SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Za týždeň navštívilo budapeštiansku pláž pol milióna návštevníkov

Budapešť 15. augusta (TASR) - Počas prvého týždňa fungovania budapeštianskej pláže, ktorou podľa parížskeho vzoru evokujú organizátori atmosféru morského ...

Budapešť 15. augusta (TASR) - Počas prvého týždňa fungovania budapeštianskej pláže, ktorou podľa parížskeho vzoru evokujú organizátori atmosféru morského pobrežia, prišlo na maďarskú "riviéru" pol milióna návštevníkov. Informovala o tom v Budapešti výkonná riaditeľka spoločnosti Atmosphere Beatrix Bérová.

Organizátori rátali s dennou návštevnosťou od 20 do 40 tisíc osôb, v prvý deň otvorenia - 7. augusta - prešlo upraveným dunajským nábrežím až 70.000 Budapešťanov.

Na pláž prichádzajú autobusmi aj turisti z maďarského vidieka, informujú viaceré, najmä francúzske médiá. Na dunajskom brehu budú premietať od tohto víkendu aktuálne udalosti na parížskej pláži, a v sobotu bude francúzsky deň. V rámci neho predstavia kolekciu návrhárov Patrice Lavalovej a Fernanda Franceschiho, večer koncertuje francúzska skupina Circus.

Skryť Vypnúť reklamu

Rušivým momentom podujatia boli na rozdiel od očakávaných dopravných kolapsov kvôli odkloneniu dopravy z nábrežia, iba štyri bombové poplachy. Páchateľa policajti chytili.

Išlo o bezdomovca, ktorému pravdepodobne za túto službičku zaplatili osoby, ktoré mali záujem na narušení akcie.

Na peštianskom brehu Dunaja organizátori vytvorili pláž z 1200 kubických metrov špeciálneho piesku s veľkými zrnami, ktorý vietor ľahko nerozfúka. Pláž lemujú palmy, tropické rastliny, ležadlá, slnečníky a stánky s občerstvením. Voľné asfaltové priestranstvá sú určené na prechádzky, cyklistom a kolieskovým korčuliarom. Podujatie potrvá do 20. augusta.

(spravodajca TASR Ladislav Vallach) juh

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  7. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  8. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  9. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 32 103
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 30 285
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 187
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 200
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 568
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 538
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 528
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 726
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 421
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 846
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu