Počet návštevníkov Salzburska zo SR stúpol vlani o 8 %

KOŠICE 16. mája (SITA) - Počet slovenských turistov, ktorí navštívili rakúsku spolkovú krajinu Salzbursko, dosiahol v minulom roku približne 9 tisíc osôb, čo je medziročný nárast o 8 %. Počet prenocovaní slovenských turistov v tejto časti Rakúska stúpol o

10,6 % na 36,5 tisíc. Až 80 % slovenských návštevníkov prišlo do Salzburska v zime a 20 % pripadlo na letné návštevy. Ako v piatok na tlačovej besede v Košiciach uviedla marketingová manažérka Salzburskej turistickej agentúry Andrea Minnichová, väčšinu letných turistov prilákali športové možnosti, išlo najmä o cyklistov, turistov a vyznávačov adrenalínových športov.

K nárastu počtu slovenských návštevníkov Salzburska by podľa Minnichovej mal prispieť aj vstup SR do Európskej únie. "Otvorenie hraníc a politické zblíženie by malo túto destináciu priblížiť aj v hlavách slovenských turistov,“ dodala.

Na margo podpory turizmu doplnila, že za osvedčený považuje systém, pri ktorom si prezentačné aktivity riadi každá spolková krajina sama a od centrálnej celorakúskej agentúry nakupuje len služby, o ktoré má záujem. Na tento režim prešli podľa nej v Rakúsku pred niekoľkými rokmi. Dovtedajšie povinné platby na úrovni 15 mil. rakúskych šilingov (ATS) ročne, čo je približne 1,11 mil. EUR, v prospech národnej agentúry neprinášali dostatočne promptnú propagáciu, preto spolkové krajiny odmietli takýto systém financovania.

V súčasnosti predstavuje ročný rozpočet marketingovej agentúry Salzburska 130 mil. ATS, teda 9,65 mil. EUR. Na región Čiech a Slovenska z toho pripadá len zlomok, asi 15 tis. EUR. Súvisí to totiž s počtom návštevníkov z tejto lokality. Najviac prostriedkov vynaloží Salzbursko na propagáciu v Nemecku, odkiaľ prichádza až polovica návštevníkov. Za nimi nasledujú Rakúšania z východu krajiny, ďalej turisti z Beneluxu, Talianska či Anglicka. Česi a Slováci tvoria približne percento návštevníkov Salzburska.


po;jb;pe

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 121
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 323
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 16 499
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 15 310
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 738
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 391
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 012
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 510
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 828
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 675