Počet návštevníkov Salzburska zo SR stúpol vlani o 8 %

KOŠICE 16. mája (SITA) - Počet slovenských turistov, ktorí navštívili rakúsku spolkovú krajinu Salzbursko, dosiahol v minulom roku približne 9 tisíc osôb, čo je medziročný nárast o 8 %. Počet prenocovaní slovenských turistov v tejto časti Rakúska stúpol o

10,6 % na 36,5 tisíc. Až 80 % slovenských návštevníkov prišlo do Salzburska v zime a 20 % pripadlo na letné návštevy. Ako v piatok na tlačovej besede v Košiciach uviedla marketingová manažérka Salzburskej turistickej agentúry Andrea Minnichová, väčšinu letných turistov prilákali športové možnosti, išlo najmä o cyklistov, turistov a vyznávačov adrenalínových športov.

K nárastu počtu slovenských návštevníkov Salzburska by podľa Minnichovej mal prispieť aj vstup SR do Európskej únie. "Otvorenie hraníc a politické zblíženie by malo túto destináciu priblížiť aj v hlavách slovenských turistov,“ dodala.

Na margo podpory turizmu doplnila, že za osvedčený považuje systém, pri ktorom si prezentačné aktivity riadi každá spolková krajina sama a od centrálnej celorakúskej agentúry nakupuje len služby, o ktoré má záujem. Na tento režim prešli podľa nej v Rakúsku pred niekoľkými rokmi. Dovtedajšie povinné platby na úrovni 15 mil. rakúskych šilingov (ATS) ročne, čo je približne 1,11 mil. EUR, v prospech národnej agentúry neprinášali dostatočne promptnú propagáciu, preto spolkové krajiny odmietli takýto systém financovania.

V súčasnosti predstavuje ročný rozpočet marketingovej agentúry Salzburska 130 mil. ATS, teda 9,65 mil. EUR. Na región Čiech a Slovenska z toho pripadá len zlomok, asi 15 tis. EUR. Súvisí to totiž s počtom návštevníkov z tejto lokality. Najviac prostriedkov vynaloží Salzbursko na propagáciu v Nemecku, odkiaľ prichádza až polovica návštevníkov. Za nimi nasledujú Rakúšania z východu krajiny, ďalej turisti z Beneluxu, Talianska či Anglicka. Česi a Slováci tvoria približne percento návštevníkov Salzburska.


po;jb;pe

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 696
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 5 516
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 4 993
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 578
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 517
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 352
  7. Kam do tepla v januári? 2 418
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 156
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 051
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 213