Od roku 2015 bude trvať cesta vlakom z Paríža do Budapešti sedem hodín

Budapešť 17. novembra (TASR) - Železničná trať Paríž-Budapešť, ktorej úprava je podľa rozhodnutia Európskej komisie (EK) jednou z investičných priorít, ...

Budapešť 17. novembra (TASR) - Železničná trať Paríž-Budapešť, ktorej úprava je podľa rozhodnutia Európskej komisie (EK) jednou z investičných priorít, bude do roku 2015 pripravená na premávku vysokorýchlostných vlakov. Cesta Magistrale expresom medzi metropolami Francúzska a Maďarska by mala podľa maďarského hospodárskeho týždenníka Világgazdaság trvať sedem hodín.

Práce na modernizácii trate sa už začali, najlepšie sú na tom Francúzi, ktorí budú môcť premávať na 300-kilometrovom úseku rýchlovlakmi už v roku 2007. Celý úsek pre supervlaky na ich území dostavajú do roku 2010.

Výstavba 1500-kilometrovej magistrály si vyžiada 15 miliárd eur. Doteraz najpomalšie úseky plánovanej trasy sú na cezhraničných úsekoch medzi mestami Štrasburg a Karlsruhe, Mníchov a Linz, ako aj Viedeň a Budapešť. Táto skutočnosť je podľa Világgazdaság výhodná, lebo finančné prostriedky EÚ je možné vynaložiť na cezhraničný rozvoj, čo EK preferuje.

Najdôležitejšou úlohou Maďarska je modernizácia úseku Budapešť-Viedeň, kde by vlaky mali dosiahnuť rýchlosť 160-200 km/h. Súčasná priemerná rýchlosť 90 km/h na trati Budapešť-Paríž by mala vzrásť na 130 km/h, pričom na niektorých úsekoch klesne cestovný čas na polovicu.

Tento strategický projekt EÚ je významný aj pre vstupujúce krajiny, lebo zabezpečuje pre nich bezprostredný kontakt s najrozvinutejšími regiónmi Európy. Pri plánovanej rýchlostnej železničnej trati žije takmer 35 miliónov ľudí, píše Világgazdaság.

(1 EUR = 41,123 SKK)

(spravodajca TASR Ladislav Vallach) ed

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  9. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  10. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 19 116
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 14 732
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 625
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 9 970
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 376
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 6 325
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 4 849
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 713
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 611
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 262