Čoraz viac Američanov sa rozhodlo necestovať do zahraničia a dovolenkovať doma

New York 8. apríla (TASR) - Cestujúci Američania, ktorí ešte pred mesiacom plánovali navštíviť vzdialené destinácie, sa tento rok budú držať blízko domova, uvádza sa v dnes zverejnenej štúdii

Počet Američanov, ktorí plánujú najbližších 12 mesiacov zostať na americkom území - väčšina respondentov -, od decembra výrazne vzrástol, uvádzajú výsledky telefonického prieskumu verejnej mienky cestovateľskej webovej stránky Travelocity.

Obavy z bezpečnosti cestovania spôsobené vojnou v Iraku a teroristickými útokmi z 11. septembra 2001 však skončili až na nižších priečkach - hlavným dôvodom skromnejších cestovateľských plánov Američanov sú podľa väčšiny respondentov ich tenšie peňaženky.

Asi 57 percent z 1000 respondentov odpovedalo v prieskume vykonanom koncom marca, že niekam pre radosť pocestuje. Trinásť percent nepredpokladá, že by sa vydalo na cesty, kým 30 percent je stále nerozhodných.

Z tých, čo plánujú cestovať, sa sedem z ôsmich rozhodlo putovať po vlasti a vzdialiť sa vyše 322 kilometrov od domova. Táto skupina oproti decembrovému prieskumu narástla na 82 percent. Počet respondentov, ktorí plánujú cestovať po USA do destinácií vzdialených menej než 322 kilometrov od domova vzrástol na 61 percent. V decembri ich bolo 42 percent. Asi 46 percent opýtaných plánuje aj kratšie, aj dlhé výlety.

Prieskum ukončili pred tým, ako svet zasiahol strach zo šíriaceho sa vírusu vážneho akútneho respiračného syndrómu (SARS), ktorý údajne prepukol v Číne ešte minulý rok.

Ceny zájazdov respondenti často označili za najodrádzajúcejší faktor: štvrtina respondentov sa kvôli vysokým cenám rozhodla zostať doma.

Obavy vzbudzuje aj bezpečnosť. Asi 76 percent opýtaných však aj napriek vojne v Iraku nezmení svoje dovolenkové plány. Rovnako sa plánovaných zahraničných ciest chce zúčastniť 71 percent podnikateľov. No len 53 percent respondentov z oboch skupín uskutoční svoje plány, ak by USA vyhlásili "červený" poplach - najvyšší stupeň pohotovosti pred teroristickými útokmi, uvádza sa na záver v prieskumeTravelocity.

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  3. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  4. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  5. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  6. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  7. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  8. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  1. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  3. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Alarica – new business project in the market of shoes
  7. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  8. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  9. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  10. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 8 718
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 117
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 067
  4. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke 2 592
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 098
  6. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 922
  7. Kam do tepla v januári? 1 544
  8. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 450
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 441
  10. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€ 1 196