Nemecko pustí našich prepravcov cez hranice bez povolenia

BRATISLAVA - Slovenskí prepravcovia už nebudú musieť mať povolenie pri prechode nemeckých hraníc. Dohodli sa na tom slovenský a nemecký minister dopravy Pavol Prokopovič a Manfred Stolpe.


ILUSTRAČNÉ FOTO SME - LUBOŠ PILC

Nákladní autodopravcovia s vozidlami s celkovou hmotnosťou do 6 ton a dovolenou nosnosťou do 3,5 tony budú môcť od 1. mája tohto roka vykonávať cestnú prepravu tovaru do Nemecka bez prepravných povolení. „Tento ústretový krok nemeckej strany sa však dotkne len autodopravcov s vozidlami certifikovaným ekologickou normou Euro 2 alebo Euro 3 a súčasne vybavených slovenským povolením na podnikanie v medzinárodnej cestnej nákladnej doprave,“ upresnil generálny riaditeľ sekcie cestnej a mestskej dopravy ministerstva dopravy Jaroslav Hnatič.

Podľa gentlemanskej dohody nebudú nemecké orgány sankcionovať dopravcov bez povolenia, ktorí prekročia hranice SRN ešte pred dohodnutým májovým termínom. Do Nemecka však budú môcť podľa Hnatiča teoreticky jazdiť aj automobily, spĺňajúce normu Euro 0 alebo 1, a to za podmienky, že vlastnia prepravné povolenie. Tých je však v súčasnosti nedostatok, podotkol.

Nemecký partner súčasne pristúpil aj k navýšeniu počtu jednorazových prepravných povolení na tento rok pre takzvané veľké vozidlá s celkovou hmotnosťou od 7,5 tony, a to o 10 000 kusov, s možnosťou ich využitia aj nižšou hmotnostnou kategóriou. „Ide o povolenia opäť len pre vozidlá spĺňajúce Euro 2 a 3,“ zdôraznil Hnatič.

Zmluvné strany dohodli predbežne aj počet prepravných povolení pre slovenských veľkých prepravcov na prvé štyri mesiace budúceho roka s tým, že ich bude možné používať už od 1. decembra 2003. V tomto prípade ide o všetky ekokategórie. Ďalšie navýšenie bude možné po dohode. (tasr)

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  5. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  1. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  2. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  3. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  4. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  5. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Bezplatné rozšírenie do prehliadača
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť.
  10. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  1. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 863
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 3 615
  3. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 3 496
  4. Top First moment dovolenky na leto 2018 3 363
  5. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 2 936
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 739
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 483
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 812
  9. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 1 733
  10. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 1 553