SME
Piatok, 19. august, 2022 | Meniny má Lýdia

Tunel pod Braniskom má byť uvedený do prevádzky 1. júla

Bratislava 28. februára (TASR) - Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR podniklo všetky potrebné kroky, aby bol diaľničný tunel pod Braniskom ...

Bratislava 28. februára (TASR) - Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR podniklo všetky potrebné kroky, aby bol diaľničný tunel pod Braniskom uvedený do prevádzky 1. júla tohto roku. V prvej etape tunel spojazdnia v polovičnom profile, pričom jeho prevádzka si vyžiada náklady 60 miliónov Sk ročne.

Minister dopravy Pavol Prokopovič informoval poslancov Národnej rady SR o výraznom posilnení bezpečnostných opatrení v takmer päťkilometrovom (4 822 m) tuneli, oproti pôvodnému projektu. Tie boli podľa neho aj jednou z príčin časového predĺženia výstavby. Po nehodách v tuneloch vo Švajčiarsku a Rakúsku projektanti zvýšili počet únikových východov na Branisku z pôvodných troch na 17 a zväčšili aj počet hydrantov.

SkryťVypnúť reklamu

Všetky dodávateľské firmy sú v súčasnosti pod hrozbou finančných sankcií zaviazané odovzdať práce na Branisku do 30. júna. Podmienkou sprevádzkovania tunela v termíne je preukázanie bezporuchovej funkčnosti jeho zariadení počas skúšobnej prevádzky.

P. Prokopovič informoval o stave výstavby prvého diaľničného tunela v SR na žiadosť poslanca Ľubomíra Vážneho (Smer) počas parlamentnej hodiny otázok.

Oneskorenie odovzdania stavby podľa ministra okrem iného zapríčinili aj problémy s hlavnou dodávateľskou firmou, ktorá je nevypovedateľnou zmluvou z roku 1997 poverená fakturáciou subdodávok. Táto firma pritom podľa neho predtým nemala nijaké skúsenosti s výstavbou tunelu ani cestných komunikácií. Jej činnosť potom viedla k zadávaniu neopodstatnených zákaziek. Minister dopravy sa podľa vlastných slov tieto subjektívne príčiny snažil odstrániť krátko po nástupe do funkcie, koncom minulého roku.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  5. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  6. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  7. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  8. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  1. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  2. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  3. Shell myslí na slovenské komunity
  4. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  5. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  6. Agrokomplex 2022
  7. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  8. FoodCycler definitívne skoncuje s muškami v kuchyni
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 38 294
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 24 296
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 12 176
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 6 723
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 4 476
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 202
  7. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 3 650
  8. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou 2 483
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Erika Kladna: Australský outback
  2. Vladimír Benčík: Malta 1/3 – návšteva u „hadích kňazov“ s dlhými lebkami
  3. Blanka Ulaherová: Konečne opäť Bosna
  4. Martin Majzlan: Skaza a tragédia Aralského jazera
  5. Aleš Tvrdý: Vlakom po Európe
  6. Ján Komrska: Hora Harvard, Kolorádo
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914
  8. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 13 797
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 609
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 548
  4. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 4 146
  5. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 3 955
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 939
  7. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 873
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (12. - 18.8.1922) 3 433
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
SkryťZatvoriť reklamu