienti
  2. Union prepláca všetky doplatky za lieky pre deti do 18 rokov
  3. Medzi prírodnými izoláciami vedie celulóza
  4. Zvyšky z vašej kuchyne môžu pomôcť v boji s klimatickou krízou
  5. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  6. Nie všetko sa deje na červenom koberci
  7. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  8. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 11 758
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 11 251
  3. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 678
  4. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 3 547
  5. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 194
  6. OMV mení kuchynský olej za kávu. Teraz na celom Slovensku 2 802
  7. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 581
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 408
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Veronika Michalčíková: Španielska Andalúzia (1): Arabská pevnosť, katolícka katedrála a gigantická koncentrácia skleníkov
  2. Ľuboš Vodička: Hrady české, moravské a sliezske: Bítov
  3. Aleš Tvrdý: Durban ma privítal "vo veľkom štýle"
  4. Nikoleta Čáková: Púť na koniec sveta II. (Finisterre Camino)
  5. Vladimír Benčík: Malta 1/3 – návšteva u „hadích kňazov“ s dlhými lebkami
  6. Blanka Ulaherová: Konečne opäť Bosna
  7. Martin Majzlan: Skaza a tragédia Aralského jazera
  8. Aleš Tvrdý: Vlakom po Európe
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 479
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 940
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 8 334
  4. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 5 914
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 557
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 453
  7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 128
  8. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, part II. 2 798
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu