V Bratislave sa pešia zóna hemží cudzincami, BIS-ka im udrie do očí

Bratislavská informačná služba v samom centre pri pešej zóne na seba púta plagátmi a reklamnými výveskami priamo na chodníku. Na pravé poludnie tam bolo mimoriadne rušno. Cudzinci vchádzali a vychádzali minimálne každých päť minút.

Je to prirodzené, Bratislava vedie v návštevnosti medzi oblasťami Slovenska už niekoľko rokov. Vďačí za to najmä svojej polohe na hranici s tromi štátmi a susedstvu s Viedňou. Drvivá väčšina turistov však do Bratislavy prichádza len na skok. Aj preto je nápor na informácie obrovský.

Gréka Kostasa s otcom, ktorí pricestovali na Slovensko na desať dní, Bratislavská informačná služba celkom uspokojila. Možno aj preto, že im stačila len mapa, ktorú zháňali, a tam si ju kúpili. S úsmevom však dodali, že čosi im predsa chýbalo – „pracovníčky sa na nás málo usmievali“.

Američania Rick a Kris Bulcroftovci si do BIS-ky prišli tiež len po mapku. Páčilo sa im, že agentúra je vybavená dostatkom pohľadníc, peknými darčekmi, mapkami a brožúrkami o meste. „Dostali sme informácie o hoteloch, zorientovali nás v meste – funguje to presne ako u nás doma.“

S rámcovou informáciou, ktorú dostal, bol spokojný aj Švajčiar Werther, rovnako i Björ Ros z Rotterdamu, o čosi kritickejšia bola turistka pôvodom z Nového Zélandu, bývajúca v Prahe: „Jazykovo majú pracovníci dobrú úroveň, ale inak mi v ich prístupe čosi chýbalo.“

S miernymi rozpakmi odchádzal z BIS-ky aj Talian Alberto Gianfrancesco so ženou a synom. Očakával, že sa dohovorí po taliansky, no nepochodil. V angličtine sa teda pokúšal získať informácie o kempoch, pamiatkach a zaujímavých trasách po Slovensku. Čosi sa dozvedel, ale z jeho slov sa dalo usúdiť, že ho získané informácie ktovieako nepresvedčili o tom, že cesta po našej vlasti stojí za to.

Ako veľká voda sa z kancelárie vyhrnula štvorica španielskych študentov, oblečená vo folklórnych kostýmoch. Hľadali textilné nášivky so znakom Bratislavy a Slovenska. „Prišívame si to na rukávy, aby sme doma ukázali, kde všade sme boli,“ prezradil za nich Francisco Martínez Soria. V BIS aspoň čiastočne pochodili – našli erb Bratislavy. (ru)

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 11 238
  2. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 5 456
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 149
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 135
  5. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 532
  6. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 995
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 920
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 866
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 376
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 226