Počet návštevníkov Salzburska zo SR stúpol vlani o 8 %

KOŠICE 16. mája (SITA) - Počet slovenských turistov, ktorí navštívili rakúsku spolkovú krajinu Salzbursko, dosiahol v minulom roku približne 9 tisíc osôb, čo je medziročný nárast o 8 %. Počet prenocovaní slovenských turistov v tejto časti Rakúska stúpol o

10,6 % na 36,5 tisíc. Až 80 % slovenských návštevníkov prišlo do Salzburska v zime a 20 % pripadlo na letné návštevy. Ako v piatok na tlačovej besede v Košiciach uviedla marketingová manažérka Salzburskej turistickej agentúry Andrea Minnichová, väčšinu letných turistov prilákali športové možnosti, išlo najmä o cyklistov, turistov a vyznávačov adrenalínových športov.

K nárastu počtu slovenských návštevníkov Salzburska by podľa Minnichovej mal prispieť aj vstup SR do Európskej únie. "Otvorenie hraníc a politické zblíženie by malo túto destináciu priblížiť aj v hlavách slovenských turistov,“ dodala.

Na margo podpory turizmu doplnila, že za osvedčený považuje systém, pri ktorom si prezentačné aktivity riadi každá spolková krajina sama a od centrálnej celorakúskej agentúry nakupuje len služby, o ktoré má záujem. Na tento režim prešli podľa nej v Rakúsku pred niekoľkými rokmi. Dovtedajšie povinné platby na úrovni 15 mil. rakúskych šilingov (ATS) ročne, čo je približne 1,11 mil. EUR, v prospech národnej agentúry neprinášali dostatočne promptnú propagáciu, preto spolkové krajiny odmietli takýto systém financovania.

V súčasnosti predstavuje ročný rozpočet marketingovej agentúry Salzburska 130 mil. ATS, teda 9,65 mil. EUR. Na región Čiech a Slovenska z toho pripadá len zlomok, asi 15 tis. EUR. Súvisí to totiž s počtom návštevníkov z tejto lokality. Najviac prostriedkov vynaloží Salzbursko na propagáciu v Nemecku, odkiaľ prichádza až polovica návštevníkov. Za nimi nasledujú Rakúšania z východu krajiny, ďalej turisti z Beneluxu, Talianska či Anglicka. Česi a Slováci tvoria približne percento návštevníkov Salzburska.


po;jb;pe

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  8. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  9. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  2. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  6. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  9. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  10. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 990
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 6 726
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 665
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 271
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 759
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 666
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 428
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 895
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 885
  10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 836