SME
Nedeľa, 13. jún, 2021 | Meniny má AntonKrížovkyKrížovky

So stavbou Brennerského železničného tunela sa začne v roku 2006

Viedeň 4. novembra (TASR) - Oficiálny začiatok stavby Brennerského tunela sa plánuje na rok 2006. S prácami by sa malo začať koncom roka 2005. Povedal ...

Viedeň 4. novembra (TASR) - Oficiálny začiatok stavby Brennerského tunela sa plánuje na rok 2006. S prácami by sa malo začať koncom roka 2005. Povedal to taliansky minister dopravy a úradujúci predseda Európskej rady Pietro Lunardi v interview pre denník Der Standard. Ak sa začiatok stavby z politických dôvodov neoneskorí, mohol by byť Brennerský tunel v prevádzke už v rokoch 2013 - 2014, teda ešte pred plánovaným dokončením švajčiarskeho Gotthardovho tunela v roku 2015. Brennerský tunel bude podľa Hansa Lindenberga, rakúskeho vedúceho spoločného rakúsko-talianskeho projektu, najdlhším železničným tunelom na svete.

Skryť Vypnúť reklamu

Lindenberg pripustil, že otázka financovania tunela je otvorená. Projekt tunela však nedávno Európska komisia zaradila medzi prednostné projekty transeurópskej siete, ako časť Koridoru I z Berlína do Palerma. Až 30 % financií by preto mohlo prísť z EÚ, čo je však ešte predmetom politických rokovaní. Uvažuje sa aj o krížovom financovaní pre železničné projekty z príjmov cestného mýta.

Náklady na Brennerský tunel boli odhadnuté na základe cien z roku 2002 na 4,5 miliardy EUR (186,48 miliardy SKK). Prvá etapa geologických prieskumov do hĺbky 750 metrov je hotová, ďalšie prieskumy sa uskutočnia v najbližších dvoch až troch rokoch. Trasa 55-metrového tunela medzi Innsbruckom a Franzensfeste je už definovaná. Prípravné stavebné opatrenia budú spolkovú vládu stáť 90 miliónov EUR, pričom polovicu bude financovať EÚ. Informovala o tom rakúska agentúra APA.

Skryť Vypnúť reklamu

(1 EUR = 41,440 SKK)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  3. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  4. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  5. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  6. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie
  7. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov
  8. Od zmesi plynov po sofistikovanú kvapalinu
  9. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát
  10. Tipy a triky na spracovanie letného ovocia
  1. Pečeň je priamo zodpovedná za stav vášho imunitného systému
  2. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  3. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  4. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  5. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  6. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  7. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  8. Prešovský McDonald’s podržal zamestnancov počas pandémie
  9. Hrajte futbal ako Valábik! Lopty rozdáva po celom Slovensku
  10. Medzi zateplením minerálnou vlnou a PUR penou sú veľké rozdiely
  1. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 10 755
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 9 363
  3. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát 8 735
  4. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 8 700
  5. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 8 339
  6. Dnes ma živí instagram, hovorí bývalá tanečníčka Katarína Jakeš 8 133
  7. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 8 048
  8. Tostov palác - moderné bývanie s atmosférou historických Košíc 7 841
  9. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány? 7 166
  10. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 6 502
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu