Bratislava–Košice najlepšie cez Budapešť?

Kolóny áut, nebezpečné úseky, na ktorých sa ťažko predbiehajú vlečúce sa kamióny, spomalenia cez dediny. Tak vyzerá dnešná jazda z Bratislavy do Košíc bez ohľadu na to, či sa vodiči vyberú severnou trasou, alebo južnou. Na oboch sú úseky smrti aj horské .

Kolóny áut, nebezpečné úseky, na ktorých sa ťažko predbiehajú vlečúce sa kamióny, spomalenia cez dediny. Tak vyzerá dnešná jazda z Bratislavy do Košíc bez ohľadu na to, či sa vodiči vyberú severnou trasou, alebo južnou. Na oboch sú úseky smrti aj horské priechody, ani jednou cestou sa nedá ísť plynulo.

Diaľnica sa stavia severným ťahom, ale zatiaľ nie je dokončená ani polovica. Nepríjemný terén, v ktorom bude treba množstvo tunelov a mostov, stavbu veľmi predražuje. Politici ANO presadzujú kratšiu a lacnejšiu južnú trasu cez Zvolen a Rimavskú Sobotu, ktorá by prispela k rozvoju južnej oblasti, ekológovia ponúkajú aj ďalšie varianty. Oponenti hovoria, že diaľnicou treba spojiť priemyselnejšie oblasti a tie sú na severe. Na Slovensku tak vznikla vojna juh proti severu.

Spojenie Bratislavy a Košíc má však aj tretiu alternatívu – cez Maďarsko. Táto diaľnica nevyrieši problém našich zaostalých regiónov, ale na samotné cestovanie je v súčasnosti najpríjemnejšia a najbezpečnejšia. Cez Maďarsko je to zhruba o 70 kilometrov viac ako južnou trasou a o 20 viac ako severnou, ale na 470-kilometrovej ceste je až 328 kilometrov moderných diaľnic. Slovenským severným ťahom je zo 456 kilometrov diaľničných len 219, južnou trasou ešte oveľa menej.

Aj predseda Košického samosprávneho kraja Rudolf Bauer sa prihovára za to, že ak pre vládu nie je prioritou výstavba južnej trasy, mohla by aspoň podporiť dotiahnutie kúska diaľnice z Košíc na hranice s Maďarskom. Nedávno sa o tom zhováral aj s premiérom Dzurindom. „Predostrel som mu ideu rýchlocesty medzi Košicami a Miškolcom. Rokovali sme o tom s predsedníčkou župy v Miskolci Ildikó Gyárfásovou. Pýtal som sa premiéra, či nie je možné urýchliť aspoň to, aby sa náš úsek cesty dostal do vládneho plánu,“ hovorí Bauer.

Ako sa cestuje z Bratislavy do Košíc dnes, ktorou trasou ako dlho trvá cesta a kde sú aké podmienky, testoval denník SME. (rf, kiz)

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  9. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  10. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. Už aj seniori presadajú do SUV
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  7. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  8. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  9. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 24 637
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 620
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 530
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 496
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 092
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 995
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 872
  8. Zo stredomorskej stravy sa nepriberá 851
  9. Túžite po práci z pláže? 7 rád, ako sa stať digitálnym nomádom 686
  10. Prísne kontroly a veľa tepla. Takto sa vyrába mlieko 676