SME
Sobota, 1. október, 2022 | Meniny má Arnold

SkyEurope Airlines začne lietať do Londýna a Paríža

BRATISLAVA 14. mája (SITA) - Nízkonákladová letecká spoločnosť SkyEurope Airlines začne od júla lietať do Londýna a následne od augusta do Paríža, čím celkový počet leteckých destinácií spoločnosti stúpne na trinásť. Pre nové destinácie SkyEurope dovezie

v polovici júna nové lietadlo Boeing 737-500 s kapacitou 133 sedadiel. "Londýn a Paríž patria medzi najatraktívnejšie destinácie slovenských pasažierov," uviedol na stredajšej tlačovej besede predseda predstavenstva SkyEurope Christian Mandl, podľa ktorého lieta týždenne z Viedne a Prahy do týchto destinácií takmer tisíc pasažierov.

Spočiatku bude spoločnosť prevádzkovať linku do Londýna a Paríža trikrát týždenne, no frekvencia letov sa môže upraviť v závislosti od dopytu cestujúcich. Do Londýna bude spoločnosť lietať od 11. júla 2003 vždy v pondelok, stredu a piatok na letisko Stansted, ktoré vybaví 16 mil. pasažierov ročne a umožňuje využiť prípojné lety iných nízkonákladových prepravcov ako sú Ryanair a easyJet. Paríž začne spoločnosť SkyEurope prevádzkovať od 22. augusta vždy v stredu, piatok a nedeľu. Lietať bude na letisko Orly, ktoré vybaví 23 mil. pasažierov ročne.

SkryťVypnúť reklamu

V rámci cenovej politiky spoločnosti sa bude cena jednosmernej letenky bez letiskových poplatkov pohybovať od 990 Sk, tak ako je to aj pri ostatných destináciách SkyEurope. Najnižšia cena spiatočnej letenky do nových destinácií spolu s letiskovými poplatkami bude od 3 180 Sk, čím chce nízkonákladový dopravca konkurovať nielen viedenskému letisku, ktoré je podľa Mandla jedno z najdrahších v Európe, ale aj autobusovým dopravcom.

Prioritou spoločnosti sú pravidelné linky, no SkyEurope je pripravená s lietadlom Boeing uskutočňovať v prípade ich ziskovosti aj charterové lety. Rovnako v júni plánuje doviesť k súčasným trom lietadlám Embraer aj ďalšie lietadlo typu Embraer 120 ER s kapacitou 30 miest, ktoré chce nasadiť na existujúce linky a zvýšiť ich frekvenciu. Spoločnosť by sa tak podľa počtu lietadiel stala najväčšou v SR. Jednou z najvyťaženejších liniek firmy je podľa Mandla linka Bratislava - Košice s priemernou obsadenosťou 70 až 85 %, na ktorej SkyEurope v súčasnosti lieta trikrát denne. Mandl však vidí možnosť pre jej výrazný rozvoj. Firma v súčasnosti zvažuje aj zavedenie letov do Bruselu.

SkryťVypnúť reklamu

SkyEurope Airlines začala prevádzku 13. februára 2002 a zatiaľ prepravila 75 tis. cestujúcich. V prvom roku prevádzky získala na trhu 56-percentný podiel. Leteckú spoločnosť vlastní s podielom 50,1 % SkyEurope Holding, a.s., ktorý tvoria investičné fondy Slovenský postprivatizačný fond, Euroventures Danube BV, East Fund Management a slovenskí súkromní investori. V investičných fondoch majú významné podiely Európska banka pre obnovu a rozvoj a ABN Amro Bank. Zvyšných 49,9 % držia pôvodní akcionári, kedy 20 % je vo vlastníctve SkyEurope, a.s. a 29,9 % drží španielska SwiftAir cez belgický Margit Holding.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  3. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  4. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  5. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  7. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  8. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  1. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  7. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 7 027
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 4 961
  3. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 4 950
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 598
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 4 042
  6. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 885
  7. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 765
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 497
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Veronika Michalčíková: Španielska Andalúzia (1): Arabská pevnosť, katolícka katedrála a gigantická koncentrácia skleníkov
  2. Ľuboš Vodička: Hrady české, moravské a sliezske: Bítov
  3. Aleš Tvrdý: Durban ma privítal "vo veľkom štýle"
  4. Nikoleta Čáková: Púť na koniec sveta II. (Finisterre Camino)
  5. Vladimír Benčík: Malta 1/3 – návšteva u „hadích kňazov“ s dlhými lebkami
  6. Blanka Ulaherová: Konečne opäť Bosna
  7. Martin Majzlan: Skaza a tragédia Aralského jazera
  8. Aleš Tvrdý: Vlakom po Európe
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 652
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 768
  3. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 672
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 5 262
  5. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 4 830
  6. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 891
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 416
  8. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 2 990
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
  8. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
SkryťZatvoriť reklamu