Z konkurencie dvoch stredísk majú osoh košickí turisti

V Košiciach sú takmer v susedstve dve informačné centrá s takmer rovnakým logom. Jedno na Hlavnej ulici patrí mestu, druhé v neďalekom obchodnom dome Dargov je súkromné. Spor o názov inštitúcie je na súde.

„Ide o princíp. Môžete mať obchodné meno zapísané v živnostenskom registri a pridelenú ochrannú známku na označenie, pre mesto to nič neznamená,“ hovorí podnikateľ Zdenko Lipták, ktorý založil prvé mestské informačné stredisko v Košiciach. Je presvedčený, že trh to aj tak vyrieši - ľudia si vždy vyberú to lepšie.

Či je to tak, sme sa pokúsili zistiť priamo medzi turistami.

Kate Arkwrightová z austrálskeho Perthu s obrovským batohom na chrbte bola spokojná s informáciami z mestského centra: „Ochotne mi poradili, dali mi adresu hotela, vysvetlili, kde ho nájdem.“ V meste, o ktorom sa dozvedela z akéhosi turistického sprievodcu, sa chce zdržať dva-tri dni. Potom plánuje navštíviť Spiš, Levoču, Spišský hrad.

Jan Froňka z Prahy s priateľom Jiřím Ortom z Českej Lípy sa s ňou zhodli: „Ponúkli nám ubytovanie v hoteli i v súkromí. Vcelku sme spokojní.“

Agáta Siegenthalerová, košická rodáčka žijúca dlhé roky vo Švajčiarsku, je naopak rozčúlená: „Veľmi nepríjemne ma prekvapila neochota personálu. Na každú otázku som dostala strohú odpoveď - áno, nie, nevieme, nemáme. Takto si turistov určite nezískate!“

David Loewe z Izraela navštívil okrem mestského centra aj súkromné. „Keď ich porovnám, je tu podstatne väčší výber pohľadníc, talizmanov so symbolmi Košíc, aj personál sa mi zdá oveľa príjemnejší.“

V sobotu predpoludním navštívilo každé z oboch košických centier niečo vyše 20 turistov. Cudzích i domácich. Zdá sa, že obe dokážu vedľa seba žiť, ba dokonca sa dopĺňajú. V mestskom majú internet, v súkromnom ponúkajú zasa sprievodcov v siedmich jazykoch, dopravu, program pre skupiny aj rezerváciu ubytovania e-mailom.

MIKULÁŠ JESENSKÝ

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Masívna ofenzíva barcelonskej značky v segmente SUV
  2. Nádcha za volant nepatrí. Môže pôsobiť ako alkohol
  3. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí
  4. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  5. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  6. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  7. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  8. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  9. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  10. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur
  1. Nádcha za volant nepatrí. Môže pôsobiť ako alkohol
  2. Ľadový expres dopraví ľudí za lyžovačkou bez prestupov
  3. Relaxačná zóna v záhrade
  4. TRUCK režim zdarma pro autokameru s navigaciou MiVue Drive 60 LM
  5. Masívna ofenzíva barcelonskej značky v segmente SUV
  6. Vyznáte sa v novom označovaní palív?
  7. Vyhlásenie Vedeckej rady EU v Bratislave
  8. 5 skvelých interiérových trendov pre rok 2019
  9. Functional spaces for creative dwellers
  10. Nový úver na trhu pomôže vášmu biznisu napredovať
  1. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 17 879
  2. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 16 776
  3. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí 15 365
  4. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 9 530
  5. Jedli ste už ružovú čokoládu? 6 947
  6. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 6 404
  7. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne 5 689
  8. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 3 537
  9. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 3 207
  10. Audi Q3 druhej generácie: akcia na úvod 1 515