So stavbou Brennerského železničného tunela sa začne v roku 2006

Viedeň 4. novembra (TASR) - Oficiálny začiatok stavby Brennerského tunela sa plánuje na rok 2006. S prácami by sa malo začať koncom roka 2005. Povedal ...

Viedeň 4. novembra (TASR) - Oficiálny začiatok stavby Brennerského tunela sa plánuje na rok 2006. S prácami by sa malo začať koncom roka 2005. Povedal to taliansky minister dopravy a úradujúci predseda Európskej rady Pietro Lunardi v interview pre denník Der Standard. Ak sa začiatok stavby z politických dôvodov neoneskorí, mohol by byť Brennerský tunel v prevádzke už v rokoch 2013 - 2014, teda ešte pred plánovaným dokončením švajčiarskeho Gotthardovho tunela v roku 2015. Brennerský tunel bude podľa Hansa Lindenberga, rakúskeho vedúceho spoločného rakúsko-talianskeho projektu, najdlhším železničným tunelom na svete.

Lindenberg pripustil, že otázka financovania tunela je otvorená. Projekt tunela však nedávno Európska komisia zaradila medzi prednostné projekty transeurópskej siete, ako časť Koridoru I z Berlína do Palerma. Až 30 % financií by preto mohlo prísť z EÚ, čo je však ešte predmetom politických rokovaní. Uvažuje sa aj o krížovom financovaní pre železničné projekty z príjmov cestného mýta.

Náklady na Brennerský tunel boli odhadnuté na základe cien z roku 2002 na 4,5 miliardy EUR (186,48 miliardy SKK). Prvá etapa geologických prieskumov do hĺbky 750 metrov je hotová, ďalšie prieskumy sa uskutočnia v najbližších dvoch až troch rokoch. Trasa 55-metrového tunela medzi Innsbruckom a Franzensfeste je už definovaná. Prípravné stavebné opatrenia budú spolkovú vládu stáť 90 miliónov EUR, pričom polovicu bude financovať EÚ. Informovala o tom rakúska agentúra APA.

(1 EUR = 41,440 SKK)

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  9. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  10. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 18 315
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 14 426
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 429
  4. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 321
  5. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 8 200
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 6 634
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 5 069
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 853
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 710
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 308