SME
Nedeľa, 24. január, 2021 | Meniny má TimotejKrížovkyKrížovky

Od roku 2015 bude trvať cesta vlakom z Paríža do Budapešti sedem hodín

Budapešť 17. novembra (TASR) - Železničná trať Paríž-Budapešť, ktorej úprava je podľa rozhodnutia Európskej komisie (EK) jednou z investičných priorít, ...

Budapešť 17. novembra (TASR) - Železničná trať Paríž-Budapešť, ktorej úprava je podľa rozhodnutia Európskej komisie (EK) jednou z investičných priorít, bude do roku 2015 pripravená na premávku vysokorýchlostných vlakov. Cesta Magistrale expresom medzi metropolami Francúzska a Maďarska by mala podľa maďarského hospodárskeho týždenníka Világgazdaság trvať sedem hodín.

Práce na modernizácii trate sa už začali, najlepšie sú na tom Francúzi, ktorí budú môcť premávať na 300-kilometrovom úseku rýchlovlakmi už v roku 2007. Celý úsek pre supervlaky na ich území dostavajú do roku 2010.

Skryť Vypnúť reklamu

Výstavba 1500-kilometrovej magistrály si vyžiada 15 miliárd eur. Doteraz najpomalšie úseky plánovanej trasy sú na cezhraničných úsekoch medzi mestami Štrasburg a Karlsruhe, Mníchov a Linz, ako aj Viedeň a Budapešť. Táto skutočnosť je podľa Világgazdaság výhodná, lebo finančné prostriedky EÚ je možné vynaložiť na cezhraničný rozvoj, čo EK preferuje.

Najdôležitejšou úlohou Maďarska je modernizácia úseku Budapešť-Viedeň, kde by vlaky mali dosiahnuť rýchlosť 160-200 km/h. Súčasná priemerná rýchlosť 90 km/h na trati Budapešť-Paríž by mala vzrásť na 130 km/h, pričom na niektorých úsekoch klesne cestovný čas na polovicu.

Tento strategický projekt EÚ je významný aj pre vstupujúce krajiny, lebo zabezpečuje pre nich bezprostredný kontakt s najrozvinutejšími regiónmi Európy. Pri plánovanej rýchlostnej železničnej trati žije takmer 35 miliónov ľudí, píše Világgazdaság.

Skryť Vypnúť reklamu

(1 EUR = 41,123 SKK)

(spravodajca TASR Ladislav Vallach) ed

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 39 685
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 37 842
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 10 633
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 392
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 082
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 040
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 306
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 027
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 825
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 726
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu