Z konkurencie dvoch stredísk majú osoh košickí turisti

V Košiciach sú takmer v susedstve dve informačné centrá s takmer rovnakým logom. Jedno na Hlavnej ulici patrí mestu, druhé v neďalekom obchodnom dome Dargov je súkromné. Spor o názov inštitúcie je na súde.

„Ide o princíp. Môžete mať obchodné meno zapísané v živnostenskom registri a pridelenú ochrannú známku na označenie, pre mesto to nič neznamená,“ hovorí podnikateľ Zdenko Lipták, ktorý založil prvé mestské informačné stredisko v Košiciach. Je presvedčený, že trh to aj tak vyrieši - ľudia si vždy vyberú to lepšie.

Či je to tak, sme sa pokúsili zistiť priamo medzi turistami.

Kate Arkwrightová z austrálskeho Perthu s obrovským batohom na chrbte bola spokojná s informáciami z mestského centra: „Ochotne mi poradili, dali mi adresu hotela, vysvetlili, kde ho nájdem.“ V meste, o ktorom sa dozvedela z akéhosi turistického sprievodcu, sa chce zdržať dva-tri dni. Potom plánuje navštíviť Spiš, Levoču, Spišský hrad.

Jan Froňka z Prahy s priateľom Jiřím Ortom z Českej Lípy sa s ňou zhodli: „Ponúkli nám ubytovanie v hoteli i v súkromí. Vcelku sme spokojní.“

Agáta Siegenthalerová, košická rodáčka žijúca dlhé roky vo Švajčiarsku, je naopak rozčúlená: „Veľmi nepríjemne ma prekvapila neochota personálu. Na každú otázku som dostala strohú odpoveď - áno, nie, nevieme, nemáme. Takto si turistov určite nezískate!“

David Loewe z Izraela navštívil okrem mestského centra aj súkromné. „Keď ich porovnám, je tu podstatne väčší výber pohľadníc, talizmanov so symbolmi Košíc, aj personál sa mi zdá oveľa príjemnejší.“

V sobotu predpoludním navštívilo každé z oboch košických centier niečo vyše 20 turistov. Cudzích i domácich. Zdá sa, že obe dokážu vedľa seba žiť, ba dokonca sa dopĺňajú. V mestskom majú internet, v súkromnom ponúkajú zasa sprievodcov v siedmich jazykoch, dopravu, program pre skupiny aj rezerváciu ubytovania e-mailom.

MIKULÁŠ JESENSKÝ

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 14 042
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 4 472
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 688
  4. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 2 037
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 733
  6. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 1 171
  7. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 1 064
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 902
  9. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 562
  10. Splnený sen 522