
FOTO – ARCHÍV TASR
„Každý by chcel bývať hneď pri vode, s výhľadom na more, all inclusive a za čo najnižšiu cenu, čo sa, samozrejme, nedá,“ tvrdí prezident Slovenskej asociácie cestovných kancelárií Július Cmorej. Preto je dobré, ujasniť si pri plánovaní dovolenky, čo od nej záujemca očakáva.
Ešte pred podpisom zmluvy by sa mal každý dôkladne zoznámiť so všetkými detailmi svojho pobytu. Či bude bývať na tichom, alebo rušnom mieste, či je pláž piesková, kamenistá, alebo štrková, v akom type zariadenia bude bávať, ako ďaleko je to k moru, k obchodu či k reštaurácii a aké sú iné možnosti trávenia voľného času okrem kúpania. Všetky tieto informácie sa nachádzajú v katalógu. Cmorej vraví, že veľa ľudí si ho dôkladne nepreštuduje a potom, keď prídu na miestu, sú prekvapení.
Treba si uvedomiť aj vzťah medzi cenou a kvalitou zájazdu. Za minimálnu cenu ťažko očakávať špičkovú kvalitu.
Cestovná kancelária, s ktorou dovolenkár cestuje, by mala mať uzatvorené poistenie proti úpadku alebo zloženú bankovú garanciu. Niektoré cestovky majú certifikáty o uzatvorení poistenia vložené priamo v ponukovom katalógu, iné ho predkladajú pri podpise zmluvy. Každá cestovka je však povinná na požiadanie preukázať sa týmto certifikátom.