SME
Sobota, 13. august, 2022 | Meniny má Ľubomír

Poľsko začalo uplatňovať limity na dovoz nafty v nádržiach vozidiel

Varšava 5. marca (TASR) - Pracovníci poľskej colnej služby začali v pondelok 3. marca uplatňovať na hraniciach prísne opatrenia týkajúce sa limitovaného ...

Varšava 5. marca (TASR) - Pracovníci poľskej colnej služby začali v pondelok 3. marca uplatňovať na hraniciach prísne opatrenia týkajúce sa limitovaného dovozu nafty v nádržiach kamiónov, autobusov a nákladný vozidiel. Vodiči i transportné firmy musia rátať s tým, že za objem prevyšujúci 200 litrov musia dodatočne zaplatiť.

Poľské ministerstvo financií v utorok Slovenskému rozhlasu a TASR potvrdilo, že sprísnené kontroly dovážanej nafty súvisia s vyhláškou číslo 218. prijatou 17. decembra minulého roku. "Právnu platnosť nadobudol predpis 1. januára 2003, ale vodičom i transportným firmám sme poskytli do 1. marca čas i možnosť, aby sa na zmenu pripravili." Povedala Miroslawa Malesa z tlačového oddelenia ministerstva financií vo Varšave a dodala. "O novej vyhláške limitujúcej dovoz nafty do Poľska sme informovali veľvyslanectvá susedných krajín vrátane ambasád Slovenska či Českej republiky. Okrem toho sme na hraničných priechodoch vyvesili oznamy a vodiči sa s obmedzeniami mohli zoznámiť i prostredníctvom rozdávaných letákov. Rezort financií tak reagoval na zmeny pravidiel v poľskom daňovom systéme. " Vyhláška stanovuje, že v nádržiach vozidiel môže byť maximálne 200 litrov nafty. Vodiči sú teda nútení za pohonné látky, ktoré prevyšujú limit zaplatiť takzvanú "akcizu", čiže spotrebnú daň plus DPH. Každých 100 litrov nafty nad stanovený objem znamená dodatočný poplatok vo výške približne 1000 korún. Nafta i benzín majú v Poľsku v súčasnosti vyššiu cenu ako na Slovensku alebo v Čechách. Okrem zvýšenia dopravných nákladov pre špeditérov prinieslo opatrenie i postranné negatívne efekty. Čakacie lehoty, ktoré sú na priechodoch do Poľska neraz dlhé, keď vodiči stoja v radoch na odbavenie hodiny, prísne kontroly a merania stavu pohonných látok ešte viac predlžujú. Vyhláška vstúpila do platnosti na neobmedzenú dobu a odbúranie tohto nového problému prinesie zrejme až začlenenie sa našich krajín do EU. Vtedy majú byť zlikvidované prakticky všetky obmedzenia na hraniciach.

SkryťVypnúť reklamu

(spolupracovník TASR Branislav Zvara) vr

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  5. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  6. Prehľad a automatizácia
  7. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  8. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 14 711
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 13 982
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 11 596
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 650
  5. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 4 911
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 4 536
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 3 190
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 621
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Erika Kladna: Australský outback
  2. Vladimír Benčík: Malta 1/3 – návšteva u „hadích kňazov“ s dlhými lebkami
  3. Blanka Ulaherová: Konečne opäť Bosna
  4. Martin Majzlan: Skaza a tragédia Aralského jazera
  5. Aleš Tvrdý: Vlakom po Európe
  6. Ján Komrska: Hora Harvard, Kolorádo
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914
  8. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 129 936
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 12 478
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 10 539
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 9 426
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 826
  6. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 6 153
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 691
  8. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 3 497
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu