SME

Očakáva sa obnovenie komerčných letov pre lietadlá Concorde

Paríž 28. augusta (TASR) - Druhý skúšobný let zameraný na preverenie technických systémov vykonali odborníci na nadzvukovom lietadle Concorde spoločnosti ...

Paríž 28. augusta (TASR) - Druhý skúšobný let zameraný na preverenie technických systémov vykonali odborníci na nadzvukovom lietadle Concorde spoločnosti Air France. Lietadlo vyštartovalo z Roissy-Charles-de-Gaulle v pondelok a po trojhodinovom lete pristálo na tom istom letisku, informuje v dnešnom čísle denník Le Figaro.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Špecialisti vykonali so strojom Fox Bravo (F-BVFB) počas letu skúšky v nadzvukovom režime letu.

Stroj Concorde spoločnosti Air France uskutočnil prvý let na preverenie technických systémov už v piatok po tom, ako technici urobili na ňom niekoľko úprav. Tie sú zamerané na to, aby sa stroju mohlo vydať povolenie na lety.

SkryťVypnúť reklamu

Koncom minulého týždňa so strojom urobili prvé skúšky najmä v podzvukovom režime letu. Let trval 2,5 hodiny. Nad Atlantickým oceánom dosiahlo lietadlo na niekoľko minút aj nadzvukovú rýchlosť, ale nie Mach 2, čo je dvakrát prekonaná rýchlosť zvuku. Táto rýchlosť je zvyčajnou cestovnou rýchlosťou nadzvukového Concordu.

Pri pondelkovom lete odborníci sledovali aj ďalšie technické ukazovatele, správanie sa rôznych systémov pri nadzvukovej rýchlosti a simulovali aj prudký pokles letovej hladiny. Navyše, na letisko v Paríži doleteli skúšobne s troma motormi.

V priebehu týždňa sa majú podľa správ letiskových zdrojov uskutočniť aj ďalšie skúšobné lety Concordu.

Francúzska letecká spoločnosť Air France, vlastniaca päť strojov typu Concorde, chce každý stroj vystaviť uvedeným pokusným letom.

SkryťVypnúť reklamu

Britská letecká spoločnosť British Airways, vlastniaca sedem Concordov, už urobila niekoľko pokusných letov s jedným strojom v nadzvukovom letovom režime.

Obnovenie komerčných letov je na dobrej ceste, očakáva sa len oficiálne vydanie letových povolení pre lietadlá Concorde. Rozhodnutie o tom sa očakáva tento týždeň. Predstavitelia oboch leteckých spoločností, Air France a British Airways, už vopred oznámili, že budú o obnovení letov so strojmi Concorde informovať súbežne, pravdepodobne ešte v auguste.

Premávka 12 lietadiel typu Concorde francúzskej aj britskej leteckej spoločnosti je zastavená od polovice augusta minulého roku po tom, ako 25. júla 2000 krátko po štarte z letiska Roissy havarovalo lietadlo tohto typu spoločnosti Air France. V troskách lietadla vtedy zahynulo 113 ľudí.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné?
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  4. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  5. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 999
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 4 370
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 638
  4. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné? 3 289
  5. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 798
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 787
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 264
  8. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 2 110
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Irena Šimuneková: Čriepky z Bojníc
  2. Pavel Baláž: V Bologni si vykrútite krky - pri pohľadoch na vysoké veže
  3. Ján Komrska: Mulhacén, Španielsko
  4. Patrik Užák: Balada o Balatóne
  5. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  6. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  7. Soňa Fröhlichová: Bazilej (Basel, Bâle) je pozoruhodné mesto, žijúce kultúrou, športom a tradíciami
  8. Soňa Fröhlichová: Bazilejský karneval trvá 72 hodín
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 478
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 374
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 588
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 8 590
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 236
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 5 904
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 829
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 358
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťZatvoriť reklamu