Musia vysvetľovať aj to, že Žilina nie je Bronx

Žilinskú turistickú informačnú kanceláriu nenavštívil v piatok napoludnie počas hodinového pozorovania ani jeden zahraničný návštevník. Po meste však chodilo viacero skupín, bolo počuť angličtinu, nemčinu, poľštinu aj češtinu.

Kancelária sídli v historickom jadre mesta v zrekonštruovanej uličke s názvom Burianova medzierka. Kto o nej nevie, nájde ju len ťažko. Nevedia o nej ani niektorí Žilinčania.

„Sme na mape, v brožúrkach, na informačných paneloch a na internetovej stránke mesta,“ vymenúva Martin Klika v kancelárii možnosti, ako sa o nich turisti môžu dozvedieť. Priznáva však, že by to mohlo byť aj lepšie.

Jeho cestovná kancelária Sellinan má s mestom zmluvu o fungovaní informačnej kancelárie, lebo na vlastnú mesto nemá peniaze. Mesto ročne prispieva 300– až 400-tisíc korunami. Nad niektorými turistami však Klika krúti hlavou: „Ľudia chcú strašne veľa vecí bezplatne. Keď im ponúkam mapu za 25 korún, už ju nepotrebujú.“

Niekoľko rokov v Žiline fungoval aj elektronický informačný systém. Bol voľne dostupný na železničnej stanici, mestskom úrade a v hoteli Slovakia. Stačilo sa rukou dotknúť obrazovky a vyhľadať si informácie o meste a okolí. Systém už viac ako rok nefunguje.

Kanceláriu vraj denne navštívi 20 až 30 turistov, väčšinou zahraničných. Zaujímajú sa o pamiatky, kostoly, múzeá, galérie, kúpele v Rajeckých Tepliciach, Vrátnu, Terchovú, betlehem v Rajeckej Lesnej. Namiesto hotelov volia radšej ubytovne, kempy, chaty. Chcú požičovne áut a športových potrieb. Klientom vraj dokážu bez problémov vyhovieť, pracovníčky ich však často musia aj upokojovať. Turistom vysvetľujú, že Žilina nie je Bronx a že sa nemusia báť chodiť po uliciach. Turisti zo Západu a z Ameriky sú totiž vyzbrojení informáciami najmä o tom, že tu vládne Slota a sú tu samí rasisti.

ANDREA HARMANOVÁ

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  5. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  6. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  2. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  3. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  4. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  5. Keď Slováci krotia morský vietor
  6. Ochrana pred tropickou horúčavou
  7. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  8. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  9. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  10. Škôlka od srdca
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 17 159
  2. Vizuálny smog je problém 10 376
  3. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 4 703
  4. Reportáž: Hranolky z McDonald’s sú zložené z 5 ingrediencií 4 256
  5. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 3 720
  6. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 3 331
  7. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 206
  8. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 2 991
  9. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 2 617
  10. Historickým vláčikom sa prichádza previezť stále viac turistov 2 388