Od roku 2015 bude trvať cesta vlakom z Paríža do Budapešti sedem hodín

Budapešť 17. novembra (TASR) - Železničná trať Paríž-Budapešť, ktorej úprava je podľa rozhodnutia Európskej komisie (EK) jednou z investičných priorít, ...

Budapešť 17. novembra (TASR) - Železničná trať Paríž-Budapešť, ktorej úprava je podľa rozhodnutia Európskej komisie (EK) jednou z investičných priorít, bude do roku 2015 pripravená na premávku vysokorýchlostných vlakov. Cesta Magistrale expresom medzi metropolami Francúzska a Maďarska by mala podľa maďarského hospodárskeho týždenníka Világgazdaság trvať sedem hodín.

Práce na modernizácii trate sa už začali, najlepšie sú na tom Francúzi, ktorí budú môcť premávať na 300-kilometrovom úseku rýchlovlakmi už v roku 2007. Celý úsek pre supervlaky na ich území dostavajú do roku 2010.

Výstavba 1500-kilometrovej magistrály si vyžiada 15 miliárd eur. Doteraz najpomalšie úseky plánovanej trasy sú na cezhraničných úsekoch medzi mestami Štrasburg a Karlsruhe, Mníchov a Linz, ako aj Viedeň a Budapešť. Táto skutočnosť je podľa Világgazdaság výhodná, lebo finančné prostriedky EÚ je možné vynaložiť na cezhraničný rozvoj, čo EK preferuje.

Najdôležitejšou úlohou Maďarska je modernizácia úseku Budapešť-Viedeň, kde by vlaky mali dosiahnuť rýchlosť 160-200 km/h. Súčasná priemerná rýchlosť 90 km/h na trati Budapešť-Paríž by mala vzrásť na 130 km/h, pričom na niektorých úsekoch klesne cestovný čas na polovicu.

Tento strategický projekt EÚ je významný aj pre vstupujúce krajiny, lebo zabezpečuje pre nich bezprostredný kontakt s najrozvinutejšími regiónmi Európy. Pri plánovanej rýchlostnej železničnej trati žije takmer 35 miliónov ľudí, píše Világgazdaság.

(1 EUR = 41,123 SKK)

(spravodajca TASR Ladislav Vallach) ed

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  7. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  8. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  9. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  10. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 27 513
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 605
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 968
  4. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 659
  5. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 574
  6. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 561
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 402
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 313
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 297
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 153