SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Turizmus brzdí špina a zápach

Za poloprázdne hotely a kúpaliská často nemôže len počasie. Turistov, najmä zahraničných, odrádza od ich návštev slabá kvalita služieb a hygieny.

Podľa prieskumu spokojnosti turistov, ktorý každoročne robí ministerstvo hospodárstva, sú u nás cudzinci nespokojní najmä s hygienou a čistotou, nasledujú dopravné služby - zlé spojenia, v zime chýbajúce skibusy, ale aj prístup na hraniciach a krádeže áut. Zahraniční návštevníci podľa Slovenskej agentúry cestovného ruchu veľmi často kritizujú aj nedostatok odpočívadiel pri cestách, keď aj na frekventovaných cestných ťahoch, dokonca popri diaľniciach sú len odstavné plochy bez záchodov, vody, alebo bez stolíkov a stoličiek na občerstvenie. „Ďalej sa sťažujú na doplnkové služby, chýba im náhradná ponuka. V Snine to podnikatelia pochopili, kým iní nariekali nad zlou sezónou pre počasie, tam organizovali pre turistov výlety do okolia, zobrali ich na huby, deti na poníkov, aby si ich udržali,“ hovorí Marta Machurková. Turisti sa sťažujú aj na nedostatok informácií. „Podnikatelia aj obce očakávajú od informačných kancelárií zisk a nechcú sa podieľať na ich nákladoch, nechápu, že kancelárie k nim môžu priviesť zákazníkov a tak generovať zisk“.

Skryť Vypnúť reklamu

Turistom spôsobujú veľké problémy aj názvy našich jedál. Riaditeľka Slovenskej agentúry pre cestovný ruch Ivana Magátová vraví, že turistom spôsobujú problémy aj názvy bežných jedál hoci sú preložené do cudzích jazykov. Pretože každé jedlo sa dá pripraviť na mnoho spôsobov s použitím rôznych prísad či postupov. Preto by bolo treba, aby neboli do cudzieho jazyka preložené len názvy, ale aj prísady a ako je jedlo pripravené. V mnohých reštauráciách však názvy nie sú preložené vôbec a personál nevie žiadny cudzí jazyk.

Najväčšiu nespokojnosť počas minuloročnej sezóny na Slovensku prejavili Rakúšania, najmenšiu Poliaci a Maďari.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 513
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 27 906
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 376
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 085
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 810
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 322
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 477
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 538
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 270
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 5 011
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu