V bystrickom informačnom centre bolo pusto

BANSKÁ BYSTRICA – Je piatok krátko po poludní. Za vyše hodinu nenavštívil v Banskej Bystrici Kultúrne informačné stredisko na námestí ani jeden zahraničný turista. Možno v dôsledku poludňajšej horúčavy, možno o stredisku nevedeli.

BANSKÁ BYSTRICA – Je piatok krátko po poludní. Za vyše hodinu nenavštívil v Banskej Bystrici Kultúrne informačné stredisko na námestí ani jeden zahraničný turista. Možno v dôsledku poludňajšej horúčavy, možno o stredisku nevedeli.

Na námestí sa o niečo neskôr vynorila skupinka Nemcov s fotoaparátmi a kamerami, tí si však v hoteli kúpili príručku.

„Krásne historické mesto,“ uznal starší cudzinec lámanou angličtinou. Len služby sú podľa neho „horrible“. Informačné stredisko vraj možno navštívi, ale museli sme mu ho najprv ukázať. V meste nie je žiadna tabuľa či aspoň šípka, ktorá by naň cudzinca upozornila.

Informačné stredisko podľa pracovníčok navštívi denne 100 až 150 zahraničných turistov, nám sa ich však pristihnúť nepodarilo. Majú to byť najmä Poliaci, Nemci, Angličania, Maďari a Česi. Turisti z dvoch posledne menovaných štátov vraj po výraznom útlme znova našli Banskú Bystricu a je ich zhruba o polovicu viac ako po iné roky.

Nespokojnosť zahraničných návštevníkov so službami a s rozdielnymi cenami pre domácich potvrdili aj v informačnom centre. Ak sa sem už ale niekto dostane, v angličtine a nemčine sa dozvie v podstate všetko, čo potrebuje.

„Sme schopní pripraviť pre turistov – aj to robíme – celodenné programy, od odchodov autobusov až po trasy. Nie raz vybavujeme aj ubytovanie,“ hovorí jedna z pracovníčok informačného strediska. Pripúšťa však, že viacjazyčné označenia pamiatok a zaujímavostí chýbajú.

Od začiatku roka nefunguje ani dotykový informačný panel na výklade strediska. Nikto nevie, prečo. Turisti sa na to nepýtajú, „iba“ nevedia a nechápu.

DANIEL VRAŽDA

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 540
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 666
  3. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 5 167
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 132
  5. Kam do tepla v januári? 2 542
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 367
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 358
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 140
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 314
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 061