Zlomte väz!, vysmieva sa spot vodičom bez bezpečnostných pásov

Praha 18. augusta (TASR) - Diváci českých televíznych staníc sa v súčasnosti na obrazovkách môžu stretnúť s výzvou k zodpovednosti na cestách, rovnako ...

Praha 18. augusta (TASR) - Diváci českých televíznych staníc sa v súčasnosti na obrazovkách môžu stretnúť s výzvou k zodpovednosti na cestách, rovnako ako s nabádaním k ľahkomyseľnosti.

Na jednej strane sa nová kampaň snaží vodičov nabádať k tomu, aby používali bezpečnostné pásy, na druhej strane iný reklamný šot uisťuje o tom, že s dopravnými predpismi si lámať hlavu veru nemusia, píše dnešné vydania českého denníka Mladá Fronta.

Stačí iba silný deodorant, pásy sa nenosia, odkazuje z televízie reklama na značku Secret. Za volant si sadá vodička-začiatočníčka, ktorá sa zabudne pripútať, podobne ako i jej spolujazdci. Tí ju naviac burcujú k divokej riskantnej jazde.

"Reklama prezentuje porušenie zákona," uviedla pre denník Vlasta Rehnová, psychologička z Centra dopravného výskumu. Chovanie, ktoré môže ohroziť životy ľudí, totiž nemá v propagačných klipoch podľa zákona čo robiť.

Je to zlý vzor, pripomínajú odborníci a okamžite prikladajú štatistiky mŕtvych na českých cestách. České vozovky totiž patria k najnebezpečnejším na svete - len minulý rok na nich zahynulo 186 vodičov a 148 spolujazdcov, ktorí sa nepripútali.

V krajinách Európskej únie by si zrejme nikto nedovolil odvysielať takýto šot, konštatuje Mladá Fronta. Reklamné agentúry sú tam totiž viazané veľmi prísnym kódexom. Výrobca deodorantu spoločnosť Procter and Gamble však na svojej kampani nič nesprávneho nevidí.

Naopak, česká televízia Prima začala minulý týždeň vysielať neobvyklú kampaň Autoklubu ČR, ktorá má za cieľ primäť vodičov k tomu, aby nezabúdali na bezpečnostné pásy.

"Borci v automobile začínajú svoju dynamickú zostavu: A pozor! Sledujeme praskanie stehennej kosti a pôsobivú fraktúru lebky. To je vysoko nasadená latka," komentuje hlas športového komentátora zábery z testu nehody, v ktorom simulovaný náraz odhodí nepripútané figuríny v aute.

Komentátor po celú dobu šotu dôkladne popisuje zranenia, ktoré sa môžu prihodiť nepripútaným motoristom a na záver sarkasticky dodáva: "Jazda bez pásov je krásny šport. Zlomte väz!"

Nevšedná kampaň sa okrem Primy objaví aj v rozhlase, na billboardoch a na autobusoch MHD.

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 922
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 048
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 130
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 984
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 733
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 527
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 195
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 112
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 848
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 469