SME

Nová Micra už na Slovensku

Odborníci sa zhodujú. Inovačný dizajn novej Micry je perfektnou kombináciou estetiky, originality a účelnosti. Jednoducho sexappeal na štyroch kolesách…

Na jeseň roku 2001 na frankfurtskom autosalóne predstavilo Nissan Design Centrum projekt mestského vozidla pod zvláštnym názvom mm.e. Tento trojdverový automobil kompaktných rozmerov už vtedy mimoriadne prekvapil svojím nadčasovým dizajnom, futuristickým interiérom a bohatou výbavou. Po projekte Fusion, ktorý bol predobrazom novej Primery, mm.e bolo predstavené ako ďalší výsledok nového dizajnérskeho jazyka značky Nissan.

Dizajn karosérie sériovej Micry vychádza práve z konceptu Nissan mm.e. Po rokoch mierneho faceliftingu je to príjemné prekvapenie. Nový Nissan Micra nikdy nebude sivou myškou, jeho dizajn je výrazný a nápadný. Nová Micra je poskladaná z kriviek, oblúkov a vyvážených jemných prechodových línií. Charakteristické sú vystupujúce reflektory - oči a výrazné „nissanovské“ vstupy vzduchu v podobe roztiahnutých krídel. Na ich okraji sú netradične umiestnené ukazovatele smeru. Celá predná časť je vlastne jednou ľahko identifikovateľnou usmiatou „tvárou“, ktorá okamžite vzbudí sympatie.

SkryťVypnúť reklamu

Nissan Micra, ako jedno z mála áut vo svojej kategórii, je štandardne vybavené dvoma airbagmi, protiblokovacím systémom ABS a zabudovaným autorádiom s CD prehrávačom. Vďaka takejto bohatej výbave sa stáva lídrom vo svojej kategórii. Karoséria má tzv. „zone - body“ štruktúru s deformačnými zónami optimalizovanými počítačom. Súčasťou výbavy novej Micry budú aj elementy, ktoré boli doteraz bežné len pre autá vyšších tried. V Micre môžu zákazníci nájsť automatickú klimatizáciu s peľovým mikrofiltrom, palubný počítač, ovládače audiosústavy na volante, posuvné zadné sedadlá, tri opierky hlavy na zadných sedadlách, elektromagnetické otváranie zadných dverí, priateľské osvetlenie, ktoré vám ešte po opustení automobilu a vypnutí svetiel osvetľuje cestu do garáže, prípadne domov až 30, resp. 120 sekúnd. Novinkou bude aj „inteligentný kľúč“, ktorý zákazníkovi umožní odomknutie a naštartovanie automobilu bez využitia funkcií klasického kľúča.

SkryťVypnúť reklamu

Nová Micra sa na slovenskom trhu objavila v troch stupňoch výbavy (s označením Visia, Visia Plus a Tekna, resp. Tekna TOP) a s motormi s objemom 1.0, 1.2, 1.4 litra a vznetovým motorom dCi s objemom 1,5 litra. Je štandardne vybavená 14-palcovými atraktívnymi diskami kolies. Súčasťou vyššej výbavy sú 15-palcové oceľové disky alebo disky z ľahkých zliatin. Na podvozok novej Micry bude aliančný partner o rok montovať novú generáciu Renault Clio. Micra sa k európskym zákazníkom dostane zo závodu v britskom Sunderlande.

(pr)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Deň narcisov už po piatykrát v dm
  2. Nissan Qashqai: Facelift prináša množstvo inovatívnych vylepšení
  3. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  4. Gymnazisti z Nového Mesta nad Váhom sa h3kovali
  5. Aj jedenáste ocenenie Slovak Superbrands Award putuje do dm
  6. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  7. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  8. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 835
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 386
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 839
  4. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 3 403
  5. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 133
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 883
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 368
  8. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 1 928
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ľuboš Vodička: Zolná, kostol za hradbami
  2. Ľuboš Vodička: Slovenské hrady: Tematín
  3. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky III.
  4. Ladislav Kucharik: Bahrain - panské pieskovisko na zimu
  5. Michal Drotován: Singapur - mesto budúcnosti. Naozaj?
  6. Aleš Tvrdý: Ľudské povolania
  7. Ľuboš Vodička: Kam vo Viedni, keď prší? Albertina
  8. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Lokca
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 113 131
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 74 421
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 266
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 694
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 469
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 578
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 16 670
  8. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 11 044
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu