SME

Od roku 2015 bude trvať cesta vlakom z Paríža do Budapešti sedem hodín

Budapešť 17. novembra (TASR) - Železničná trať Paríž-Budapešť, ktorej úprava je podľa rozhodnutia Európskej komisie (EK) jednou z investičných priorít, ...

Budapešť 17. novembra (TASR) - Železničná trať Paríž-Budapešť, ktorej úprava je podľa rozhodnutia Európskej komisie (EK) jednou z investičných priorít, bude do roku 2015 pripravená na premávku vysokorýchlostných vlakov. Cesta Magistrale expresom medzi metropolami Francúzska a Maďarska by mala podľa maďarského hospodárskeho týždenníka Világgazdaság trvať sedem hodín.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Práce na modernizácii trate sa už začali, najlepšie sú na tom Francúzi, ktorí budú môcť premávať na 300-kilometrovom úseku rýchlovlakmi už v roku 2007. Celý úsek pre supervlaky na ich území dostavajú do roku 2010.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Výstavba 1500-kilometrovej magistrály si vyžiada 15 miliárd eur. Doteraz najpomalšie úseky plánovanej trasy sú na cezhraničných úsekoch medzi mestami Štrasburg a Karlsruhe, Mníchov a Linz, ako aj Viedeň a Budapešť. Táto skutočnosť je podľa Világgazdaság výhodná, lebo finančné prostriedky EÚ je možné vynaložiť na cezhraničný rozvoj, čo EK preferuje.

Najdôležitejšou úlohou Maďarska je modernizácia úseku Budapešť-Viedeň, kde by vlaky mali dosiahnuť rýchlosť 160-200 km/h. Súčasná priemerná rýchlosť 90 km/h na trati Budapešť-Paríž by mala vzrásť na 130 km/h, pričom na niektorých úsekoch klesne cestovný čas na polovicu.

Tento strategický projekt EÚ je významný aj pre vstupujúce krajiny, lebo zabezpečuje pre nich bezprostredný kontakt s najrozvinutejšími regiónmi Európy. Pri plánovanej rýchlostnej železničnej trati žije takmer 35 miliónov ľudí, píše Világgazdaság.

SkryťVypnúť reklamu

(1 EUR = 41,123 SKK)

(spravodajca TASR Ladislav Vallach) ed

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Komerčné články

  1. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  2. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  3. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  4. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  5. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  6. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  7. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  8. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  1. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  2. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  3. Rady pre začínajúcich podnikateľov: na čo nezabudnúť pri štarte
  4. Filantropia slovenských milionárov s tichým vplyvom
  5. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  6. LESY SR otvorili novú predajňu Lesníckych pochúťok
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  8. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  1. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 14 408
  2. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr 10 980
  3. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 7 761
  4. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku 4 933
  5. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja 4 623
  6. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 3 898
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 2 871
  8. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 2 642
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Irena Šimuneková: Liptovská Teplička – miesto, kde sa budeš chcieť vrátiť....
  2. Ľuboš Vodička: Slovenský Tádž Mahal, mauzóleum v Krásnohorskom Podhradí
  3. Soňa Fröhlichová: Cestovanie po Švajčiarsku, Grand Tour of Switzerland, etapa číslo 4 (Ženeva, Lausanne, Montreux, Vallorbe, Château-d’Œx)
  4. Blanka Ulaherová: ... a každý deň sme videli Ararat
  5. Dada Vozáriková: Cez pol Európy na trajekt. Do Írska. (+ video)
  6. Ľuboš Vodička: Drevená vodárenská veža v Palárikove, slovenský unikát
  7. Radoslav Záhumenský: Celé Slovensko v mini verzii? Park, kde prejdete celé Slovensko za pár minút!
  8. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky LII.
  1. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou? 14 508
  2. Rado Surovka: Prečo Fico vyhrá voľby v r.2027. 11 752
  3. Ján Valchár: Čo to, čo to? Žeby ďalšia rafinéria? 7 039
  4. Veronika Michalčíková: S KST na neprístupných miestach Belianskych Tatier. Sú to celkom fajn ľudia 6 038
  5. Ján Valchár: Palivová kríza v Rusku bujnie 5 502
  6. Angelika Herčková: V sociálnych službách nás majú za handry nielen vládni predstavitelia, ale aj rodinní príbuzní? 5 441
  7. Juraj Sališ: Klasický dôchodcovský systém nie je nič iné ako šikovný podvod. 4 938
  8. Ján Valchár: Základný stavebný kameň každej ideológie: STRACH 4 434
  1. Radko Mačuha: Herné automaty do každej tradičnej rodiny.
  2. Radko Mačuha: Desať prikázaní Glücka.
  3. Marcel Rebro: Týždeň ticha uprostred vojny
  4. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  5. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
  6. Radko Mačuha: Skúsme pochopiť Slovensko.
  7. Dušan Koniar: Ak je Únia v prdeli, kto je tá šťastná mrľa z nej trčiaca?
  8. Marcel Rebro: Pošli Vianoce deťom do ostreľovaného mesta
SkryťZatvoriť reklamu