Od roku 2015 bude trvať cesta vlakom z Paríža do Budapešti sedem hodín

Budapešť 17. novembra (TASR) - Železničná trať Paríž-Budapešť, ktorej úprava je podľa rozhodnutia Európskej komisie (EK) jednou z investičných priorít, ...

Budapešť 17. novembra (TASR) - Železničná trať Paríž-Budapešť, ktorej úprava je podľa rozhodnutia Európskej komisie (EK) jednou z investičných priorít, bude do roku 2015 pripravená na premávku vysokorýchlostných vlakov. Cesta Magistrale expresom medzi metropolami Francúzska a Maďarska by mala podľa maďarského hospodárskeho týždenníka Világgazdaság trvať sedem hodín.

Práce na modernizácii trate sa už začali, najlepšie sú na tom Francúzi, ktorí budú môcť premávať na 300-kilometrovom úseku rýchlovlakmi už v roku 2007. Celý úsek pre supervlaky na ich území dostavajú do roku 2010.

Výstavba 1500-kilometrovej magistrály si vyžiada 15 miliárd eur. Doteraz najpomalšie úseky plánovanej trasy sú na cezhraničných úsekoch medzi mestami Štrasburg a Karlsruhe, Mníchov a Linz, ako aj Viedeň a Budapešť. Táto skutočnosť je podľa Világgazdaság výhodná, lebo finančné prostriedky EÚ je možné vynaložiť na cezhraničný rozvoj, čo EK preferuje.

Najdôležitejšou úlohou Maďarska je modernizácia úseku Budapešť-Viedeň, kde by vlaky mali dosiahnuť rýchlosť 160-200 km/h. Súčasná priemerná rýchlosť 90 km/h na trati Budapešť-Paríž by mala vzrásť na 130 km/h, pričom na niektorých úsekoch klesne cestovný čas na polovicu.

Tento strategický projekt EÚ je významný aj pre vstupujúce krajiny, lebo zabezpečuje pre nich bezprostredný kontakt s najrozvinutejšími regiónmi Európy. Pri plánovanej rýchlostnej železničnej trati žije takmer 35 miliónov ľudí, píše Világgazdaság.

(1 EUR = 41,123 SKK)

(spravodajca TASR Ladislav Vallach) ed

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 836
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 022
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 105
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 738
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 597
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 440
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 080
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 029
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 853
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 560