SME
Sobota, 16. január, 2021 | Meniny má KristínaKrížovkyKrížovky

Eiffelovka sa predĺži – smerom do zeme

Eiffelova veža, ktorá je svojou výškou 324 metrov najvýraznejšou dominantou Paríža, by mohla mať o niekoľko rokov nový vchod.


Pýcha Paríža Eiffelovka by sa mala v budúcnosti „zatraktívniť“. Spoločnosť, ktorá vežu prevádzkuje, chce turistov dlhšie zdržať.



Podobne ako do múzea Louvre by návštevníci mohli do „Starej dámy“ vstupovať z ulice, cez novovybudované podzemné priestory.

Tieto plány sa priblížili realite, odkedy sa prezidentom SNTE, spoločnosti, ktorá vežu spravuje, stal Jean-Bernard Bros. Muž, ktorý má na parížskej radnici na starosti turistický ruch, má v úmysle vrátiť sa k projektu bývalého vedenia, ktoré dlho uvažovalo o rozšírení priestorov vysokej dominanty Paríža smerom do podzemia. Podzemný vchod by slúžil nielen ako vstupná miestnosť s pokladnicou, ale uvažuje sa aj o reštaurácii, múzeu Eiffelovky a kongresovej sále. Podzemné priestranstvo by bolo zvrchu prikryté priehľadnou kupolou, vďaka čomu by sa návštevníkom otváral pohľad na 112 rokov starú vežu.

Skryť Vypnúť reklamu

„Návšteva Eiffelovej veže trvá príliš krátko, asi hodinu, po prehliadke tu ľudia neostávajú, nie je tu nič iné na pozeranie. Treba ich tu nejako udržať,“ hovorí Bros. Jediným miestom, kde si teraz môžu návštevníci oddýchnuť a vychutnať kúzlo veže, sú luxusné reštaurácie na druhom poschodí a kaviareň a bufety na prvom poschodí, ktoré majú veľmi obmedzenú kapacitu. Počas letnej sezóny navštívi Eiffelovu vežu denne v priemere 30-tisíc ľudí. Vybudovanie podzemného vchodu by stálo 400 až 500 miliónov frankov, pričom stavebné práce by trvali tri roky.

Bros ešte musí presvedčiť parížskeho starostu Bertranda Delanoa, že jeho projekt je vysoko rentabilný. Ako argument pre úspešný podzemný vchod môže použiť sklenenú pyramídu, ktorá sa týči nad podzemným vstupom do Louvru. (čtk)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť
  2. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  3. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  4. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  5. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  6. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  7. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  8. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  10. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  1. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  2. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  3. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 20 493
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 14 547
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 9 041
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 838
  5. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 751
  6. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 6 808
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 557
  8. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 444
  9. Riaditeľ VÚB: Udržateľnosť chceme vsadiť do DNA nášho podnikania 6 330
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 954
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu