Na jeseň roku 2001 na frankfurtskom autosalóne predstavilo Nissan Design Centrum projekt mestského vozidla pod zvláštnym názvom mm.e. Tento trojdverový automobil kompaktných rozmerov už vtedy mimoriadne prekvapil svojím nadčasovým dizajnom, futuristickým interiérom a bohatou výbavou. Po projekte Fusion, ktorý bol predobrazom novej Primery, mm.e bolo predstavené ako ďalší výsledok nového dizajnérskeho jazyka značky Nissan.
Dizajn karosérie sériovej Micry vychádza práve z konceptu Nissan mm.e. Po rokoch mierneho faceliftingu je to príjemné prekvapenie. Nový Nissan Micra nikdy nebude sivou myškou, jeho dizajn je výrazný a nápadný. Nová Micra je poskladaná z kriviek, oblúkov a vyvážených jemných prechodových línií. Charakteristické sú vystupujúce reflektory - oči a výrazné „nissanovské“ vstupy vzduchu v podobe roztiahnutých krídel. Na ich okraji sú netradične umiestnené ukazovatele smeru. Celá predná časť je vlastne jednou ľahko identifikovateľnou usmiatou „tvárou“, ktorá okamžite vzbudí sympatie.
Nissan Micra, ako jedno z mála áut vo svojej kategórii, je štandardne vybavené dvoma airbagmi, protiblokovacím systémom ABS a zabudovaným autorádiom s CD prehrávačom. Vďaka takejto bohatej výbave sa stáva lídrom vo svojej kategórii. Karoséria má tzv. „zone - body“ štruktúru s deformačnými zónami optimalizovanými počítačom. Súčasťou výbavy novej Micry budú aj elementy, ktoré boli doteraz bežné len pre autá vyšších tried. V Micre môžu zákazníci nájsť automatickú klimatizáciu s peľovým mikrofiltrom, palubný počítač, ovládače audiosústavy na volante, posuvné zadné sedadlá, tri opierky hlavy na zadných sedadlách, elektromagnetické otváranie zadných dverí, priateľské osvetlenie, ktoré vám ešte po opustení automobilu a vypnutí svetiel osvetľuje cestu do garáže, prípadne domov až 30, resp. 120 sekúnd. Novinkou bude aj „inteligentný kľúč“, ktorý zákazníkovi umožní odomknutie a naštartovanie automobilu bez využitia funkcií klasického kľúča.
Nová Micra sa na slovenskom trhu objavila v troch stupňoch výbavy (s označením Visia, Visia Plus a Tekna, resp. Tekna TOP) a s motormi s objemom 1.0, 1.2, 1.4 litra a vznetovým motorom dCi s objemom 1,5 litra. Je štandardne vybavená 14-palcovými atraktívnymi diskami kolies. Súčasťou vyššej výbavy sú 15-palcové oceľové disky alebo disky z ľahkých zliatin. Na podvozok novej Micry bude aliančný partner o rok montovať novú generáciu Renault Clio. Micra sa k európskym zákazníkom dostane zo závodu v britskom Sunderlande.
(pr)