Diaľnicu v Bratislave postavia Japonci a Česi

BRATISLAVA - Tender na výstavbu bratislavskej diaľnice D2 vyhrala česká spoločnosť Skanska DS v konzorciu s japonskou firmou Taisei Corporation. Diaľnica vedie vyše trojkilometrovým úsekom Lamačskej cesty a Starých Gruntov a bude stáť približne tri a ...

BRATISLAVA - Tender na výstavbu bratislavskej diaľnice D2 vyhrala česká spoločnosť Skanska DS v konzorciu s japonskou firmou Taisei Corporation. Diaľnica vedie vyše trojkilometrovým úsekom Lamačskej cesty a Starých Gruntov a bude stáť približne tri a pol miliardy korún. Dokončiť by ju mali o štyri roky.

Ponuku do tendra predložili okrem spomínaného konzorcia aj Združenie inžinierskych stavieb Košice s japonskou firmou Simizu a Doprastav s japonskou firmou Nishimatsu. „Vybraté konzorcium ponúklo najnižšiu cenu,“ povedal vedúci kancelárie generálneho riaditeľa Slovenskej správy ciest Juraj Fürst.

Manažérka pre komunikáciu Skanska DS Dagmar Poláchová tvrdí, že vedúcim členom združenia je Taisei, ktorý má 55 percentný podiel. „Vlastnými silami budú robiť 70 percent výstavby, zvyšok budú subdodávky slovenských firiem.

Zamerajú sa na razenie dvojitého tunelu Sitina,“ povedala Poláchová. Skanska sa bez slovenských subdodávateľov zaobíde, pretože výstavba mostov a ostatných častí diaľnice je ich parketa. Výstavbu budú realizovať cez slovenskú pobočku Skansku DS.

Podľa Fürsta bude štát financovať diaľnicu na 82 percent pôžičkou japonskej banky pre medzinárodnú spoluprácu JBIC a osemnástimi percentami prispeje štátny rozpočet. Pôžička Japoncov bude vyše 92 miliónov dolárov so splatnosťou dvadsaťpäť rokov so sedemročným odložením splátok. Ročný úrok je 2,2 percenta.

Riaditeľ odboru cestného hospodárstva na ministerstve dopravy Gejza Végha avizuje, že dostavbou úsekov D1 a D2 sa výstavba diaľnic na území Bratislavy končí. Na úseku D1 sa má dostavať časť Prístavný most - Viedenská cesta.

JOZEF GRYGA

Diaľnica D2- štvorprúdová diaľnica v celkovej dĺžke 3,3 kilometra

- tri mimoúrovňové križovatky

- ostatné cesty, vetvy v dĺžke 5,54 kilometra

- šesť mostov

- dvojitý tunel Sitina dlhý 1,428 kilometra

- doba výstavby 1460 dní

Zdroj: Skanska DS

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  9. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  10. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. Už aj seniori presadajú do SUV
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  7. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  8. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  9. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 24 581
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 620
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 525
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 490
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 088
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 992
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 868
  8. Zo stredomorskej stravy sa nepriberá 851
  9. Túžite po práci z pláže? 7 rád, ako sa stať digitálnym nomádom 686
  10. Prísne kontroly a veľa tepla. Takto sa vyrába mlieko 676