SME
Nedeľa, 24. január, 2021 | Meniny má TimotejKrížovkyKrížovky

Čoraz viac Američanov sa rozhodlo necestovať do zahraničia a dovolenkovať doma

New York 8. apríla (TASR) - Cestujúci Američania, ktorí ešte pred mesiacom plánovali navštíviť vzdialené destinácie, sa tento rok budú držať blízko domova, uvádza sa v dnes zverejnenej štúdii

Počet Američanov, ktorí plánujú najbližších 12 mesiacov zostať na americkom území - väčšina respondentov -, od decembra výrazne vzrástol, uvádzajú výsledky telefonického prieskumu verejnej mienky cestovateľskej webovej stránky Travelocity.

Obavy z bezpečnosti cestovania spôsobené vojnou v Iraku a teroristickými útokmi z 11. septembra 2001 však skončili až na nižších priečkach - hlavným dôvodom skromnejších cestovateľských plánov Američanov sú podľa väčšiny respondentov ich tenšie peňaženky.

Skryť Vypnúť reklamu

Asi 57 percent z 1000 respondentov odpovedalo v prieskume vykonanom koncom marca, že niekam pre radosť pocestuje. Trinásť percent nepredpokladá, že by sa vydalo na cesty, kým 30 percent je stále nerozhodných.

Z tých, čo plánujú cestovať, sa sedem z ôsmich rozhodlo putovať po vlasti a vzdialiť sa vyše 322 kilometrov od domova. Táto skupina oproti decembrovému prieskumu narástla na 82 percent. Počet respondentov, ktorí plánujú cestovať po USA do destinácií vzdialených menej než 322 kilometrov od domova vzrástol na 61 percent. V decembri ich bolo 42 percent. Asi 46 percent opýtaných plánuje aj kratšie, aj dlhé výlety.

Prieskum ukončili pred tým, ako svet zasiahol strach zo šíriaceho sa vírusu vážneho akútneho respiračného syndrómu (SARS), ktorý údajne prepukol v Číne ešte minulý rok.

Skryť Vypnúť reklamu

Ceny zájazdov respondenti často označili za najodrádzajúcejší faktor: štvrtina respondentov sa kvôli vysokým cenám rozhodla zostať doma.

Obavy vzbudzuje aj bezpečnosť. Asi 76 percent opýtaných však aj napriek vojne v Iraku nezmení svoje dovolenkové plány. Rovnako sa plánovaných zahraničných ciest chce zúčastniť 71 percent podnikateľov. No len 53 percent respondentov z oboch skupín uskutoční svoje plány, ak by USA vyhlásili "červený" poplach - najvyšší stupeň pohotovosti pred teroristickými útokmi, uvádza sa na záver v prieskumeTravelocity.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 39 225
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 37 451
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 345
  4. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 10 204
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 991
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 932
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 205
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 917
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 717
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 605
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu