Nedostavané francúzske zimné stredisko predali v dražbe

Grenoble 29. októbra (TASR) - Nedostavané lyžiarske stredisko v Saint-Honore pri Grenobli vo francúzskych Alpách, ktoré malo byť turistickou atrakciou, ...

Grenoble 29. októbra (TASR) - Nedostavané lyžiarske stredisko v Saint-Honore pri Grenobli vo francúzskych Alpách, ktoré malo byť turistickou atrakciou, kúpil v dražbe anonymný záujemca za 830.000 eur.

Dražba sa konala podľa vo Francúzsku bežne používanej tzv. sviečkovej ceremónie: Zapáli sa špeciálna, veľmi tenká sviečka, ktorá za niekoľko minút zhorí. Pokiaľ sviečka horí, môžu sa dávať ponuky.

Na aukcii sa zúčastnili celkom štyria dražitelia. Kupca zastupovala jeho právnička. Obchod však bude definitívne platný až vtedy, keď do desiatich dní nepredloží niekto iný vyššiu kúpnu sumu.

Nikdy nedokončené zimné stredisko sa začalo plánovať v 80. rokoch v nadmorskej výške asi 1500 metrov v masíve Oisans, kde sa dlho ťažilo uhlie. Po zatvorení baní malo práve ono zabezpečiť nové pracovné miesta.

Smelé plány investorov však boli čoskoro konfrontované s realitou a v roku 1993 projekt zastavili. V tom čase bolo dokončených 68 apartmánov, v ktorých doteraz nebýval ani jeden turista. Ich vybavenie postupne padlo za obeť vandalom. Druhý komplex apartmánov, garáže a hotel s reštauráciou zostali v podobe hrubej stavby.

Dominique Guillot, starosta obce Saint-Honore s 800 obyvateľmi, dúfa, že nový majiteľ dotiahne celý projekt do konca a lyžiarske stredisko čoskoro ožije. V očakávaní zlepšenia situácie už obec zrekonštruovala sedačkovú lanovku. Pre letných dovolenkárov sa budujú tenisové dvorce a minigolfové ihrisko.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  1. Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte
  2. Create your own map in a new museum
  3. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  9. S dobrým pivom leto chutí
  10. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 26 159
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 192
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 933
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 11 464
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 425
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 742
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 923
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 356
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 112
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 882