Z konkurencie dvoch stredísk majú osoh košickí turisti

V Košiciach sú takmer v susedstve dve informačné centrá s takmer rovnakým logom. Jedno na Hlavnej ulici patrí mestu, druhé v neďalekom obchodnom dome Dargov je súkromné. Spor o názov inštitúcie je na súde.

„Ide o princíp. Môžete mať obchodné meno zapísané v živnostenskom registri a pridelenú ochrannú známku na označenie, pre mesto to nič neznamená,“ hovorí podnikateľ Zdenko Lipták, ktorý založil prvé mestské informačné stredisko v Košiciach. Je presvedčený, že trh to aj tak vyrieši - ľudia si vždy vyberú to lepšie.

Či je to tak, sme sa pokúsili zistiť priamo medzi turistami.

Kate Arkwrightová z austrálskeho Perthu s obrovským batohom na chrbte bola spokojná s informáciami z mestského centra: „Ochotne mi poradili, dali mi adresu hotela, vysvetlili, kde ho nájdem.“ V meste, o ktorom sa dozvedela z akéhosi turistického sprievodcu, sa chce zdržať dva-tri dni. Potom plánuje navštíviť Spiš, Levoču, Spišský hrad.

Jan Froňka z Prahy s priateľom Jiřím Ortom z Českej Lípy sa s ňou zhodli: „Ponúkli nám ubytovanie v hoteli i v súkromí. Vcelku sme spokojní.“

Agáta Siegenthalerová, košická rodáčka žijúca dlhé roky vo Švajčiarsku, je naopak rozčúlená: „Veľmi nepríjemne ma prekvapila neochota personálu. Na každú otázku som dostala strohú odpoveď - áno, nie, nevieme, nemáme. Takto si turistov určite nezískate!“

David Loewe z Izraela navštívil okrem mestského centra aj súkromné. „Keď ich porovnám, je tu podstatne väčší výber pohľadníc, talizmanov so symbolmi Košíc, aj personál sa mi zdá oveľa príjemnejší.“

V sobotu predpoludním navštívilo každé z oboch košických centier niečo vyše 20 turistov. Cudzích i domácich. Zdá sa, že obe dokážu vedľa seba žiť, ba dokonca sa dopĺňajú. V mestskom majú internet, v súkromnom ponúkajú zasa sprievodcov v siedmich jazykoch, dopravu, program pre skupiny aj rezerváciu ubytovania e-mailom.

MIKULÁŠ JESENSKÝ

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  2. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  3. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  4. Dva rekordy na druhý pokus
  5. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  6. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  8. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  9. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  10. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  1. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  2. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  3. Company´s autumn in the High Tatras
  4. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  5. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  6. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  7. Dva rekordy na druhý pokus
  8. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  9. Objednali ste sa už u zubára? Preventívne ...
  10. Virtuálne sídlo v Bratislave
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 953
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 15 516
  3. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 995
  4. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 9 850
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 763
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 460
  7. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 615
  8. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 483
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 6 908
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 6 155