SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Obsadenosť bratislavských hotelov cez letnú sezónu presahuje 50 %

Bratislava 3.augusta (TASR) - Bratislava ako najvyhľadávanejšie centrum turizmu na Slovensku ponúka v súčasnosti ubytovacie kapacity v 44 hoteloch, ...

Bratislava 3.augusta (TASR) - Bratislava ako najvyhľadávanejšie centrum turizmu na Slovensku ponúka v súčasnosti ubytovacie kapacity v 44 hoteloch, z ktorých väčšina pôsobí ako biznisová. Počas letnej turistickej sezóny je obsadenosť hotelov v priemere vyše 50 %, pričom vo výhode sú hotely situované v centre hlavného mesta, napojené na svetovú sieť hotelov, ktoré aj v minulosti zahraniční klienti navštevovali najviac.

Obsadenosť biznis hotela Holiday Inn s kapacitou 228 lôžok dosiahla v júli tohto roka 64 %. V čase sezóny, mimo letných mesiacov, keď v štruktúre hostí prevládajú obchodní cestujúci, je vyťaženosť hotela vyše 70 až 90 %. Vzhľadom na to, že hotel ako jediný v Bratislave disponuje kongresovou sálou pre 350 osôb, sú letné mesiace pre hotel mimosezónnym obdobím. Okrem súkromných domácich a zahraničných hostí (vrátane rodín), cestovné kancelárie a touroperátori vysielajú v letných mesiacoch na základe zmlúv do Holiday Inn početnú klientelu. Skupinám minimálne so 45 osobami hotel ponúka zmluvné zľavnené ubytovanie, pri ktorom sa priemerná cena izby pohybuje od 2 900 do 3 500 Sk za noc. Bežná pultová cena 1-lôžkovej izby počas roka je však 4 500 Sk a v nadštandardnom poschodí 5 300 Sk. V júli však hotel očakával viac jednotlivcov a rodín, ako bolo ubytovaných. Tí z celkového počtu hostí tvorili iba 14 %. Tento stav manažéri hotela pripísali sčasti konkurenčnému prostrediu a nízkej kúpnej sile Slovákov.

Skryť Vypnúť reklamu

Nadpolovičnú (58-%) obsadenosť oznámil za minulý mesiac aj biznis hotel Hotel Junior, s. r. o., s kapacitou 200 lôžok. Polovicu hostí tvorili jednotlivci, hlavne mladí ľudia, zvyšok rodiny zo SR a zahraničia. Za 1-lôžkovú izbu zaplatí hosť 1 370 Sk a 2-lôžkovú 1 660 Sk, pri rodine s dvoma deťmi do 15 rokov je cena izby o 50 % lacnejšia. Podľa pracovníkov hotela v bežnom roku týždenná vyťaženosť hotela predstavuje v priemere 75 až 97 %, cez víkend 22 %, ale počas leta biznis tradične ustrnie a víkendy sú "mŕtve".

Nízke ceny za ubytovanie ponúka malý petržalský hotel Miva s kapacitou 40 postelí. Jeho vyťaženosť v júli bola 50 %. Hotel rozlišuje ceny izieb pre domácich a zahraničných hostí. Kým Slovákom účtuje za lôžko 1 100 Sk, zahraničnému návštevníkovi o 400 Sk viac. Najdrahší apartmán v Mive stojí občana SR 3 500 Sk a netuzemskú osobu 4 200 Sk. V lete, ale aj počas celého roka, sú na zozname ubytovaných hostí v dôsledku konania výstav a obchodných rokovaní predovšetkým osoby z ČR, NSR, Rakúska a USA.

Skryť Vypnúť reklamu

Z polovice je biznis hotelom aj trojhviezdičkový Kyjev, ktorého obsadenosť v lete dosahuje 40 až 60 %. Klientelu počas roka tvoria prevažne občania zo západoeurópskych krajín, v lete Škandinávci. V súčasnosti podľa stanovených cien 1-posteľová izba vyjde hosťa na 1 800 Sk. Dvojizbový apartmán stojí 2 700 Sk a 4-izbový 4 100 Sk. Rodina s dieťaťom môže obývať 2-posteľovú izbu za 2 000 Sk s prístelkou v cene 600 Sk.

Franschingový 4-hviezdičkový hotel Forum má v súčasnosti vyše 220 postelí. Jeho vyťaženosť v lete presahuje 50 %, ale bežne v čase biznisových akcií je to 80 % i viac. Hotel tento rok neraz evidoval 100-% vyťaženosť, s ubytovaním mu musel vypomáhať susedný hotel Tatra. Tradične sú vo Forume ubytovaní hlavne zahraniční návštevníci s výraznou prevahou bankárov. Za najlacnejšiu 1-posteľovú izbu zaplatí klient 5 990 Sk a za 2-posteľovú 6 700 Sk. Najdrahší je prezidentský apartmán. Hotel počas celého roka spolupracuje s cestovnými kanceláriami a dopravnými prepravcami. V zmysle vyhlášky o novej kategorizácii ubytovacích a stravovacích zariadení (Ministerstvo hospodárstva SR) by sa Forum mal v budúcnosti zaradiť spolu s hotelom Carlton, ktorý má byť otvorený na jeseň, do kategórie 5-hviezdičkových ubytovacích zariadení.

Skryť Vypnúť reklamu

* ku gl

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  4. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  5. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  6. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  7. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  8. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  9. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  10. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 29 540
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 26 910
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 023
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 487
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 477
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 073
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 512
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 461
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 329
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 4 971
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu