So stavbou Brennerského železničného tunela sa začne v roku 2006

Viedeň 4. novembra (TASR) - Oficiálny začiatok stavby Brennerského tunela sa plánuje na rok 2006. S prácami by sa malo začať koncom roka 2005. Povedal ...

Viedeň 4. novembra (TASR) - Oficiálny začiatok stavby Brennerského tunela sa plánuje na rok 2006. S prácami by sa malo začať koncom roka 2005. Povedal to taliansky minister dopravy a úradujúci predseda Európskej rady Pietro Lunardi v interview pre denník Der Standard. Ak sa začiatok stavby z politických dôvodov neoneskorí, mohol by byť Brennerský tunel v prevádzke už v rokoch 2013 - 2014, teda ešte pred plánovaným dokončením švajčiarskeho Gotthardovho tunela v roku 2015. Brennerský tunel bude podľa Hansa Lindenberga, rakúskeho vedúceho spoločného rakúsko-talianskeho projektu, najdlhším železničným tunelom na svete.

Lindenberg pripustil, že otázka financovania tunela je otvorená. Projekt tunela však nedávno Európska komisia zaradila medzi prednostné projekty transeurópskej siete, ako časť Koridoru I z Berlína do Palerma. Až 30 % financií by preto mohlo prísť z EÚ, čo je však ešte predmetom politických rokovaní. Uvažuje sa aj o krížovom financovaní pre železničné projekty z príjmov cestného mýta.

Náklady na Brennerský tunel boli odhadnuté na základe cien z roku 2002 na 4,5 miliardy EUR (186,48 miliardy SKK). Prvá etapa geologických prieskumov do hĺbky 750 metrov je hotová, ďalšie prieskumy sa uskutočnia v najbližších dvoch až troch rokoch. Trasa 55-metrového tunela medzi Innsbruckom a Franzensfeste je už definovaná. Prípravné stavebné opatrenia budú spolkovú vládu stáť 90 miliónov EUR, pričom polovicu bude financovať EÚ. Informovala o tom rakúska agentúra APA.

(1 EUR = 41,440 SKK)

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  2. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  3. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Už aj seniori presadajú do SUV
  2. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  3. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  6. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  7. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  10. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 23 069
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 405
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 433
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 342
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 993
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 878
  7. Zo stredomorskej stravy sa nepriberá 851
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 807
  9. Túžite po práci z pláže? 7 rád, ako sa stať digitálnym nomádom 680
  10. Prísne kontroly a veľa tepla. Takto sa vyrába mlieko 672