vé komunikácie by mali uľahčiť Slovákom cestu k moru.
Pôjde najmä o diaľnice: maďarská hranica-Záhreb-Rijeka a maďarská hranica-Záhreb-Split a ďalej po Dubrovník. V súčasnosti Chorvátsko rokuje s Bosnou a Hercegovinou o ešte jednej trase, a to prístav Ploče na juhu Chorvátska-Bosanski Šamac-Osjek-maďarská hranica. Bola by to najkratšia cesta, ktorá by spojila Slovensko s juhom Chorvátska.
Chorvátsko vypracovalo model financovania diaľnic, ktorý nezaťaží štátny rozpočet. Ide o dlhodobé úvery, ktoré sú v súčasnosti lacné a ľahko sa budú splácať, lebo od roku 2010 by mali diaľnice prinášať prostriedky do štátneho rozpočtu. Mesič navrhol aj slovenskému prezidentovi Rudolfovi Schusterovi, aby o podobnom modeli uvažovali aj na
Chorvátsky prezident očakáva, že v budúcnosti aj slovenské podniky, ktoré pôsobia v cestovnom ruchu, budú investovať na jadranskom pobreží. "Ak Slováci majú svoje hotely na Jadrane, je samozrejmé, že bude ešte viac Slovákov prichádzať na toto územie," uzavrel Mesič.