V Bratislave sa pešia zóna hemží cudzincami, BIS-ka im udrie do očí

Bratislavská informačná služba v samom centre pri pešej zóne na seba púta plagátmi a reklamnými výveskami priamo na chodníku. Na pravé poludnie tam bolo mimoriadne rušno. Cudzinci vchádzali a vychádzali minimálne každých päť minút.

Je to prirodzené, Bratislava vedie v návštevnosti medzi oblasťami Slovenska už niekoľko rokov. Vďačí za to najmä svojej polohe na hranici s tromi štátmi a susedstvu s Viedňou. Drvivá väčšina turistov však do Bratislavy prichádza len na skok. Aj preto je nápor na informácie obrovský.

Gréka Kostasa s otcom, ktorí pricestovali na Slovensko na desať dní, Bratislavská informačná služba celkom uspokojila. Možno aj preto, že im stačila len mapa, ktorú zháňali, a tam si ju kúpili. S úsmevom však dodali, že čosi im predsa chýbalo – „pracovníčky sa na nás málo usmievali“.

Američania Rick a Kris Bulcroftovci si do BIS-ky prišli tiež len po mapku. Páčilo sa im, že agentúra je vybavená dostatkom pohľadníc, peknými darčekmi, mapkami a brožúrkami o meste. „Dostali sme informácie o hoteloch, zorientovali nás v meste – funguje to presne ako u nás doma.“

S rámcovou informáciou, ktorú dostal, bol spokojný aj Švajčiar Werther, rovnako i Björ Ros z Rotterdamu, o čosi kritickejšia bola turistka pôvodom z Nového Zélandu, bývajúca v Prahe: „Jazykovo majú pracovníci dobrú úroveň, ale inak mi v ich prístupe čosi chýbalo.“

S miernymi rozpakmi odchádzal z BIS-ky aj Talian Alberto Gianfrancesco so ženou a synom. Očakával, že sa dohovorí po taliansky, no nepochodil. V angličtine sa teda pokúšal získať informácie o kempoch, pamiatkach a zaujímavých trasách po Slovensku. Čosi sa dozvedel, ale z jeho slov sa dalo usúdiť, že ho získané informácie ktovieako nepresvedčili o tom, že cesta po našej vlasti stojí za to.

Ako veľká voda sa z kancelárie vyhrnula štvorica španielskych študentov, oblečená vo folklórnych kostýmoch. Hľadali textilné nášivky so znakom Bratislavy a Slovenska. „Prišívame si to na rukávy, aby sme doma ukázali, kde všade sme boli,“ prezradil za nich Francisco Martínez Soria. V BIS aspoň čiastočne pochodili – našli erb Bratislavy. (ru)

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 540
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 666
  3. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 5 167
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 132
  5. Kam do tepla v januári? 2 542
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 367
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 358
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 140
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 314
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 061