Zlomte väz!, vysmieva sa spot vodičom bez bezpečnostných pásov

Praha 18. augusta (TASR) - Diváci českých televíznych staníc sa v súčasnosti na obrazovkách môžu stretnúť s výzvou k zodpovednosti na cestách, rovnako ...

Praha 18. augusta (TASR) - Diváci českých televíznych staníc sa v súčasnosti na obrazovkách môžu stretnúť s výzvou k zodpovednosti na cestách, rovnako ako s nabádaním k ľahkomyseľnosti.

Na jednej strane sa nová kampaň snaží vodičov nabádať k tomu, aby používali bezpečnostné pásy, na druhej strane iný reklamný šot uisťuje o tom, že s dopravnými predpismi si lámať hlavu veru nemusia, píše dnešné vydania českého denníka Mladá Fronta.

Stačí iba silný deodorant, pásy sa nenosia, odkazuje z televízie reklama na značku Secret. Za volant si sadá vodička-začiatočníčka, ktorá sa zabudne pripútať, podobne ako i jej spolujazdci. Tí ju naviac burcujú k divokej riskantnej jazde.

"Reklama prezentuje porušenie zákona," uviedla pre denník Vlasta Rehnová, psychologička z Centra dopravného výskumu. Chovanie, ktoré môže ohroziť životy ľudí, totiž nemá v propagačných klipoch podľa zákona čo robiť.

Je to zlý vzor, pripomínajú odborníci a okamžite prikladajú štatistiky mŕtvych na českých cestách. České vozovky totiž patria k najnebezpečnejším na svete - len minulý rok na nich zahynulo 186 vodičov a 148 spolujazdcov, ktorí sa nepripútali.

V krajinách Európskej únie by si zrejme nikto nedovolil odvysielať takýto šot, konštatuje Mladá Fronta. Reklamné agentúry sú tam totiž viazané veľmi prísnym kódexom. Výrobca deodorantu spoločnosť Procter and Gamble však na svojej kampani nič nesprávneho nevidí.

Naopak, česká televízia Prima začala minulý týždeň vysielať neobvyklú kampaň Autoklubu ČR, ktorá má za cieľ primäť vodičov k tomu, aby nezabúdali na bezpečnostné pásy.

"Borci v automobile začínajú svoju dynamickú zostavu: A pozor! Sledujeme praskanie stehennej kosti a pôsobivú fraktúru lebky. To je vysoko nasadená latka," komentuje hlas športového komentátora zábery z testu nehody, v ktorom simulovaný náraz odhodí nepripútané figuríny v aute.

Komentátor po celú dobu šotu dôkladne popisuje zranenia, ktoré sa môžu prihodiť nepripútaným motoristom a na záver sarkasticky dodáva: "Jazda bez pásov je krásny šport. Zlomte väz!"

Nevšedná kampaň sa okrem Primy objaví aj v rozhlase, na billboardoch a na autobusoch MHD.

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 18 646
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 252
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 396
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 154
  5. Kam do tepla v januári? 1 790
  6. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 543
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 414
  8. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 401
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 911
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 906