Zlomte väz!, vysmieva sa spot vodičom bez bezpečnostných pásov
Praha 18. augusta (TASR) - Diváci českých televíznych staníc sa v súčasnosti na obrazovkách môžu stretnúť s výzvou k zodpovednosti na cestách, rovnako ...
TASR
Tlačová agentúra
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
Praha 18. augusta (TASR) - Diváci českých televíznych staníc sa v súčasnosti na obrazovkách môžu stretnúť s výzvou k zodpovednosti na cestách, rovnako ako s nabádaním k ľahkomyseľnosti.
Na jednej strane sa nová kampaň snaží vodičov nabádať k tomu, aby používali bezpečnostné pásy, na druhej strane iný reklamný šot uisťuje o tom, že s dopravnými predpismi si lámať hlavu veru nemusia, píše dnešné vydania českého denníka Mladá Fronta.
Stačí iba silný deodorant, pásy sa nenosia, odkazuje z televízie reklama na značku Secret. Za volant si sadá vodička-začiatočníčka, ktorá sa zabudne pripútať, podobne ako i jej spolujazdci. Tí ju naviac burcujú k divokej riskantnej jazde.
"Reklama prezentuje porušenie zákona," uviedla pre denník Vlasta Rehnová, psychologička z Centra dopravného výskumu. Chovanie, ktoré môže ohroziť životy ľudí, totiž nemá v propagačných klipoch podľa zákona čo robiť.
Je to zlý vzor, pripomínajú odborníci a okamžite prikladajú štatistiky mŕtvych na českých cestách. České vozovky totiž patria k najnebezpečnejším na svete - len minulý rok na nich zahynulo 186 vodičov a 148 spolujazdcov, ktorí sa nepripútali.
V krajinách Európskej únie by si zrejme nikto nedovolil odvysielať takýto šot, konštatuje Mladá Fronta. Reklamné agentúry sú tam totiž viazané veľmi prísnym kódexom. Výrobca deodorantu spoločnosť Procter and Gamble však na svojej kampani nič nesprávneho nevidí.
Naopak, česká televízia Prima začala minulý týždeň vysielať neobvyklú kampaň Autoklubu ČR, ktorá má za cieľ primäť vodičov k tomu, aby nezabúdali na bezpečnostné pásy.
"Borci v automobile začínajú svoju dynamickú zostavu: A pozor! Sledujeme praskanie stehennej kosti a pôsobivú fraktúru lebky. To je vysoko nasadená latka," komentuje hlas športového komentátora zábery z testu nehody, v ktorom simulovaný náraz odhodí nepripútané figuríny v aute.
Komentátor po celú dobu šotu dôkladne popisuje zranenia, ktoré sa môžu prihodiť nepripútaným motoristom a na záver sarkasticky dodáva: "Jazda bez pásov je krásny šport. Zlomte väz!"
Nevšedná kampaň sa okrem Primy objaví aj v rozhlase, na billboardoch a na autobusoch MHD.